Lyhyt vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitee

Vieras
Heippa!

Mietityttää sellainen että meidän vauva on melko lyhyt. Siis painoa kyllä tullut rutkasti, painaa jo yli 7 kg, mutta pituutta poitsulla "vain" 62 cm. On siis tullut pituutta vähän, mutta siis vain 1 cm viime neuvolasta ja nyt ikää pojalla siis 4 kk. Onko muita lyhyitä? Tuntuu että pikkuisella vaan makkarat lisääntyy, muttei veny yhtään. Samaten minua alkaa huolestuttaa se ettei poika yritä kääntyä. Vaikka olen laittanut lelutkin lelukaaressa niin että ei roiku suoraan yläpuolella, niin yleensä kääntää vaan päätään. Joskus kääntyy myös vähän kyljelleen, mutta vatsalleen ei edes yritä. Unohdin neuvolassa tästä kysäistä (kuten aina kaikkea muutakin, vaikka mennessä on tuhat kysymystä mielessä..)

Ensi kerralla voi ollakin, että paino ei ole noussut juuri yhtään ja pituutta tullut senkin edestä. joten ei huolta!
Tuon ikäinen ei välttämättä vielä halua kääntyä, joten älä siitäkään stressaa. Kaikki aikanaan ;)

oletko ihan tosissas??

Mun oli ihan pakko katsoa neuvolakortista, minkä pitunen meijän typy on ollut 4kk iässä, ja näyttää että on ollut 62,6 cm. ja painoa on ollut 7,2kg. Ja tyttö kääntyikin ekan kerran "vasta" vähän ennen puolen vuoden ikää. Ja nyt sitten ikää on 1v2kk niin ei kyllä meinaa perässä pysyä kun juoksee niin lujaa jo! Äkä ole huolissas turhaan

Meidän esikoisella pysähtyi tuossa vaiheessa pituuskasvu lähes kokonaan, painoa taas tuli ja reilusti. Käytiin jokunen ylimääräinen kerta mittauksisa. Lääkäri totesi vaan, että vauvat kasvavat omalla tavallaan.

Tiedän ettei vauvoja saisi verrata, mutta kaikkien tuttavien vauvat olleet saman ikäisinä huomattavasti pidempiä, ja ihmettelevät miksi meidän vauva on niin "lyhyt". Muuten en olisikaan huolestunut, mutta jatkuvat kyselyt harmittavat :/ No odotellaan sitä kääntymistäkin rauhassa, Kiitos vastauksista :D

meillä tyttö nyt 4kk ja on myös "lyhyt" muihin vauvoihin verrattuna. 4kk neuvolassa oli 61cm ja 7,5kg. Muiden tuttavien vauvat ovat pidempiä ja osa nuoremmista vauvoista mennyt jo hänen ohi pituudessa. Meillä ei myöskään yritetä kääntyä eikä kyljelläkään olla muutakun satunnaisesti sillon tällön.

Yhteistyössä