Mä en haluu mennä neuvolaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
huomenna olis rv9 täynnä ja kai sinne neuvolaankin pitäisi joskus tässä mennä.. Mä en vaan halua! Mua ahdistaa jo etukäteen kun ne alkaa valittaa tosta painosta ja mitä enemmän ne valittaa->masentaa->syön lohdutukseksi->lihon->ne valittaa...
En halua!!! Kyllä mä itekin sen tiedän et painoa on liikaa ja se oli jo mukavasti laskusuunnassa kun raskaaksi tulin. Nyt se on sit pysynyt onneksi samassa, ettei ole ainakaan noussut.
Hirveen Stressin nyt otan tosta :(

Mä ainakin olen tuumannut neuvolassa, että "itteppä kiloni kannan". Syön normaalin terveellisesti raskausaikana ja olen ilmoittanut, että minulle ei tartte alkaa urputtamaan painosta jos kaikki arvot ja muut kohdallaan. Aina on kilot jääny laitokselle mitä on raskausaikana tullut.

me sovittiin neukan tätin kanssa että vaaka on aina ''rikki'' kun sinne menen... mulla on kyllä tosi ymmärtäväinen se täti.. toivottavasti sullakin ois.. se meinaan on tosi ahistavaa kun pelkää painoa aina ennen neuvolaa.. puhu tosta asiasta heti ekalla kerralla... tsemppiä :hug:

Älä sitä etukäteen sure. FIKSU neuvolantäti suhtautuu painoos hyvin, ja kannustaa terveellisiin elämäntapoihin, ja antaa ohjeita kuinka toimia jotta paino ei kohtuuttomasti nousisi. Itellä aina ollut painoo reilusti, koskaan en ole siitä joutunut nälvintää kuuntelemaan, ja raskaudet sujuneet ongelmitta. Mulla paino tosin pudonnut raskausaikana aina, kun olen kiinnittänyt huomiota syömisiini, laihduttanut en toki ole.

Jos taas täti jotain painostas v-mäiseen sävyyn juttelee, voit sanoa, ettet todella kaipaa saarnaa ja haukkumista, vaan ohjeita ja kannustusta! =)

Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta itsesäälissä kieriskely. Luovu jatkuvasta mukavuudenhalusta (laiskottelusta ja mässäilystä) ja sloita painonpudotus. Se ei vaadi muuta kuin hiukan liikuntaa ja kontrollia siihen mitä suhunsa tunkee.

Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta itsesäälissä kieriskely. Luovu jatkuvasta mukavuudenhalusta (laiskottelusta ja mässäilystä) ja sloita painonpudotus. Se ei vaadi muuta kuin hiukan liikuntaa ja kontrollia siihen mitä suhunsa tunkee.

rohkeesti vaan.jos on fiksu neukkari,hän ei mainitse painostasi tuomitsesvasti.eli punnitus ja sanoo ,et kauheesti ei sais tulla lisää..
mulla sama pelko ,kun viimestä odotin..mutta siinä seurataankin sun painoa raskauteen nähden..eli minkä verran olis raskauden aikana suotava nousu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mähän aloitin sen jo... ja nyt raskausaikana en todellakaan mässäile, vaan syön ihan tavallista, terveellistä ruokaa ja liikun silloin kun pystyn :headwall:

hyvin se menee, voi tietty sattua joku v...pää. mutta mulla ainakin oli ymmärtävä ja sanoi että ei hän ylikiloja valittele kellekään, jokaisella omanöainen kroppa, kunhan seurataan vointia ettei sokerit kohoa ym. että sitä turha pelätä.

Pelkäsin nimittäin itekin mennä sinne ja kerroin jo eka kerralla huolenaiheesta. Jatkossa ei tarvinnut punnituksesta ottaa paniikkia. Onneksi sattui mukava täti.

Rakenneultrassa kävin rv.20 ja se lekuri ei mun mielestä ollu ees kiinnostunut mitä ultrassa näkyi vaan VALITTI KOKO AJAN mun painosta. ja siitä kun peitteitä eikä selvästi näe sitä ja tätä. Sanoi että mietitkö yhtään minkä lahjan annat lapsellesi??? voi saada diabeteksen.
Itkua pidättäen olin siellä ja kun pääsin pois itkin tunteja.
Siitä toivuttuani tein valituksen lekurista ja tämä sai varoituksen. Neuvolassa kuulin etten ollut eka joka ko. lekurista valitti.
Mutta raskausaikana vaan sitä on niin herkkä ottamaan tollaset sanomiset TOSI raskaasti ja olihan toi törkee.
Mutta muussa tilanteessa oisin varmaan hypännyt vit....siitä kesken tutkimuksen ja haistattanut pitkät. :hug: tsemppiä sulle , hyvin se menee.

sanot sille suoraan että tiiät että kiloja on liikaa, siitä ei sit enää puhuta.

nimimerkillä raskauksien lähtöpainot 90, 95, ja 102kg
ja hyvin menny ilman mitään ongelmia!

Mä odotan kanssa toista lasta ja ensimmäistä odottaessa sain kuulla ihan liikaa noita painojuttuja. Nyt ilmoitin kun terkkari ekan kerran yritti selittää jotain piilorasvoista ja sokereista että kyllä mä ihan tasan tiedän mitä siitä seuraa kun niitä munkkeja ja muita syö että mä en ota sitä valistusta ja viesti meni perille.

Yhteistyössä