luulin että mulla on ihan tavallinen säästötili

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmarra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmarra

Vieras
mutta sitten kun nostin sieltä rahaa ( soitin siis pankkiin ) niin ne onkin jotain helkatin osakesalkkuja?!

nyt nostin äsken taas rahaa sieltä ja sitten se tätikkä alko höpöttää et jos vuodessa nostoja on yli tonni ni sit verottaja jotain ......! ja puhu verottajasta..

siis wtf??

enpä kysyny mitää ku en muutenkaan noista salkuista ymmärrä..

siis voiko käydä niin että joutusin jollekin helvetin verottajalle maksaa jotain?!

sen pitäs olla vaan tili johon laitoin viime vuonna rahaa säästöön....:(

Rahastosäästöjä johonkin osakerahastoon? Kai sulla jotkut sopimuspaperit on tallessa? Vähän paha neuvoa mitään, kun ei tilisi luonne tuosta oikein selviä.

Ja nimenomaan sun pitäisi virkailijalta kysyä, eikä täällä arvuutella. Pyydä tätiä vääntämään rautalangasta, vaikka tähän tyyliin: "Tässä on nyt ilmeisesti ollut väärinkäsitys ja olen ymmärtänyt tilini luonteen ihan toisin. Voisitko ystävällisesti tarkkaan selvittää, että mikä tämä minun tilini nyt onkaan - onko kyseessä rahastosäästäminen ja miten minun käytännössä tulee toimia, jos haluan siirtää säästämäni varat tavalliselle säästötilille?" Paras ehkä, että kävisit paikan päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
mikä pankki? mua alkoi mietityttää kun vasta aukasin säästötilin et onko seki jokin tollanen

Eikö ihmiset nykyään perehdy mihinkään tarkemmin? Kyllä niissä yleensä on ihan selkeet ehdot aina kun tilin avaa, ja ne kannattaa aina lukea. Ei ne oo vaan sivuntäytettä...

HALOO HEI!!!

"enpä kysyny mitää ku en muutenkaan noista salkuista ymmärrä.."

Jos olet jo niin vanha, että vastaat itse rahoistasi, niin älä heittäydy avuttomaksi vaan ota asioista selvää. Nimenomaan silloin pitää kysyä, kun ei ymmärrä!!! Kyllä jokainen ymmärtää perusasiat, kun ne rauhassa selitetään. Tyhmyydestä nimittäin sakotetaan...

Yhteistyössä