Luottotietohäiriö ja vuokra-asunto... apuja kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap kommentoi sen verran, että paperissa joka tuli kotiin luki selvästi yläreunassa "HÄÄTÖ". Alla olevassa tekstissä luki että asunnon omistaja tarvitsee asunnon omaan käyttöönsä eli haluaa laittaa asunnon myyntikuntoon ja myydä sen. Joulukuun vuokraa ei tarvitse maksaa mutta saadaan olla täällä 11.12.2011 asti. Eli kyllä meidät häädetään asunnosta.

Vaikea sanoa muuta kuin se että ota oikeusavustajaan yhteys jos kerran lapussa lukee häätö.
Teillehän se on maksuton kuten sekin jos oikeuteen joudutte menemään kun kaikki raha asiat on jo menetetty.

Ai sinusta vuokranantaja ei saa irtisanoa vuokrasuhdetta jos tarvitsee asunnon omaan tms käyttöön?
Vai väitätkö että saat asua asunnossa seuraavat 90vuotta jos sinua huvittaa ja on asunnon omistajan ongelma jos ei varaa pitää asuntoa.
Vuokralainen voi irtisanoa helpommin asuntonsa mutta myös vuokranantajalla on oikeutensa.
Ap nyt käytti vain hiukan väärää sanamuotoa tuossa tekstissä, kyse ei ole häädöstä vaan vuokrasuhteen loppuminen.

Luepa vastaukseni uudestaan ja koita keskittyä luetunymmärtämiseen. Vastaukseni koski nimenomaan häätöä, koska aloittaja sitä termiä käytti. Toki vuokrasopimuksen saa irtisanoa asunnon myymisen takia ja silloin noudatetaan irtisanomisaikoja (vuokrasuhteen kesto alle vuoden -> irtosanomisaika 3kk, kesto yli vuoden -> irtisanomisaika 6kk. Vuokralaisen häätäminen asunnon myymisen takia ei vain ole laillista.

Kylllähän tuo irtisanomiselta kuulostaa, jos 3kk on aikaa annettu lähteä ja olette asuneet alle vuoden. Häädössähän aika on paljon lyhyempi. Vuokranantaja on tainnut käyttää väärää termiä.

olen itse vuokranantaja ja ei voi olla häätö jos myy asunnon. teillä on pakko olla jotain muuta jos teidät on häädetty. Irtisanomisaika on 6kk jos ei ole häätö eli kannattaa selvittää asioita.Oletko soittanut vuokranantajalle? Miksi teidät häädetään?? Häätökään ei mene noin helposti, vaan on pitkäkestoinen prosessi (tiedän koska olen häätänyt maksamattomien vuokrien takia )

olen itse vuokranantaja ja ei voi olla häätö jos myy asunnon. teillä on pakko olla jotain muuta jos teidät on häädetty. Irtisanomisaika on 6kk jos ei ole häätö eli kannattaa selvittää asioita.Oletko soittanut vuokranantajalle? Miksi teidät häädetään?? Häätökään ei mene noin helposti, vaan on pitkäkestoinen prosessi (tiedän koska olen häätänyt maksamattomien vuokrien takia )

No siis kuten olen kertonut niin vuokranantaja myy asunnon ja haluaa sen tyhjäksi ennen joulua. Sitten laittaa sen kuntoon ja myy. Siksi joudutaan lähtemään. Häätöpaperissa ei muuta syytä lukenut ja näin hän sen on muillekin vuokralaisille sanonut. Tässä talossa hänellä siis 3 asuntoa, myy kaikki ensi vuoden alussa.

No siis kuten olen kertonut niin vuokranantaja myy asunnon ja haluaa sen tyhjäksi ennen joulua. Sitten laittaa sen kuntoon ja myy. Siksi joudutaan lähtemään. Häätöpaperissa ei muuta syytä lukenut ja näin hän sen on muillekin vuokralaisille sanonut. Tässä talossa hänellä siis 3 asuntoa, myy kaikki ensi vuoden alussa.

Vaikka kuinka myisi niin hänellä ei ole perusteita teitä häätää. Ja lain mukaan se irtisanomisaika on 6kk.

ei sit jostain syystä pystynytkään maksamaan lainaa ja mehän se toki maksettiin, molempien palkoista ulosoton kautta. No niin, tuli sit enemmän selostettua kuin piti.

Tätä juttua en ymmärrä. Jos olette maksaneet velan pois, vaikkakin uo kautta niin miten teillä luottotiedot menneet?

tuo ei ole häätö. Teillä on 6kk irtisanomisaika. Ei voi häätää tuolla perusteella.

Kuten täällä onkin sanottu, niin ei vuokranantaja voi tuosta vaan teitä häätää sillä häätö on aina tuomioistuimen päätös.

Irtisanomisaika on 6 kk ja siihen ei vuokranantajan halu saada kämppä tyhjäksi ennen ko. ajankohtaa auta.

Yhteistyössä