Luovutin tänään verta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
Kävin ihan ensimmäsitä kertaa,ei ollu yhtään paha,neulakaan ei tuntunut inhottavalta niinkun verikokeessa.
Ajattelin ihan vakiluovuttajaksi ryhtyä,ei maksa kun vaivan..ja saa vähän syötävää/juotavaa siihen päälle :whistle:

Mäkin nostan hattua. Mun kai pitäs kun tuo hb aika korkea. Mut mua pelottaa, ei niinkään neula, vaan et siitä tulee paha olo tai pyörryn tai jotain kun niin paljon verta otetaan äkkiä. Tai sit ettei sieltä tuekaan tarpeeksi ja pitää puristella kättä tms. Ihan hulluja pelkoja :(

nyt vihdoin ja viimein sain "aikaiseksi"
Mä inhoan esim verikokeen ottoa kun sitä neuloaa ruukataan tuolla suonessa,meinaa aina tipahtaa tai yrjö lentää.tuossa ei ollu mitään.
sinne vaan rohkeesti (laittavat myös semmosta puuduttavaa ainetta ettei se neula tunnu :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja plop:
tuliko yhtään hontelo olo jälkeenpäin? kauanko piti odotella luovutuksen jälkeen ennen kotiinlähtöä? mäkin haluaisin luovuttaa verta mut jännittää :)

siitä olin yllättynyt että olo oli normaali,15 min piti pötkötellä siinä penkissä sen jälkeen kun oli pussi täynnä.sitten sne jälkeen sai syödä/juoda ja lähteä kotiin.
se itse luovutus oli nopea,10min vain.

Itse olisin jääny moneen kertaan kylmiöön jos ei olis verta ollu saatavilla :ashamed:

sillon synnärilläkin antoivat mulle O- verta vaikka mun veriryhmä on A..eli aina ei sitä omaa olekaan siinä käsillä

Alkuperäinen kirjoittaja Maxine:
No höh. Se miltään tunnu. Kestää hetken ja olo on ihan normaali sen jälkeen.

Paitsi jos verenpaine on 90/60 kuten mulla. Meni tunti ennen kuin pystyin kävelemään, auton jätin suosiolla kaupungille ja hain seuraavana päivänä.

Että tästä syystä en enää luovuta, kolmasti ehdin.

Yhteistyössä