Lupaa lapsille muttei pidä lupauksiaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aries 78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:D Tai siis en naura sun lapsien kohtalolle vaan sille, että mun ex on ihan samanlainen. Sopisivat toisilleen varmaan täydellisesti.. :whistle: Mutta siis jo, tiedän tuon tunteen, kun selität millon mitäkin, kun lapsi ei pääse katsomaan toista vanhempaansa ja lapsikin pettyy aina vaan uudestaan, kun sitten kuitenkin ne kaverit ja kalja vetää pidemmän korren. Ja ei auta vaikka tuhanteen kertaan lekalla koittasit takoa toisen päähän, että miksi ne lupauset täytys pitää ja mitä se tekee lapselle ja niin ees päin... Ei, kun minä olen sitten se kauhea, hullu, nalkuttava ja mitä lie ex-ämmä, joka myös koittaa viedä lasta isältään, kun en annakaan lasta sitten sillon harvoin just sillä sekunnilla sunnuntai-aamulla tuhannen karapulassa olevalle isälle, kun se lapsi sattuu tulemaan mieleen... : /

Alkuperäinen kirjoittaja Voimapesä;25340464:
"Narsisti- normaalisti henkisesti kehittynyt ihminen" sanakirjasta ote..."Tulen huomenna kylään ja katsomaan raketteja"= tulen jos tulen, mutta huom. en ole luvannut enhän käyttänyt sanaa lupaan.. Ja tätä saivartelua, vääntämistä ja kääntämistä se on sitten ihan a:sta ö:hön. Että näillä mennään kun vastapuoli tekee juuri oman intohimonsa mukaan. Ja sitä intohimoa johdattaa ainoastaan hyöty, nautinto, oma sellainen, ei mikään muu.
Justiin tuollaista vääntelyä jatkuvasti, kieltää luvanneensa jos ensin sanoo lapsille että äiti voi tulla huomenna teidän luokse kylään. Sitten kun puhelimessa juttelee ja ihmettelen että mikset tullut vaikka lapsille lupasit niin sanoo että hän sanoi lapsille että VOI tulla.. Ei kuulemma ole sama asia kuin lupaaminen, mutta lasten mielestä nuo on yks ja sama asia..

:D Tai siis en naura sun lapsien kohtalolle vaan sille, että mun ex on ihan samanlainen. Sopisivat toisilleen varmaan täydellisesti.. :whistle: Mutta siis jo, tiedän tuon tunteen, kun selität millon mitäkin, kun lapsi ei pääse katsomaan toista vanhempaansa ja lapsikin pettyy aina vaan uudestaan, kun sitten kuitenkin ne kaverit ja kalja vetää pidemmän korren. Ja ei auta vaikka tuhanteen kertaan lekalla koittasit takoa toisen päähän, että miksi ne lupauset täytys pitää ja mitä se tekee lapselle ja niin ees päin... Ei, kun minä olen sitten se kauhea, hullu, nalkuttava ja mitä lie ex-ämmä, joka myös koittaa viedä lasta isältään, kun en annakaan lasta sitten sillon harvoin just sillä sekunnilla sunnuntai-aamulla tuhannen karapulassa olevalle isälle, kun se lapsi sattuu tulemaan mieleen... : /
Ompahan tuo mun exä tehnyt minusta enne joulua ilmoituksen lastenvalvojalle etten anna hänen tavata lapsia, kun meille ei passannutkaan että hän tulee meille just silloin kun hän ite olisi halunnut.

Lapsilla kuulostaa olevan onneksi kultainen isä <3
Ei voi vaan ymmärtää miten joku äiti voi olla niiin julma omille lapsilleen :(

Ihan samaa meinasin kirjoittaa!
Pääasia, että lapsilla on rakastava vanhempi joka huolehtii, hoitaa ja välittää!:heart:
Tosiaan surku lasten puolesta tuollaisesta äidistä, mutta olen tosiaan iloinen tuollaisesta mahtavasta ISÄSTÄ!!!(Niin ovat myös lapsetkin aivan varmasti!) :heart:

Ompahan tuo mun exä tehnyt minusta enne joulua ilmoituksen lastenvalvojalle etten anna hänen tavata lapsia, kun meille ei passannutkaan että hän tulee meille just silloin kun hän ite olisi halunnut.

Meillä ei ole sentään tuota vielä uskaltanut tehdä, sillä hänellä tilillään kaikkea "pikkukivaa" ja lähtis viimeisetkin tapaamiset justiinsa, jos asia menis sossujen korviin, mutta "tappouhkauksiaan" koittaa viljellä sillon tällön kännipäiten, kun pistän oikein hanttiin herran tahdolle, eikä enää muuta keksi vastineeksi. Mutta kun en reagoi niihinkään sen kummemmin enää ja pistän puhelimenkin kiinni, kun alkaa juttu menemään siihen suuntaan, niin rauhottuu vähäksi aikaa, vaikka sitä mun antama vastus ketuttaakin, kun pientä oravaa... :kieh: Tosin sitten pistää sen mairitteluvaiheen päälle ja luulee, että suostun sen temppuihin sillä... :D

Ei nyt ehkä aivan sama asia ole, mutta meillä lapsen mummo tekee samaa. Lupaa tulla käymään, mutta ei näy eikä kuulu. Lapsi istuu ja odottaa koko päivän, koska mummohan lupasi tulla :/
Aika pian, kun jutun juonen tajusin ja lapsen pahaa mieltä katsoin, niin päätin alkaa sanomaan lapselle, että ei usko mitä mummo puhuu. Siis että ei mummo nyt välttämättä tule vaikka niin lupasikin. Ja pikkuhiljaa lapsi on ymmärtäny yskän. Nykyään ei jää sen kummemmin odottamaan mummoa vaan jatkaa touhuja kavereiden kanssa. Yllättyy kyllä iloisesti jos joskus sattuu tulemaan :) Mutta ei jää enää pahaamieltä, eikä asiaa sen kummemmin miettimään, jos ei lupauksesta huolimatta tulekaan.

Tsemppiä ja Hyvää uutta vuotta!

Ei voi kuin ihmetellä äidin touhuja..

Mulla lasten isä tekee samaa: lupaa - ei pidä lupauksiaan, valehtelee silmät korvat täyteen lapsille...Sittenpä itkeville lapsille koita syyttömänä tilanteeseen selvittää,miksi isi tekee niin,miksi isiin ei voi luottaa..

No mulla oli taas sellainen tilanne,etä olen etääiti ja isö keksii joka kerta kun olis mun tapaaminen että lapsi ei halua tulla jne,vaikka poika vasta 6vuotias. isä ei vaan päästä lasta mulle ja ihan vapaaehtoisesti olen etääitinä. nytkin pojan ois pitänyt olla mulla uusvuosi vaan isä ei antanut,keksi että poika ei halua tulla ja on vähän sairas... no oisin minäkin sairaan pojan voinu hoitaa, en jaksa enään edes tapella. 4vuotta oon tapellu ties mitä ja minkä tahon kans mut henkisesti oon kohta ihan palanu.

Vaikka olisi yksinhuolto ,tapaamisoikeus ei lopu. Eli se on melkein ihan sama onko yksin vai yhteishuolto kun äiti/isä voi silti vedota siihen että tapaamisoikeus on.

Minä en ole saanut tavata lasta 3vuoteen,isä tehnyt sen niin vaikeeksi ja asuu lapsen kans 100kilsan päässä vaan. saanut sossut niin pahasti puolelleen ja sukunsa,ja mulla ei oo ketään yksin joudun tappeleen. Joskus netistä pojan kuvia katselen. torstaine isälle laitoin viestiä vaan että tpoivottavasti poika joskus huomaa minkälainen isä' se on. Jos rupean tappeleen pojasta exmies uhannut mut tappa. Ja jos tuon meen sanomaan jollekin viranomaielle isä voi sanoa että olen hullu ja keksin omia. en uskalla siis tehdä mitään. Tiedän sydämessäni että joskus saan vielä pojan lähelleleni<3. Kaikki tuntuu toivottomalta.

Soitti aamulla ja sanoi ettei edes ole luvannut lapsille mitään ja että koko asiasta ei edes ole puhetta ollut.. Olen kuulemma kateellinen ja katkera koska en päässyt juhlimaan ja ottamaan viinaa kuten muut ihmiset tekee uutenavuotena, jouduin olemaan lasten kanssa kotona :D :D Itteäni kummastutti tuo JOUDUIN sanan käyttö, ite olen halunnut olla lasten kanssa ja halunnut heidän kanssaan asua. Mutta turhaa mie asiasta valitan kun ite olen tätä halunnut että lapset on minulla, ainoa vain että toinen osapuoli pitäis ne lupauksensa lapsille.. Ilmeisesti hänen mielestään lasten kanssa joudutaan olemaan ja lapsille annettuja lupauksia ei pidetä..

Soitti aamulla ja sanoi ettei edes ole luvannut lapsille mitään ja että koko asiasta ei edes ole puhetta ollut.. Olen kuulemma kateellinen ja katkera koska en päässyt juhlimaan ja ottamaan viinaa kuten muut ihmiset tekee uutenavuotena, jouduin olemaan lasten kanssa kotona :D :D Itteäni kummastutti tuo JOUDUIN sanan käyttö, ite olen halunnut olla lasten kanssa ja halunnut heidän kanssaan asua. Mutta turhaa mie asiasta valitan kun ite olen tätä halunnut että lapset on minulla, ainoa vain että toinen osapuoli pitäis ne lupauksensa lapsille.. Ilmeisesti hänen mielestään lasten kanssa joudutaan olemaan ja lapsille annettuja lupauksia ei pidetä..

:D Just! Mutta miksi enää edes vastaat sille? :O Sehän saa vaan lisävirtaa siitä, että lähdet tuohon vänkäämiseen mukaan... Ja vielä vähemmän kannattaa niille lapsille kertoa noista "lupauksista" yhtään mitään. Jos hän sitten joskus oikeasti lapset ottaa, niin sitten se on vaan plussaa ja kerrot vasta, kun oikeasti olette siellä pihassa, mutta elelkää ja olkaa, kuin äitiä oliskaan, eli teettee suunnitelmanne ihan teidän oman perheen kesken. Näytä sille naiselle, mistä se kana pissii...! ;) Kait se sitten joskus tajuaa, kun lakkaat reagoimasta sen oikkkuihin - tähän ainakin itse luotan, että mahdollisesti ex kanssa jättää rauhaan, kun huomaa, ettei sen venkoilut tehoa. Tiedän, helpommin ajateltu, kun toteutettu, kun kerran tyyli on sotkea viranomaisetkin mukaan, mutta jospa nekin ajan oloon käsittää, mikä se naikkonen on ja mikä on päämäärä ja nekin olis viemättää asioita sen pidemmälle. Mutta voimia teille! Ei ole helppo taistella tuulimyllyä vastaan, mutta toivottavasti se aurinko teidänkin risukasaan paistaa vielä joku päivä. =)

:D Just! Mutta miksi enää edes vastaat sille? :O Sehän saa vaan lisävirtaa siitä, että lähdet tuohon vänkäämiseen mukaan... Ja vielä vähemmän kannattaa niille lapsille kertoa noista "lupauksista" yhtään mitään. Jos hän sitten joskus oikeasti lapset ottaa, niin sitten se on vaan plussaa ja kerrot vasta, kun oikeasti olette siellä pihassa, mutta elelkää ja olkaa, kuin äitiä oliskaan, eli teettee suunnitelmanne ihan teidän oman perheen kesken. Näytä sille naiselle, mistä se kana pissii...! ;) Kait se sitten joskus tajuaa, kun lakkaat reagoimasta sen oikkkuihin - tähän ainakin itse luotan, että mahdollisesti ex kanssa jättää rauhaan, kun huomaa, ettei sen venkoilut tehoa. Tiedän, helpommin ajateltu, kun toteutettu, kun kerran tyyli on sotkea viranomaisetkin mukaan, mutta jospa nekin ajan oloon käsittää, mikä se naikkonen on ja mikä on päämäärä ja nekin olis viemättää asioita sen pidemmälle. Mutta voimia teille! Ei ole helppo taistella tuulimyllyä vastaan, mutta toivottavasti se aurinko teidänkin risukasaan paistaa vielä joku päivä. =)
Lapset kyllä kulkee sovitusti äitinsä luona neljänä vuorokautena kuukaudesta, mutta nämä mitä hän lupailee tavata lapsia on muina kuin sovittuina aikoina. Ja kun olen asiasta joskus hutellut niin ei kuulemma ole velvollisuutta kuin niinä päivinä mitä sopimuksissa lukee.. Silti sitten lupailee lasten kuullen että tulee huomenn jne mutta sitten ei ole aikomustakaan tulla kun jälkeenpäin kysyy asiasta. Tässä enne joulua käväs meille tuomassa lapsille lahjoja, rupes sitten riehumaan ja huutamaan täällä oikein kunnolla että piti virkavallalle soittaa, niin kyllä nuo tapaamiset vähenee paljon tuonkin asian takia. Ainoastaan lapsia ajattelen kun äitiä ikävöivät ja äiti asuu 17km päässä, mutta pahasti näyttää siltä että enemmän ajattelen lapsia kun lopetan nuo tapailut niin ei tule pojille pettymyksiä..

Hyvä isä vaikuttaa lapsilla kuitenkin onneksi olevan ja vaikkakin lapset joutuvat pettymään niin he luottavat ja nojaat sinuun, uskon sinun riittävän heille vaikka kurjaahan se on.

Voimia sinulle :)

Mä en oikein ymmärrä miksi lapsille pitäisi kaunistella totuutta, kun kerran totuus on se, ettei äiti tule, koska ei osaa pitää lupauksiaan. Tai sanoa, että minä en tiedä miksei äiti tulekaan, vaikka lupasi. Tietenkään äitiä ei tarvitse lapsille haukkuakaan, kuten et varmaan teekään, mutta mä olen perhepsykologinkin kanssa näistä asioista omien lasten vuoksi keskustellut, ja hänen kantansa on se, että lapsille tulee tällaisissa tilanteissa kertoa totuus eikä yrittää valehdella toisten vanhemman puolesta. Lapsi herkästi kääntää noi tilanteet niin, että syy on hänessä itsessään, koska lapsi myös herkästi huomaa sen, milloin hänelle valehdellaan.Itse olen tosiaankin lapsille ihan suoraan sanonut, että teidän isänne ei osaa pitää aina lupauksiaan, eikä se ollenkaan johdu teistä lapsista vaan ihan siitä, että isä on vaan sellainen.

Lapset kyllä kulkee sovitusti äitinsä luona neljänä vuorokautena kuukaudesta, mutta nämä mitä hän lupailee tavata lapsia on muina kuin sovittuina aikoina. Ja kun olen asiasta joskus hutellut niin ei kuulemma ole velvollisuutta kuin niinä päivinä mitä sopimuksissa lukee.. Silti sitten lupailee lasten kuullen että tulee huomenn jne mutta sitten ei ole aikomustakaan tulla kun jälkeenpäin kysyy asiasta. Tässä enne joulua käväs meille tuomassa lapsille lahjoja, rupes sitten riehumaan ja huutamaan täällä oikein kunnolla että piti virkavallalle soittaa, niin kyllä nuo tapaamiset vähenee paljon tuonkin asian takia. Ainoastaan lapsia ajattelen kun äitiä ikävöivät ja äiti asuu 17km päässä, mutta pahasti näyttää siltä että enemmän ajattelen lapsia kun lopetan nuo tapailut niin ei tule pojille pettymyksiä..

Aaa.. Sori. No, onneksi pitää sentään sovitut, kun meillä ei enää pystytä siihenkään, vaikka välillä kovin luvataan, että kyllä mä NYT sitten ryhdistäydyn ja otan... :( Ei ole siis ollut tenää vuoteen edes noita sovittuja viikonloppuja. Ja kaksi kertaa muutenkaan edes yhden yön yli.

:( Surettaa lasten puolesta tuo äitinsä lupailu ja lupausten jatkuva pettäminen.
Onneks heillä kuitenkin on siut, ap. Kuulostat tosi hyvältä isältä, joka tietää mikä on tärkeintä :)

:( Surettaa lasten puolesta tuo äitinsä lupailu ja lupausten jatkuva pettäminen.
Onneks heillä kuitenkin on siut, ap. Kuulostat tosi hyvältä isältä, joka tietää mikä on tärkeintä :)
Nyt voi hieman jo naureskelle noille asioille, kun aikaisemmin mietin ihan tosissani että varmaan tämä nyt on minun syytäni ja että minusta johtuu tuo kun kyttään ja kyylään häntä.. Kyllä sitä miettii että syy on itessään kun toinen jatkuvasti sen syyn vieritti minun niskaani ja painotti sitä.

Kesti vain hetki tajuta se että missä mennään :)

Yhteistyössä