Mä en jaksa!!! Ei oo koskaan rahaa mihinkään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ansku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Palikat:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kieltämättä aika huolestuttavaa jos ette pysty asuntolainoja hoitamaan :/ eikö pankki ole vielä puuttunut tilanteeseen?

Ei ole puuttunut... sitä ihmetelläänkin. Pitäisi nyt äkkiä keksiä joku ratkaisu miten saadaan maksettua ne pois. Varmaan on luottokortilta nostettava kaikki käyttövara ja maksettava niillä. Laina maksettava lainalla. :(

Ja kierre on valmis..
Milläs sitten ne luottokorttimaksut maksetaan?

No samallahan sitä maksetaan mitä nyttenkin... on sitä kk-erää luottokortista nyttekin. Ja kaikki laskut on kyllä maksettu, osa myöhässä tosin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Kurjaahan tuo, mutta ehkä se asunnon myyminen olis vaihtoehto?

Sama tuli mulle mieleen. Liian kallis asunto. Tai muuten liian isot menot tuloihin nähden. Jostain on tingittävä TAI sitten alettava ansaita lisätuloja. Keikkatyötä, lehdenjakoa, lastenhoitoa, jotain omaa myyntijuttua.

Mä itse suosittelen Kotigastronomi-tuotteiden myyntiä! Helppoa lisätuloa 50-200 e kuussa, enemmänkin hankkii kun tekee duunia, mutta tuo tulee vähällä työllä! Yyveellä voin kertoa lisää jos kiinnostaa.

Itse olen aikanaan tehnyt tuntihommina koulun ohella puhtaaksikirjoitustöitä, lehdenjakoa, baaritöitä (hankkii hyvin jos pääsee johonkin yökerhoon jossa työaika aina yöllä ja viikonloppuna), siivouskeikkoja. Varamiespalvelun kautta voisi irrota helposti keikkaa.

Asunto on kyllä kallis mutta ei sillä summalla saa täältä edes vuokrakaksiota. Eli halvemmaksi tulee silti pitää oma kolmio. Jos vaan saadaan pitää...

Paitsin että jos asutte vuokralla, saatte asumistuen ja silloin asunnon koko lasketaan henkilöiden mukaan. Myös on mahdollista hakea toimeentulotukea. Ei kannata päästää tilannetta liian pahaksi.
Miten muuten kun aluksi kirjoitit olevasi opiskelija ja nyt oletkin äitiyslomalla?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Jos miehesi ei ole nirso työn laadun ja ajan suhteen. Kannattaa ottaa iltatöitä. Siitä saa iltalisät päälle ja jos mahdollista niin lauantai ja sunnuntaityötä.

Ja itse jos voit niin tee myös viikonlopputöitä.

Mies ei voi tehdä sen enempää töitä kuin mitä nyt on. Eihän se voi aina olla töissä. Nyt tekee jo joka toinen vk aamu- ja joka toinen vk iltavuoroa. Itse en voi mennä töihin kun oon äitiyslomalla.

mitkä teidän tulot on ja mikä teidän lainalyhennys on? voisitteko maksaa pelkkiö korkoja, tai pidentää laina aikaa tms..

Laina-aika on 30v, maksetaan vain korkoja nyt... tai siis on maksettu.

Jos miehesi ei ole nirso työn laadun ja ajan suhteen. Kannattaa ottaa iltatöitä. Siitä saa iltalisät päälle ja jos mahdollista niin lauantai ja sunnuntaityötä.

Mies ei voi tehdä sen enempää töitä kuin mitä nyt on. Eihän se voi aina olla töissä. Nyt tekee jo joka toinen vk aamu- ja joka toinen vk iltavuoroa. Itse en voi mennä töihin kun oon äitiyslomalla.

mitkä teidän tulot on ja mikä teidän lainalyhennys on? voisitteko maksaa pelkkiö korkoja, tai pidentää laina aikaa tms..

Oho! Ei tainnut olla ihan pieni laina?

Sama tuli mulle mieleen. Liian kallis asunto. Tai muuten liian isot menot tuloihin nähden. Jostain on tingittävä TAI sitten alettava ansaita lisätuloja. Keikkatyötä, lehdenjakoa, lastenhoitoa, jotain omaa myyntijuttua.

Mä itse suosittelen Kotigastronomi-tuotteiden myyntiä! Helppoa lisätuloa 50-200 e kuussa, enemmänkin hankkii kun tekee duunia, mutta tuo tulee vähällä työllä! Yyveellä voin kertoa lisää jos kiinnostaa.

Itse olen aikanaan tehnyt tuntihommina koulun ohella puhtaaksikirjoitustöitä, lehdenjakoa, baaritöitä (hankkii hyvin jos pääsee johonkin yökerhoon jossa työaika aina yöllä ja viikonloppuna), siivouskeikkoja. Varamiespalvelun kautta voisi irrota helposti keikkaa.

Asunto on kyllä kallis mutta ei sillä summalla saa täältä edes vuokrakaksiota. Eli halvemmaksi tulee silti pitää oma kolmio. Jos vaan saadaan pitää...

Paitsin että jos asutte vuokralla, saatte asumistuen ja silloin asunnon koko lasketaan henkilöiden mukaan. Myös on mahdollista hakea toimeentulotukea. Ei kannata päästää tilannetta liian pahaksi.
Miten muuten kun aluksi kirjoitit olevasi opiskelija ja nyt oletkin äitiyslomalla?

No kai sitä opiskelijakin voi olla äitiyslomalla :headwall: Sitä vaan että eipä ole ainakaan mulla työpaikkaa mihin mennä tuosta noin vaan... ja ilman koulutusta en saa töitä, kokeiltu on. Enkä pikkuvauvaa kotiin voi yksin jättää.

Oho! Ei tainnut olla ihan pieni laina?

Laina on 115000e.

vasta silloin kun lyhennettä myös lainaa maksatte siitä edes vähän itsellenne ja noin pitkällä laina-ajalla ensimmäiset 10 vuotta maksatte suhteessa lähes pelkkiä korkoja.
Voi miksi ihmiset eivät osaa suunnitella talousasioitaan?
Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä! Ei teille kerry mitään OMAA pääomaa tuolla systeemillä!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
vasta silloin kun lyhennettä myös lainaa maksatte siitä edes vähän itsellenne ja noin pitkällä laina-ajalla ensimmäiset 10 vuotta maksatte suhteessa lähes pelkkiä korkoja.
Voi miksi ihmiset eivät osaa suunnitella talousasioitaan?
Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä! Ei teille kerry mitään OMAA pääomaa tuolla systeemillä!

No tilanne on nyt se että on ollut vaan pakko maksaa korkoja kun ei rahat muuhun riitä! :headwall: :(

No kai sitä opiskelijakin voi olla äitiyslomalla :headwall: Sitä vaan että eipä ole ainakaan mulla työpaikkaa mihin mennä tuosta noin vaan... ja ilman koulutusta en saa töitä, kokeiltu on. Enkä pikkuvauvaa kotiin voi yksin jättää.

Älähän nyt hermostu!
Ei mulla sen parempi tilanne ole. Kai sä kuitenkin äitiyspäivärahan saat? Sehän on silti huimasti enemmän kuin opintotuki!
Lehden jakoa esim varmasti on tarjolla ilman koulutusta ja mieshän voi olla lapsen kans sen aikaa. Johan siitäkin muutama satku kuussa kertyy. Ja siihen ei tarvi koulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme:
onko teillä lainaa 115 000 euroa ja maksatte sitä 30-vuotta :o

On. Osasyyllinen on se että pankissa halusivat koroksi 6.5% niin se nostaa korkojen osuuden taivaisiin. Hölmöjä oltiin kun suostuttiin tuohon, mutta se onneksi laskee erää toukokuussa... mutta siis vasta toukokuussa kun on tarkistuspäivä.

Alkuperäinen kirjoittaja palikat:

sorry, kysymys jäi pois, eli millaiset kuukausi lyhennykset teillä on näillä summilla?

Korkoja on vähän yli 600e ja jos lyhennettäis niin se olis siihen päälle vielä.

Millaset teidän tulot sit oikein on?

Mulla ei mitään, paitsi se minimiäippäraha miinus verot (jää jotain 200e). Miehellä noin 1400e.

sorry, kysymys jäi pois, eli millaiset kuukausi lyhennykset teillä on näillä summilla?

Mulla ei mitään, paitsi se minimiäippäraha miinus verot (jää jotain 200e). Miehellä noin 1400e.

Sori, tarkistin just että mulle jää noin 270e.

kyllä on jotain kummallista teidän lainoissa, kyselkääpä muista pankeista vielä samalla summalla lainalyhennyksiä, että mikä tulisi laina-ajaksi, tuo kuulostaa aika kummalta jos laina ei edes lyhene yhtään ja maksatte 600?/kk 30-vuotta

minimiäippäraha on 22,04e/pvä eli 550e/kk
Mut noilla tuloilla mun pikaisten laskelmien mukaan pärjäisitte loistavasti vuokralla.

meillä on lainaa noin 170 000?ja laina aika hiukan päälle 20-vuotta ja lyhennykset 1000? kuukaudessa ja lainakin lyhenee ettei makseta pelkkiä korkoja

No meillä ei ole varaa maksaa tonnia.

muta jos laskee että meillä laina-aika on melkein 10-vuotta vähemmän ja summa n.60tonnia enemmän, niin sillä 600?:lla pitäisi laina kyllä lyhentyä kanssa mitä ne nyt maksatte. kannattaa kysellä muista pankeista ja vaihtaa pankkia kun uskoisin että saatte paemman tarjouksen jostain muualta.

mulla lainaa tasan 100 000e, laina-aika 30vuotta ja lyhennys on tällä hetkellä 450e..
Jos maksaisin pelkkiä korkoja niin maksaisin vain 300e kk....mite hitos teil voi olla noin iso korko :0

Yhteistyössä