Mitkä asiat ovat mielestäsi luonteenpiirteitä? Miten kuvailisit oman lapsesi luonteenpiirteitä? Musta ei oo helppo vastata tohon kysymykseen varsinkin kun lapset suht pieniä eli molemmat alle 4 v.
No mun mielestä on aika vaikea sanoa sen ikäisistä. Ehkä jos vertaa, millasia ne on keskenään, niin siitä voi saada jotain osviittaa. Meillä esimerkiksi toinen oli aika rauhallinen ja toinen ei. niinpä luonteenpiirteiksi olen sanonut vanhemmasta, että rauhallinen ja nuoremmasta, että villi.
Kyllä meidän lasten luonteenpiirteet - ainakin hallitsivimmat, näkyi jo alle vuoden ikäisenä. Esikoinen oli aina rauhallinen ja varovainen, pelkäsi melua - ja jo 6kk ei kiukutellessaan itkenyt jos muita oli paikalla, heittäytyi vain selälleen hiljaa, mikä on minusta yhä uskomatonta. Kuopus oli taas erittäin hyväntuulinen ja "rouva hulda huoleton" jo ihan vauvasta, mutta hyvin vahvatahtoinen - oppi jo 1v iässä et jos veljellä on jotakin kädessä mitä haluaa, niin jos huutais ja katsois äitiä...olin kai joskus erehtynyt, että veli on ottanut kädestä, tai ainakin huomasi et silloin saattaa komentaa antamaan takaisin.
Ja kyllä nyt kouluikäisenä edelleenkin olen samaa mieltä lasten "luonteesta", esikoinen on rauhallinen mietiskelijä, empaattinen ja toiset huomioon ottava. Kuopus on taas aurinkoinen, vahvatahoinen ja ei pahemmin jää suremaan tapahtuneita. Molemmat erittäin valloittavia persoonia (varsinkin vanhempien mielestä) ja hyvin erilaisia. Tulevat kuitenkin hyvin toimeen, pahimmat kärjistymät on vaan tasoittuneet noiden ensimmäisten vuosien jälkeen.
meil poika 1v kohta niin ainakin ensi vaikutelman minkä voi luonteesta saada niin itsepäinen mut sen näkee kun kasvaa jos sitä on niin on perinyt sen isältääb
meijän poika on sisukas kuin esim. nuorempi veljeni, poikamme menee vaikka tiilimuurista läpi kun taas veljeni odottaa että jospa se kaatuisi. Sekä poika on järjestelmällinen ja tiptop, onhan hän neitsyt räpättäjä ja itsepäinen