Luotatko lapseesi täydellisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonna_Äiti harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jonna_Äiti harmaana

Vieras
Kysyn vaan koska oikeasti yhteenkään ihmiseen ei voi luottaa täydellisesti, jos olet ihminen, teet virheitä.
silti mä välillä törmään näihin vanhempiin jotka väittää kivenkovaa että heidän lapsi ei valehtele, ikinä.
Ja kun tämä täydellisin lapsi maan päällä jääkin kiinni niin vanhemmat putoo kovaa ja korkealta.

En yleensäkään ymmärrä sitä lapsiinsa turvautumista. Okei, sä synnytät ne, mutta sä et päätä mikä lapsestasi tulee isona. Hän tekee sen päätöksen itse. Toki voi olla hyvä kasvattaja mutta silti.

Mutta onhan sitä hyvä kuitenkin _luottaa_ lapseen, jos hän on siihen antanut selvästi viitteitä. Mitä siitäkin tulisi, jos aina pitäisi epäillä toisin? Tai mitä siitä tulisi lapsen näkökulmasta, jos vanhemmat eivät koskaan ensin luottaisi lapsen sanaan vaan ensi epäilisivät jotain muuta?

Joten tässä sinun tapauksessa en väittäisi että ongelma olisi lapseen luottamisessa vaan kyvyttömyydestä ymmärtää tilanteita ja mahdollisia todisteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;25945247:
Kysyn vaan koska oikeasti yhteenkään ihmiseen ei voi luottaa täydellisesti, jos olet ihminen, teet virheitä.
silti mä välillä törmään näihin vanhempiin jotka väittää kivenkovaa että heidän lapsi ei valehtele, ikinä.
Ja kun tämä täydellisin lapsi maan päällä jääkin kiinni niin vanhemmat putoo kovaa ja korkealta.

En yleensäkään ymmärrä sitä lapsiinsa turvautumista. Okei, sä synnytät ne, mutta sä et päätä mikä lapsestasi tulee isona. Hän tekee sen päätöksen itse. Toki voi olla hyvä kasvattaja mutta silti.

Oletko ylpeä omista lapsistasi? Kannustatko heitä?

Luotan lapsiini, mutten tyhmänsokeasti. Jos mulle sanotaan että lapsi on tehnyt tyhmyyksiä, niin en mä ekana ajattele että se on valetta - mutta en myöskään ajattele että jumalauta kakara, köniin tulee. Pelkkä aikuisen sana lapsen sanaa vastaan ei riitä.

luotan lapseeni, että hänestä tulee kohtuullinen ihminen. ja oletan, että matkalla siihen tulee kaikennäköistä kämmiä tehtyä. perillä myös, mutta toivottavasti aina hiukan vähemmän.

Yhteistyössä