Mä en enää jaksa. Päiväkoti ei muuta tee kuin hauku mun lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
Siis lapsella on paljon ongelmia, mm. väkivaltaisuus. Syytä selvitetään, neuvolan, lääkärin ja psykologin avulla. No, kuitenkin mun on pakko käydä töissä joten -anteeksi nyt vain- pk:n tädit joutuu kestämään mun lasta. Aina kun haen lapsen, saan kuula vähintään parin minuutin saarnan miten kamala mun lapsi on tänään ollut. Mä en halua kuulla. Mä tiedän sen kyllä. Mä en jaksa.

:(

Kaikki pitäis kyllä osata sanoa vähän paremmin kuin haukkuen.
Heitäpä vastakysymys, että onko mitään, mistä lasta voisi kehua?
Positiivinen palaute niin vanhemmalle kuin lapsellekin (eritoten lapselle) on niin paljon tärkeämpää kuin virheistä moittiminen.

Erinomainen asia, että muutkin kuin vain päiväkodin väki ja vanhemmat ruotii asiaa, toivottavasti apu löytyy.

• Tykkää
Reactions: Hallitus
Mäkin ehdotan, että kysyt olisiko lapsesta jotain positiivistakin sanottavaa.

Sen kyllä ymmärrän, että lapsen päivästä pitää kertoa, ja jos siihen on sisältynyt paljon negatiivista niin...no, niistäkin pitää kertoa. Mutta ei haukkumalla vaan kuten asiat ovat.

Ymmärrän että harmittaa, mutta pakkohan heidän on kertoa jos lapsi mukiloi muita. Se on myös kodin "ongelma". Päiväkoti taistelee asian kanssa joka päivä, ja sinä et jaksa kahta minuuttia kuunnella? Ja sen olen huomannut että monille vanhemmille kaikki negatiivinen palaute on haukkumista, vaikka sen sanoisi asiallisesti. Yhteistyötä nyt peliin!

Ymmärrän sua ap todella hyvin. Sanot ettet jaksa kuulla joka päivä negatiivista lapsestasi. Olen itse lto ja vastaavissa tilanteissa (jossa lapsella paljon neg asioita päivässä ja vanhempi väsynyt) olemme sopineet vanhemman kanssa, ettemme kerro "peruspäivästä" (tarkoittaa tällaisen lapsen kohdalla päivittäin toistuvia neg asioita) joka päivä tai sanomme, että tavallinen päivä. Jos jotain TODELLA erillaista/pahaa/merkityksellistä on sattunut niin sen toki kerromme ja positiiviset tottakai aina. Voi vaikka sopia, että kerran/kk (tai 2kk välein tms) on tapaaminen, jossa käydään asioita enempi läpi. Mutta kukaan ei jaksa ottaa saavillista niskaansa joka päivä lasta hoidosta hakiessaan! Se ei auta teidän perheenne tilannetta yhtään, että vanhempi on aivan finaalissa ja ahdistuu lapsen hoidosta haku tilanteita.

[QUOTE="väsynyt äiti";24819177]Siis lapsella on paljon ongelmia, mm. väkivaltaisuus. Syytä selvitetään, neuvolan, lääkärin ja psykologin avulla. No, kuitenkin mun on pakko käydä töissä joten -anteeksi nyt vain- pk:n tädit joutuu kestämään mun lasta. Aina kun haen lapsen, saan kuula vähintään parin minuutin saarnan miten kamala mun lapsi on tänään ollut. Mä en halua kuulla. Mä tiedän sen kyllä. Mä en jaksa.[/QUOTE]

No voi voi. Mietipä niitä muita lapsia jotka joutuvat joka päivä kestämään hullua ja väkivaltaista kiusaajaa keskuudessaan. Ei ole kivaa niilläkään.

Tää ei oo helppo asia meillekään työntekijöille. Omassanikin ryhmässä on lapsi josta ois valitettavaa aina mutta en sitä tee että aina vaan negatiivista. Niissäkin hankalissa lapsissa on myös hyvää ja pitäis ammattilaisten kyetä luovimaan kertomisissaan niin että yhtä pahaa kohden tulis muutama hyvä eikä kaikkea tarvi edes kertoa, vanhemmat kyllä tietävät lapsensa jutut muutenkin. Eihän kukaan vanhempi jaksa kuunnella vain saarnaa eikä tarvi jaksaa. Hlökunta voi olla todella helisemässä mutta silti muutakin pitää löytää kun ne hankalat asiat. Hyvä ap että olette saaneet selvitysapua. Oletko ajatellut antaa palautetta hoitajille tuosta että saat vain saarnaa joka kerta? Ja mitä se tekeekään lapselle.

[QUOTE="väsynyt äiti";24819177]Siis lapsella on paljon ongelmia, mm. väkivaltaisuus. Syytä selvitetään, neuvolan, lääkärin ja psykologin avulla. No, kuitenkin mun on pakko käydä töissä joten -anteeksi nyt vain- pk:n tädit joutuu kestämään mun lasta. Aina kun haen lapsen, saan kuula vähintään parin minuutin saarnan miten kamala mun lapsi on tänään ollut. Mä en halua kuulla. Mä tiedän sen kyllä. Mä en jaksa.[/QUOTE]

Mä tiedän niin hyvin miltä tuo tuntuu. Itselläni myös lapsi jolla tuota väkivaltaisuutta ja myös ylivilkkautta yms. Edellisessä päiväkodissa negatiivista palautetta tuli joka päivä. Eräänkin kerran puin kirkuvaa lastani eteisessä kotiin lähtiessä. Yksi tarhantädeistä istahti siihen eteisen penkille, huokaisi syvään ja sanoi:"voi herranen aika, kun meillä on taas ollut kauheeta tuon kanssa!" Onneksi nykyisessä päiväkodissa, asioita yritetään ratkoa yhdessä ja hyvässä hengessä. En mäkään aina jaksaisi, kun tuntuu että kaikkeni teen :(

Ehkä helpottaa, kun mietit niitä lapsia, jotka joutuu siellä joka päivä kärsimään sinun lapsesi väkivaltaisuudesta. Eli eiköhän siinä kuule kaikilla ole tilanteessa kestämistä.

Minkä ikäinen lapsi? Meillä hieman samantapaista aikoinaan päiväkodissa mutta tilanne helpotti kun meni eskariin. Sielläkin alkuun töni, mutta asiaan puututtiin heti ja sitä selviteltiin porukalla (mm koulukuraattorin kanssa) kerran ja asiaan tuli parannus. Nyt ekaluokkalaisena on maailman ihanin poika :heart:. Toki joskus tulee tilanteita että ajattelen "apua, eihän se taas ala" mutta nyt ne on olleet ohimeneviä kausia, lyhyitä. Auttaisko päiväkodin vaihto? Musta ainakin tuntui että mikä hyvänsä muutos olisi auttanut asiassa. Poika oli silloin hyväksi mainostetussa yksityisessä päiväkodissa, mutta mulla ei ainakaan ole yhtään niitä aikoja ikävä, päinvastoin. Poikakaan ei niistä ajoista juttele.

Yhteistyössä