Mä aion tehdä huomenna näin:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paussi arjesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paussi arjesta

Vieras
Pääsen töistä jo puoli yhdeltä. Kaksivuotiaani on perhepäivähoitajalla, ja hän on juuri sillä hetkellä päiväunilla. Ajelen tyynesti kotiin, keitän kahvit, syön ison pullan ja otan pienet päikkärit. Sen jälkeen käyn hakemassa lapsen, joka on ehtinyt tällä välin nukkua omat unensa ja syödä välipalansa.

Kuinka moni voisi tehdä samoin? Monenko mielestä tämä on väärin? Tiedän, kulunut aihe, mutta nyt se on ajankohtainen mulle! :D

Kuka muka ei tekisi noin? Mitä järkeä olisi herättää lapsi kesken päiväunien :)

Mä oon tehnyt aika useinkin niin, että vien lapsen hoitoon ja tulen itse kotiin nukkumaan :saint:

Ihan vapaasti vaan!
Mitä sitä suotta lasta repimään väkisin hereille ja lähteä niin, ettei tämä ehdi välipalaansa syödä. :)

Mä teen huomenna näin: Vien 6 vuotiaan päiväkotiiin klo 8.45.
Sit meen kampaajalle, hammaslääkäriin ja kauppa-asioille.
Tuun kotiin ja pesen osan ikkunoista.
Sitten haen lapsen ja kaverinsa päiväkodista meille.

Siis tottakai tekisin just noin. Ja just tällä viikolla teinkin, kun pääsin töistä aikaisin. Kävin hakemassa vasta sitten päikkäreiden ja välipalan jälkeen.

Mä tekisin noin varmaan aina kun tilaisuus.. Tai,en varmaan aina kahvi+pulla+päikkärit,mutta siis hakisin lapsen normaaliaikaan (tai vähän aiemmin,riippuu mikä normaaliaika) vaikka pääsisin töistä reilusti aikasemmin.

Odotan toista lastamme syntyväksi minä hetkenä vaan ja suunnitelmissa on hoitaa kotona 3v asti,joten työssäkäynti ei toiv ole omaa arkea vielä muutamaan vuoteen. Siitä huolimatta olen jo "suunnitellut" tulevaisuutta - jos palaan tasan samaan työhön mistä ekalle äippärille jäin ja työaika on sama,tulee homma menemään niin että mies aamulla vie lapset hoitoon (varmaan siinä 8 aikaan?) ja minä haen n klo 15aikaan pois. Lapsille ei tule mitään superpitkää päivää,mutta mä ehdin aina käydä kaupassa/muilla asioilla/kahvilla tms,koska oma työpäiväni päättyy 13.30..

Häh? No en todellakaan menisi kesken päiväunien sinne. :O
Tänään olisin halunnut mennä jo yhdeltä, mutta piti sinnitellä kahteen asti että poika heräsi. Olin kirjastossa lukemassa ja tuli armoton ikävä kahdeltatoista eikä voinut mitään. :D

[QUOTE="aloittaja";26154402]Ok. :) Tuli vain mieleen, kun täällä palstalla tunnutaan tuomittavan jokainen ns ylimääräinen minuutti, jonka lapsi viettää hoidossa "turhaan".[/QUOTE]

Se tuomitseminen liittyy varmasti siihen että lapset on noin yleisesti ottaen ihan hirmu pitkiä päiviä hoidossa (jos vanhempien työaika esim 8-16,tulee lapsen hoitopäivän pituudeksi helposti 9 tuntia,ellei enemmänkin. Jos sitä sitten ei tilaisuuden tullen lyhennä yhtään,niin...

Kuka muka ei tekisi noin? Mitä järkeä olisi herättää lapsi kesken päiväunien :)

Mä oon tehnyt aika useinkin niin, että vien lapsen hoitoon ja tulen itse kotiin nukkumaan :saint:

Aha. Aika moni meistä muista vie lapsen hoitoon ja joutuu menemään sitten töihin. Niinkuin on alunperin ajateltu, että siihen tarpeeseen noi hoitopaikat on tavallaan keksittykin.

Ap:lle, joo toi on ihan ok. Nauti vaan.

Meidän päiväkodista ainakin ilmoitettiiin, että lapsi haetaan joko ennen päiväunia tai vasta niiden jälkeen. Vain hyvin perustellusta syystä, kuten vaikka lapsen lääkärintarkastus, voi kesken unien tulla. Tai paremminkin silloin eivät laittaneet lainkaan nukkumaan, vaan lapsi sai odotella ylhäällä hakijaansa.

Yhteistyössä