Lyökö teidän muiden lapset toisiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Mulla on siis 3v 10kk poika ja 1v 9kk tyttö. Aikaisemmin olivat oikein sopuisasti keskenään mutta viime aikoina on meno mennyt aika väkivaltaiseksi. Puristetaan, nipistetään, läpsitään ja joskus jopa potkitaan. :/

Miten mä saan tuon loppumaan? Vinkit tulisi erittäin tarpeeseen.

KYLLÄKYLLÄKYLLÄ |O Eikä todella oo saatu loppumaan, ei sit millään. Just miehen kaa puhuttiin, et pitäs vissiin meidän muuttaa eri osoitteisiin ja toinen ottas toisen ja toinen toisen :whistle:

ja iät siis ihan just 5 ja 7.

Joo. Kyllä.

Meillä on sääntö, ettei lyödä.
Ja jos lyödään, saan minäkin lyödä. :xmas: (kummasti lopettavat kun muistutan)

Nyt toi reilu kaksivuotiaskin ymmärtää sen jo.
Siihen saakka auttaa vain estäminen.

:kieh: Joo.

Eskarilainen ja 1v 8kk toistensa kimpussa aikas usein. Tosin isompi ei lyö koskaan niin, että joku näkisi, mutta tiedän hänen satuttaneen pienempää silloin tällöin. Pienempi sen sijaan puree, repii, lyö jne veljeään.... :kieh:

Meidän 1,5v kaksoset on alkaneet mäiskimään toisiaan, raavitaan, tönitään ja läiskitään ihan koko ajan. Mäkin haluaisin kuulla millä ton sais loppumaan! :attn: Komennan kyllä ja kiellän mutta selkäni kun käännän niin taas on jompi kumpi toisen korvassa tai tukassa kiinni :headwall:

Meillä ei lyödä . Yhteen aikaan toi nuorempi yritti kun ei muuten muka "päjännyt" isomman kanssa. Meillä lyöjä ,tönijä tai potkija joutuu heti leikistä pois ja jäähylle . Yhtään kertaa en varoita vaan ekasta kerrasta pois, totaalinen nollatoletanssi. Mun mielestä ei edes sisaruksiaan saa mäiskiä ja satuttaa.
Loppui aika lyhyeen.

Kun tyttö opetteli kävelemään niin meidän esikoisen oli pakko käydä tyrkkäämässä sisko kumoon. Nyt kun ovat 3v ja 2v pian, niin ovat hyvin sopuisasti keskenään. Joskus tulee riitaa leluista niin silloin saattavat puolin ja toisin muksia, mutta yleensä eivät.

Lohduttavaa, ihanaa, kiitos. Mä olen täällä itsekseni miettinyt että mitä mä olen tehnyt väärin kun nuo on tuollaisia... Paljon ne leikkiikin yhdessä mutta heti kun tulee erimielisyyksiä alkaa nyrkit heilua.

Isommalle olen sanonut tuota että jos lyöt niin sitten äitikin saa lyödä. Pienempi ei tunnu tajuavan vielä. :D Toimin sitten erotuomarina ja jäähyttelen myös.

Nyt nuo leikkii meidän sängyssä kovan kikatuksen kera. :heart: Saa nähdä kauanko hyvä meno jatkuu...

Meillä 1.5v ja 3v joskus harvoin keksivät satuttaa toisiaan, josta seuraa välitön nurkkaantuminen kunnes nätisti pyydetään anteeksi.

Yksinkertaisesti kaikki väkivalta on väärin eikä meidän talouteen kuulu... tämä onkin sitten varmaan ainut asia missä olen ehdottoman ehdoton.