Mä en jaksa enää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadandlonely
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sadandlonely

Vieras
Miehestä ja sen kaiken tekemättä jättämisestä! Kotitöitä ei tee,kun käskytettäessä. Tai jos alkaa niin jättää esim tiskaamisen kesken. Lasten vaatteet saa olla eteisen lattialla märkinä, kauppakassit purkamatta, ruoka hellalla vaikka ikuisuteen. Jokapäiväiseen perussiisteyteen ei voi osallistua, aamiaisastiat on pöydässä viel illallakin. Siivoamiseen ei osallistu, ja nämä harvemmat siivot (ikkunan pesut yms) on ihan tarpeettomia!! Mut se joka eniten nyppii on nää ns. miesten hommat! Kaikki on tekemättä! Yhdestä kattolistasta on pudonnut pala, tiskikone on rikki ollu jo kaaaauuuaaan, tiskikaapista puuttuu ovi, jääkaappi on jo vuotanu parketin siitä kohtaa pilalle, toinen vessa on tukossa ollu monta kk, yksi lista on irti makkarista, sekä parvekkeen oven että terassin even lukot on rikki... Oikeesti. :( Minä oon hoitanu noita hommia, minä pystynyt, mut kun ei osaa niin ei. Miehellä on sellainen työ, et on myös arkivapaita paljon, joskus viiden päivän putkia, ettei ajasta kyllä ole kiinni!!!!

Ja juu, lähtisin, heti ku saisin asunnon, mut raha-asiatkin tuo hoitanut persiilleen, et luottotiedot menny!!! Nyt kyl erilliset raha-asiat.

No ei kovin reippaalta pojalta kuulosta. Olette varmaankin keskustelleet asiasta? Jos normi keskustelu ei tuota hedelmää, niin itse en tuota katselisi vaan tekisin toimintasuunnitelman erilleen muuttamisesta.

Kuullostaa niiiiiin tutulle.. Tääl oli äijän kans ihan sama meininki. Kotona ei tehnyt yhtään mitään. Siis oikeesti, yhtään mitään. Mä tein tasan kaiken. Ainut asia mitä tehtiin yhdessä, oli kaupas käynti. Ja kaupasta ku tultiin niin ostokset keittiön lattialle ja itte tietokoneelle. Tiskis ja roskat jäi tiskipöydälle, heti siihen tiskikoneen ja roskiksen yläpuolelle. Jos sil oli vaiks 5 päivää vapaata, saatto hyvinki sen ajan maata sängyssä ja kattella leffoja tai istua tietokoneella. Ja arvaas mitä mä tein? Ja nää ns. miesten hommat oli kans mun hoidettavia. Kyl se kovasti puhu mut mitää ei tapahtunu.

No joo, meidän tilanteeseen ei ratkasua löytyny. Viimesen vuoden ajan mietin eroa ja yritin miehelle keskustella mutta ei auttanut. Lopulta mä päätin että parempi mul on lapsen kans kaksisteen. Miehen kans oli ku ois saanu kasvattaa leikki-ikäistä ja murrosikäistä.. En mä enää jaksanu.

Asutaan viel toistaseks saman katon alla tietyistä syistä. Viime viikonloppuna exä oli kaverillaan kaljottelemas. Meil on sopimus et niit vapaailtoja on tasapuolisesti molemmille. Muuta lapsenhoitajaa mul ei oo. Noh, jo tos viikolla kysyin et mä varmaan sit saan tänä viikonloppuna vapaaillan. Tää vastaa et "mul on jotai viikonloppuna mut en nyt muista mitä.." (eli suomeks, en oo viel keksiny että mitä teen viikonloppuna) Eilen illalla sit sano et hänen on nyt ihan pakko mennä kaverilleen istumaan ja kaljotteleen, ihan kertakaikkiaan pakko. Ei oo viel kotiutunu.

Tästä vois päätellä et mul on ens viikonloppuna vapaailta, voin mennä kaverille ja tulla sit seuraavana päivänä kotiin. Ois aika herkullinen näpäytyksen paikka. Nooh, jos tää tähän menee, mä luulen että saa exä alkaa nopeutetulla aikataululla siirtämään kamojaan toiseen osoitteeseen..

Nää on tosi hankalia tilanteita. Sun täytyy itte miettiä että mitä sä elämältä haluut. Myös sulla on oikeus olla onnellinen! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Konkari:
Alkuperäinen kirjoittaja sadandlonely:
Asuntoa olen useampaan otteeseen hakenut, mut tuo luottotiedottomuus on este kovastikkin :(

Se ei ole laillinen este

Aiempaan viitaten, linkissä on oikeusasiamiehen ratkaisu, jossa on luottotiedottomalta evätty asunto.
Oikeusasiamies piti sitä laittomana.

http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.asp?tunniste=eoak+1429/2005&base=ereoapaa&f=WORD&kieli=su&ylapalkki=eoaratk/eoartripview&palvelin=www.eduskunta.fi&triptemp=eoa

sellanen "vuokra-aviomies" tekee tällaset hommat nopsaan. ja saattais avata silmät myös siltä oikeelta aviomieheltä. mie aion häikäilemättä tilata tämmösen miehen jos miellä joku homma rupee jäämään mieheltä tekemättä. ja merkit kyllä alkaa olla jo sen suuntaisia!

Vuokralaisen velvollisuus on ilmoittaa vuokranantajalle asunnossa havaituista puutteista. Jääkaapin vuoto voi aiheuttaa vesivahingon ja vastuu voi langeta sinunkin vastuulle.

Vuokra-asunnossa asuvat aviopuolisot ja aviopuolisoihin rinnastettavat pariskunnat vastaavat yhteisvastuullisesti vuokrasopimuksesta johtuvista velvoitteista. Näin on riippumatta siitä, onko vuokrasopimuksen tehnyt toinen puoliso vai molemmat puolisot yhdessä.

exä oli just tollanen ei tehnyt mitään koskaan kotona, vaik pyysi ni vastaus oli aina joo joo, ihan kohta tms. nyt ku olen 8kk seurustellut uuden miehen kanssa niin osaan arvostaa kun mies osallistuu kaikkeen, vaikkei tämä ole hänen kotinsa eikä hänen lapset niin oli ihana eilen illalla ku menin ensin kauppaan yksin ,sen jälkeen tein piiitkän lenkin ja kun tulin kotiin niin miesystäväni oli antanu muksuille iltapalat, imuroinu, pessy lattiat (!!) keränny lelut ja tehnyt meille illallisen sekä laittanu saunan päälle, exä ei olis koskaan tehny mitää tällasta! Et kyl niitä kunno MIEHIÄ on!

Yhteistyössä