Luottokortin uusi käyttäjä kysyy...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uuuuusi ;)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uuuuusi ;)

Vieras
Hei!

Olen äskettäin saanut Visa-kortin, joten olen uusi käyttäjä. Kysyisin sellaista, että kun luottokorttini minimilyhennys kuukausittain on 135e (luottoraja 4500e), niin onko tämä summa kiinteä, eli esim. jos teen ostoksia 500e edestä, maksan takasin joka tapauksessa sen 135e kuukaudessa? Vai onko se 3% käytetystä luotosta eli siitä 500 eurosta?

Ja toinen kysymys- tuleeko siihen 135e lyhennykseen veilä kuukausittain korot päälle eli joka kk maksettava summa olisi n. 180e?

Kiitos etukäteen vastauksesta,

Hei!

Olen äskettäin saanut Visa-kortin, joten olen uusi käyttäjä. Kysyisin sellaista, että kun luottokorttini minimilyhennys kuukausittain on 135e (luottoraja 4500e), niin onko tämä summa kiinteä, eli esim. jos teen ostoksia 500e edestä, maksan takasin joka tapauksessa sen 135e kuukaudessa? Vai onko se 3% käytetystä luotosta eli siitä 500 eurosta?

Ja toinen kysymys- tuleeko siihen 135e lyhennykseen veilä kuukausittain korot päälle eli joka kk maksettava summa olisi n. 180e?

Kiitos etukäteen vastauksesta,

Miehelläni (kortilla, jolla teen ostoksia :) ) on 2000e luottoraja ja minimilyhennys 60e. eli onko minimiraja suhteuttettuna luottorajaan? Eli olisko sinullekin parempi pienempi luottoraja, niin minimikin olisi pienempi.
Olen itsekin ulalla näistä, kun käytän vain ja ainoastaan pieniin nettiostoksiin Visaa, esim.lasten vaatteisiin ym, ja maksan laskut heti pois.

Itse en koskaan osta visalla luotolle. Ruotsin puolella joutuu maksamaan visalla, mutta maksan visalaskun heti kokonaisuudessaan pois kun lasku tulee. Silloin ei ehdi tulla korkoja eikä muitakaan lisäkuluja. Kannattaa ensin säästää vaikka kuukausittain johonkin isompaan hankintaan rahat ja vasta sitten ostaa käteisellä niin ei jää velkaa. Velka on veli otettaessa mutta veljenpoika maksettaessa.

Yhteistyössä