Luottokortti vai ei??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmp, kaikki eivät saa luottokorttia, siinä syy miksi sitä ei muka tarvitse :)

Mutta Visa Electron käy netissä myös maksamiseen! Ja ei sitä tarvitse pankissa aktivoida, sen voi tehdä myös netissä :)
Eli ihan turha syyttää kuin itseään, kun ei halpaa saa !!

Jep, en minäkään saa luottokorttia, vaikka sellainen on minulla aikaisemmin ollut, eikä mitään maksuhäiriömerkintöjä ole. Visa Debit löytyy ja sillä mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja iy:
Hmp, kaikki eivät saa luottokorttia, siinä syy miksi sitä ei muka tarvitse :)

Mutta Visa Electron käy netissä myös maksamiseen! Ja ei sitä tarvitse pankissa aktivoida, sen voi tehdä myös netissä :)
Eli ihan turha syyttää kuin itseään, kun ei halpaa saa !!

Jep, en minäkään saa luottokorttia, vaikka sellainen on minulla aikaisemmin ollut, eikä mitään maksuhäiriömerkintöjä ole. Visa Debit löytyy ja sillä mennään.

En minäkään kotiäitinä saa, mies saisi mutta ei halua.

Heh, me olimme 20 vuotta sitten Manhattanilla ja sielläkään silloinkaan hotellissa mikään ei toiminut ilman luottokorttia!
Eli ihmettelen mikä "Hilton" hotelli sulla on ollut?

No mä olin 20 vuotta sitten ala-asteella, puhunkin ihan nykyajasta enkä vuosikymmenten takaisista käytännöistä. Enkä siis tosiaan tiedä kaikkien jenkkihotellien käytännölistä, sillä minun matkailuni sillä mantereella rajoittuu toistaiseksi yhteen kertaan. =)
Hotelli oli Hilton Concord, eikä meillä ainakaan ongelmia ollut.

On luottokortti. Miksei olisi? Minä en ymmärrä, mitä kamalaa siinä on.

Toisaalta, tältä palstalta saa sitten toisaalta lukea, että se se vasta epäilyttävää onkin, jos aikuisella on Visa Electron: ei ole saanut muuta korttia = luottotiedoton!

Mulla on Finnair Mastercard- sillä saa pisteitä ja kerran vuodessa siis käytännössä ilmainen Euroopan edestakainen lento. Maksan yleensä kaiken sillä ja koko lasku menee sitten eräpäivänä tililtä. Miehellä Diners, samaten sillä saa pisteitä ja viimeksi olen käyttänyt pisteitä POP:n lahjakortteihin. Pisteet+15 = 50 e lahjakortti, ei tule 100e haalarille hintaa kuin 30e, minkä saa käytännössä saa vielä takaisin kun sen myy.

Kyllä mä koen luottokortin käteväksi, tarpeelliseksi ja turvalliseksi. Just nettikaupoista tilaaminen on Visalla paljon turvallisempaa kuin muuten. Tai ulkomailla äärettömän kätevää kun on Visa.
Ja siitä luotolla elämisestä, voihan vaikka etukäteen maksaa Visalle sen summan millä on jostain ostamassa =)
En tiedä onko nämä luottokorttia henkeen ja vereen vastustajat tyhmiä (luulevat että luottokortii tarkoittaa vain velkaksi ostamista) vai kateellisia (siitä etteivät itse korttia saa).
Ja mitään kulujahan kortista ei ole ellei luottoa käytä.

Toisaalta, tältä palstalta saa sitten toisaalta lukea, että se se vasta epäilyttävää onkin, jos aikuisella on Visa Electron: ei ole saanut muuta korttia = luottotiedoton!

Jaa, mä en ole tällaista kyllä kuullut. =) Mulla Visa Electron oli eka kortti joka mulle hommattiin kun olin vielä alaikäinen, eikä toistaiseksi ole tullut vielä tarvetta muulle. Sen luottokortin hankin sitten jos tarvin joskus, toistaiseksi vaan sekä matkailut että nettiostokset ovat onnistuneet ilmankin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla on ja käytän sitä lähinnä ulkomailla, en viitsi käteistä kovin paljon raahata mukana ja saa ostettua mitä haluaa eikä ole siitä kiinni ettei ole tarpeeksi valuuttaa.
Sama juttu.

Peesi lisäksi esim. matkojen maksussa on "häiriötilanteissa" luottokortilla parempi takaisinmaksuturva.

Maksan VISAlla seuraavat asiat: kaikki nettiostokset, ulkomailla ostokset, lapsen lääkäri- ja lääkekulut (jotta en sido omaa rahaa muuta kuin omavastuun verran siihen, vaan vakuutusyhtiö ehtii maksaa korvauksen ennenkuin visalasku menee maksuun).
Ja en käytä luotto-ominaisuutta, vaan käytän maksuaikakorttina (eli kerralla koko lasku maksuun)

Mulla on visa ja tuohi mastercard. Tuo tuohi tuli ku ostettiin sohva, mutta sitä en ole kylläkään sen jälkeen käyttänyt. Visaa käytän kun teen heräteostoksia, mitä on "pakko saada just nyt heti" ja sitten maksan pois yleensä kerralla tilipäivänä. Lisäks mies tilaa jostain ulkomailta dvd- ja cd-levyjä, ja sieltä mistä tilaa, ei voi maksaa muuten kun visalla, ei edes tavan pankkikortilla. Ja kyllä mulle ainakin tuo turvallisuuden tunnetta, että jos jotain yllättävää tulee, niin on joku hätävara. Säästöjä meillä ei ole, muuta kuin esikoisella, mutta ne on isänsä laittamia rahoja joihin ei kosketa.

Lompakostani löytyy niin Mastercard, Visa Elevtron, kuin Diners Club- korttikin. Olen törmännyt myös Euroopassa tuohon, että nettikauppa, hotelli sekä autovuokraamo vaativat luottokortin, joten ei tarvi lähteä edes rapakon taakse. Luottokortissa on myös se hyvä ominaisuus, että jos joudut esim. nettikauppahuijarin käsiin, et menetä itse mitään, kun luottokortinkautta maksettu ostos voidaan kuolettaa eikä korttia veloiteta. Toisaalta taas jos olet ulkomailla useampia kuukausia, Visa Electron on kätevämpi, kun ei tarvi elää kuukausitolkulla pelkällä luotolla, vaan voi maksaa ihan normaalilta pankkitililta menonsa. Dinersia käytetään yllättäviin menoihin, esim. auton korjaukseen tai vastaavaan, joka sitten maksetaan seuraavassa kuussa pois ja samalla kerrytetään pistesaldoa.

Mulla on ja käytän sitä lähinnä ulkomailla, en viitsi käteistä kovin paljon raahata mukana ja saa ostettua mitä haluaa eikä ole siitä kiinni ettei ole tarpeeksi valuuttaa.

Jep, peesaan. Tulin just reissusta ja nostin Visalla rahaa loppuviikosta kun en osannut etukäteen arvioida paljonko rahaa menee.

Erikoista kommentointia että luottokorttia ei oteta kuin viimeisessä hädässä.
Ei tarvitse olla hädässä sitä käyttääkseen, päinvastoin. Pidin itseäni hyvinkin järkevänä kun en ottanut isoa määrää käteistä ulkomaille vaan nostin lisää tarvitessani.

Yhteistyössä