Lyhyt väli raskauksilla, mitä riskejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syytä pelkoon?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syytä pelkoon?

Vieras
Mitä riskejä voi olla jos uusi raskaus alkaa alle puoli vuotta edellisestä synnytyksestä? Onko raskaudella kuinka hyvät mahdollisuudet jatkua synnytykseen asti normaalisti?
Kestääkö elimistö uuden raskauden noinkin pian?
Edellinen raskaus ja synnytys sujui normaalisti, synnytys käynnistyi itsestään, oli nopea ja helppo rv 39+0.

Tiedän useita joilla lapsia vuoden ikäerolla, vieläpä useampi samassa perheessä eikä heillä mitään ongelmia ole ollut. Eihän sitä tietty voi juuri sinun kohdalla vannoa ettei ongelmia tule, mutta ei minun lähipiirissä ole kellään ollut mitään johtuen lyhyestä välistä raskauksissa.

mulla supisteli jo 19 vkolta lähtien, lääkärit oli sitä mieltä että kohtu ei ollut vielä palautunut tarpeeksi ed. synnytyksestä. voi olla et johtui siitäkin että sain synnytyksen jälkeen kohtutulehduskierteen ja heti sen jälkeen raskauduin...

Mulla kolme lasta, väli 1v3kk kaikilla. Mulla tuli ongelmia lähinnä oman jaksamisen kohdalla, kun odotin kuopusta. Keho ei ollut palautunut synnytysten välillä, joten paisuin kuin pullataikina, kun nestettä kertyi. Ja väsymys oli karmea. Eli ei varsinaisia, vakavia ongelmia.

PIdä huolta omasta lepäämisestäsi jollain keinoin, varsinkin jos vanhemmat lapset valvottavat öisin. Mulla eka ja kolmas synnytys käynnistettiin rv 38, kakkonen tuli itsekseen rv 39 (oli pienin). Imetys oman lääkityksen takia vain noin 1kk kaikilla.

Eli kyllä normaali elimistö kestää, kunhan muistat pitää itsestäsi huolta ja levätä aina tilaisuuden tullen...

Yhteistyössä