Mä en enää aio olla tekemisissä anoppini kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mira

Vieras
Ehkä olen lapsellinen, tai sitten toimin näin jotta en väsyisi kokonaan.

Anoppi ei juurikaan arvosta minua, koska mulla ja miehelläni ei ole lapsia (4 keskenmenoa takana, juuri aloitettu lapsettomuushoidot 3 vuoden tuloksettoman yrittämisen jälkeen). Kohtelee mua melko törkeästi, ja jos ei sivalla sanoilla, on hiljaa ja täysin välinpitämätön minua kohtaan.

Toinen miniä taas kehutaan maasta taivaaseen, joka kerta kun vain anopin kanssa näemme. Heillä on lapsia. Toinen miniä on ilmeisesti jumalasta seuraava, ainakin anopin puheiden mukaan. Anoppi tuli käymään minun juhlissani (juhlittiin valmistumistani) ja sielläkin, minun vierailleni, ylisti vain toista miniäänsä eikä juuri muusta puhunut. No, sai melko kummeksuvia katseita osakseen.

Kerran kutsuin anopin kahville. Olin leiponut erilaisia kakkuja. Anoppi tokaisi, että "kaupastako oot hakenut, onpa hyviä". Oli ilme melko yllättynyt, kun sanoin, että ihan itse olen tehnyt. Ei paljon kehunut sen jälkeen.

Mua myös ihmetyttää, että miten anopilla on varaa kääntää selkänsä omalle lapselleen? Vaikka mies on aikuinen, on hän silti äitinsä lapsi. Mutta eipä anoppi ole sen kiinnostuneempi miehestäkään, jos soittaa hänelle, niin ylistää taas vaan toista poikaansa, toista miniäänsä ja näiden ihania kullanmurulapsia.

no en kuule aijo minäkään....ex-anoppi...nykyinen mummu.....soitti mulle ja huusi suoraa huutoo ja kiroili 23 min 23 sek. (tarkistin myöhemmin kauanko se puhelu kesti)...saapas nyt sitten olla IHAN itsekseen ja tyttö EI mene sinne ...Nooh eipä tässä kärsi kun tyttö ja mummo...että silleen...mä oo mikään roskakori että aina saa soitella ja haukkua...kun toista sattuu..hmm..hieman harmittamaan...että sellattia |O |O :headwall: :headwall: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Mira:
Kerran kutsuin anopin kahville. Olin leiponut erilaisia kakkuja. Anoppi tokaisi, että "kaupastako oot hakenut, onpa hyviä". Oli ilme melko yllättynyt, kun sanoin, että ihan itse olen tehnyt. Ei paljon kehunut sen jälkeen.

Et kai oikeasti yritä tehdä anoppiisi vaikutusta kakkuja leipomalla? Millä vuosituhannella te elätte, jos hyvän miniän merkki on se, että osaa ja viitsii leipoa?

en ole minäkään anoppini kanssa tekemisissä. ei onnitellu meidän 3 lapsen syntymisen johdosta eikä käynyt vauvaa edes katsomassa ennen ristiäisiä (välimatkaa 350 metriä) siellä ristiäisissä sitten leikki niin mummua. ei tervehdi vanhempia lapsia jos näkevät esim. kaupassa kääntää päänsä pois. tuo tuliaisia toisen poikansa lapsille, muttei meidän (esim. ulkomaan matkoilta) valittaa ja haukkuu. kiitti mulle riitti ei tarvi näkyä enää

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Et kai oikeasti yritä tehdä anoppiisi vaikutusta kakkuja leipomalla? Millä vuosituhannella te elätte, jos hyvän miniän merkki on se, että osaa ja viitsii leipoa?

riippuu anopin iästä paljon tuo....esim. minun Ima on hyvin otettu siitä, että mieheni osaa siivota, tehdä ruokaa yms.
Myös oma anoppini on samaa kaliperia.

Mä tykkään leipoa ja leivon kyllä aina jos vieraita kutsun kylään. :) Olipa kyseessä anoppi tai naapuri tai sisko tai joku kaveri.

jopas on vierailijalla outo kommentti, ei kai tässä nyt siitä ollut kysymys , siis kakuista, vaan ihan jostain suuremmasta asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
riippuu anopin iästä paljon tuo....esim. minun Ima on hyvin otettu siitä, että mieheni osaa siivota, tehdä ruokaa yms.
Myös oma anoppini on samaa kaliperia.

Vaikka tietäisinkin anoppini arvostavan omia leipomukdis kahvipöydässä, en silti alkaisi hiki hatussa hänelle leipoa, koska en yleensä muillekaan vieraille leivo. Jos en sen takia kelpaisi, niin omahan olisi häpeänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi toinen:

jopas on vierailijalla outo kommentti, ei kai tässä nyt siitä ollut kysymys , siis kakuista, vaan ihan jostain suuremmasta asiasta.

No kertoo se jotain, jos ap murehtii tuollaista kakkujuttuaa. Hänelle on selvästi tärkeää, että anoppi tajuaa hänen osaavan leipoa.

Joskus on vain kestettävä tuollainen. Jos törkeäksi menee, niin mä palauttaisin sanallisesti maan pinnalle, mutta en lähti välejä rikkomaan lopullisesti, koska se takuulla vaikuttaa omiin ja miehen väleihin, koska mieshän siinä joutuu välikäteen ikävästi jos vaimo ja äiti riitelevät keskenään.

Mua eniten ottaa päähän että anoppi pitää itseään maailman parhaana hoitajana lapsillemme. Anoppilassa on lapsillemme OMA KERROS-SÄNKY leluja ostetaan hulluna jne... mikäli en sydämessäni tietäisi heidän tarkoittavan vaan hyvää ja meille lepoa yrittäessään "viedä lapsiamme meiltä" olisin katkaissut välit tähän ihanaan naiseen totaalisesti. Joskus oon kyl haukkunu sen pataluhaks ja ihan syystä. Nykyään se hoitaa lapsiamme ja on heille mukava mutta meitä vanhempia ei halua nähdä ei kuulla (ollaan sille täyttä ilmaa). Eli jos mulla ois voimaa antaisin sen olla vain mutta surullinen totuus on että se on ainoa joka lapsiamme hoitaa ja siksi niin tuikitärkeä...

Alkuperäinen kirjoittaja paska natsi täälläkin:
Mua eniten ottaa päähän että anoppi pitää itseään maailman parhaana hoitajana lapsillemme. Anoppilassa on lapsillemme OMA KERROS-SÄNKY leluja ostetaan hulluna jne... mikäli en sydämessäni tietäisi heidän tarkoittavan vaan hyvää ja meille lepoa yrittäessään "viedä lapsiamme meiltä" olisin katkaissut välit tähän ihanaan naiseen totaalisesti. Joskus oon kyl haukkunu sen pataluhaks ja ihan syystä. Nykyään se hoitaa lapsiamme ja on heille mukava mutta meitä vanhempia ei halua nähdä ei kuulla (ollaan sille täyttä ilmaa). Eli jos mulla ois voimaa antaisin sen olla vain mutta surullinen totuus on että se on ainoa joka lapsiamme hoitaa ja siksi niin tuikitärkeä...

Ööh, ei tuokaan minusta kovin vakavalta kuulosta. Ihmetyttää että miksi siitä pitää vetää herne nokkaan jos isovanhemmat ovat lapsien yökyläilyä varten hommannut heille omat sängyt? Mun appiukon luona on lapselle oma leikkikehä ja sänky ihan vain häntä varten hankittua ja mun vanhempien luona on pinnis ja vaunut vain tyttöö varten ostettuna. Minusta kai tuo osoittaa ihanaa välittämistä.
Ja tottakai mummot lähes aina ovat maailman parhaita lastenhoitajia, tekevät siitä maailman tärkeimmän asian, ja toki se välillä menee ylikin, mutta on ne mummot ja ukit kyllä lapsille (ja heidän vanhemmilleen) korvaamattomia!

Jollakin taisi nyt kyllä mennä pointtini ihan ohitse - en minä leipomalla anoppia yritä miellyttää. Leivon usein ja varsinkin silloin kun itse kutsun vieraita kylään, ihan leipomisen ilosta. :) Mutta tuo oli vain esimerkki, että edes leipomukseni eivät anopille kelpaa sen jälkeen, kun on kuullut minun tehneen syötävät.

mun anoppi alkoi sieltämään mua sen jälkeen kun appiukko ilmoitti että jos ei tahti muutu niin kuvitteleeko hän että näkee lapsenlapsiaan tulevaisuudessa.
ja mikäli ei aio käytöstään korjata voi erokin olla hyvin pian tiedossa, hän ei ala tuomosta käytöstä katsomaan. nyt n.7vuoden jälkeen tästä episodista alan olla anopin silmissä ihminen, olenhan saanut kannettua kaksi lasta, keskenmenot toki oli minun syytäni ja ukon olisi pitänyt vaihtaa semmoiseen akkaan joka kykenee edes lapset kantamaan sisällään :headwall: :kieh: |O

Yhteistyössä