mä en jaksa mun miestä. en vaan jaksa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
oon ollu tän viikon tosi masentunu ja surkee. mulla on ihan hirvittävä ikävä mun poikaa ja meidän naapurit tekee mut hulluks. kaikki kaverit on töissä tai muuten estyneitä etten oo nähny KETÄÄN koko viikolla. oon ollu koko viikon kotona neljän seinän sisällä kun ilmatkin on ollu niin kurjia ja mua vaan itkettää ja masentaa ja ahdistaa. mitään en jaksa ja mikään ei onnistu.
mies on ollu joka päivä tontilla 7-22 eli siitäkään ei ole ollut seuraa (ja mä olisin vaan tiellä jos menisin tässä vaiheessa tontille pyöriin)
nyt mies sit äsken tuli kotona käymään et hänellä on loistoidea et saadaan sutkin täältä kämpästä homehtumasta! ja se oli ihan innoissaan. mulla sit heräs pieni toivonkipinä et vihdoinko me todella tehtäis jotain kivaa yhdessä ja kysyin innostuneena et mitämitämitä? innostus laski ku mies avas suunsa: mennään katsastaan peräkärry :headwall: :headwall: :headwall:
mä kysyin et ai ei muuta? :o mies siihen ihan innoissaan et ei :headwall:
valuin takasin ahdistuksen syövereihin ja mies sit suuttu mulle kun mä en halua tehdä sen kaa ikinä mitään :o mulla meni jauhot kurkkuun ja olin ihan hölmistyny,et muuta en niin haluaiskaan tehdä kun sun kaa jotain!!! johon mies että et silti voi lähtee mun kaa nyt kun pyydän.. mä sit sanoin et mun käsitys kivasta ei oo peräkärryn katsastaminen,et jos tehään jotain muutaki niin voin lähtee,nii mies tiuskas et luuleksä et hän muuta ehtii ku pitää mennä tontille. sit se alko syyttelee mua siitä et oon niin masentava ja ahdistava yksilö ja en tykkää siitä enää jnejne |O
mä vaan aloin itkeen kun en osannu sanoo muuta ku et en jaksa riidellä ja tänne se mut jätti itkemään. mua ahdistaaaaaaaaaaaaaaaaaaa |O |O |O |O |O |O |O :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Nyt sun täytyy tehdä asialle itse jotain. Kutsu se johonkin sun kanssa, vaikka syömään. Mä tein mun miehelle tämmösen lapun koneella, siitä tuli hieno:

Tervetuloa kanssani valitsemaasi paikkaan. paikan valitsemisen lisäksi tehtäväksesi jää ainoastaan ostaa minulle kukkia tukkaan. Krysanteemit ovat hyviä ja väri kuin väri kelpaa. B)

Ja sit se vei mut syömään ja oli ostanut mun tukkaan niitä krysantteemejakin.

Olen vissiin outo tapaus, mutta mä olisin ihan mielelläni lähtenyt katsastusreissulle, vaikken ole tipan tippaa peräkärryistä ym. kiinnostunut. Mutta etkö voi vaikka käyttää omaa aikaasi hyödyksi ja siivota kaapit tai saunan? Tai käydä kävelylenkillä seuranaan omat ajatukset, ostaa kivan lehden tai lukea jotain hyvää kirjaa (mä voin suositella jotain jos kirjallisuus kiinnostaa) ja syödä jotain hyvää?

Eikö sua polosta kukaan ole varoittanut, että kun rakennetaan, ukkoa ei näy? Se on se hinta, minkä uudesta kodista joutuu ikävä kyllä maksamaan. Paitsi jos on rahaa palkata niin paljon kirvesmiehiä sun muita, ettei ukon tarvi olla raksalla. Sun mieheskin on varmaan ihan kuitti pitkien raksapäivien jälkeen, ei ehkä jaksa nyt ymmärtää sun masennusta. Ja kyllä ihan varmana voit siellä raksalla JOTAKIN tehdä, siivota tai kantaa lautoja yms, ei raksalla yleensä hommat lopu.

:hug: missä vaiheessa teillä on rakentaminen menossa?meilläkin rakennetaan,me ollaan pojan kanssa välillä raksalla mukana.Mies rakentaa ja me tehdään hiekkakakkuja :) Ymmärrän kyllä hyvin tilanteesi,välillä on samat tunteet.

munkin mies on tontilla(=rakennuksella) aamusta iltaan, eikä ees käy syömässä kotona...vettä sataa, oon kotona kolmen lapsen kanssa, joista yks kuumeessa kolmatta päivää ja niin itkunen ettei mitään rajaa, ei oo autoo, ei oo ketään kavereita.

Lauantaina lähetään käymään rautakaupassa :)) siitähän se riemu repeää!!

Mut hei; meidän parhaakshan ne miehet siellä rakennustyömaalla puurtaa, saa perhe oman ihanan kodin :), näin mä ainakin aattelen, ei muuten jaksais ja auttaa myös tieto siitä, että väliaikaista tämä vaan on, enää 3-4kk, niin asutaan unelmiemme kodissa :)

Tsemppiä!!

*hali*
Minusta tässä tulee niin valitettavan klassisesti esille miesten ja naisten erot. Siis mies kokee tekevänsä kaikkensa kun on tontilla ja puuhaa teille yhteistä juttua ja tottakai kaipaa seuraasi, sai kuningas idean, että voisit tulla mukaan, kun katsastetaan peräkärry, et saadaan hetki olla kahden. Kokee siis tekevänsä kaikkensa.

Ja nainen...nainen tahtoisi syliä ja vaikkapa pienen kävelylenkin ja hyvää ruokaa rakkaansa vieressä...mutta...suuttuu ja pettyy, kun mies ei tajua... eikä huomata, että molemmat kuitenkin tahtovat samoja asioita, olla hetken yhdessä - tavoittelevat niitä vain eri tavoin.

mä ymmärrän kyllä miestäsi, ennen kuin sua.mä olisin lähtenyt miehen mukaan vaikka katsastamaan sen peräkärryn, jos olisin niin masentunut siitä että olen yksin..

mä viikolla yritin sitä piristää,tein ruokaa ja kerroin sille etukäteen et mul on ylläri,oo kotona klo11. kyllästyin odottamiseen klo13 kun ei voinu ees soittaa ettei tuu. oon niin ahdistunu etten jaksa ees mitää yrittää järjestää :ashamed: :ashamed: :ashamed:

siivottu on ja kirjoja luettu ja netissä hengattu,mut mä en osaa ulkoilla yksin :ashamed: siis tarkotan et käydä tota kylänraittia kävelemässä yksin tai mitää... mä tiedän itseki olevani hankala,mut nyt vaan en jaksa mitään,varsinkaan riidellä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Polo:
Eikö sua polosta kukaan ole varoittanut, että kun rakennetaan, ukkoa ei näy? Se on se hinta, minkä uudesta kodista joutuu ikävä kyllä maksamaan. Paitsi jos on rahaa palkata niin paljon kirvesmiehiä sun muita, ettei ukon tarvi olla raksalla. Sun mieheskin on varmaan ihan kuitti pitkien raksapäivien jälkeen, ei ehkä jaksa nyt ymmärtää sun masennusta. Ja kyllä ihan varmana voit siellä raksalla JOTAKIN tehdä, siivota tai kantaa lautoja yms, ei raksalla yleensä hommat lopu.

Eipä semmoinen ole mitään kivaa, saatikka romanttista. on selvää, että rakentaessa aika on kortilla, eikä hommat oo mukavia. Mutta jos koskaan ei tehdä mitään ki8vaa, niin siihen rakentamiseenkin puutuu ja lopulta uusi talo joudutaan myymään avioeron takia. mikä on tärkeintä, rakennus, vai parisuhde? molemmat varmana tosi tärkeitä, joten joku tasapaino asiassa pitäisi löytyä.

No mutta, jos miehen aika kuluu raksalla, eikö olisi kiltisti kannattanut ottaa vastaan tarjottu yhteinen hetki, siinähän voi autossa odotellessa jutella ja vaikka vaan pidellä kädestä kiinni! Tarviiko sen aina niin ihmeellistä olla? Siis jos kerran sillä sun miehelläs ei kerta kaikkiaan ole muuhun aikaa?

Olisit nyt mennyt sita perakarrya katsastamaan, ei sen yhteisen tekemisen tarvitse aina olla jotain erityista, vaan ihan arkisista jutuistakin voi loytaa sen kivan yhteisen jutun. Jos te rakennatte, niin sita aikaa ei kamalasti ole varmaan moneen ylimaaraiseen juttuun, ja sun viihdyttamiseen, kun sulla on tylsaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Nyt sun täytyy tehdä asialle itse jotain. Kutsu se johonkin sun kanssa, vaikka syömään. Mä tein mun miehelle tämmösen lapun koneella, siitä tuli hieno:

Tervetuloa kanssani valitsemaasi paikkaan. paikan valitsemisen lisäksi tehtäväksesi jää ainoastaan ostaa minulle kukkia tukkaan. Krysanteemit ovat hyviä ja väri kuin väri kelpaa. B)

Ja sit se vei mut syömään ja oli ostanut mun tukkaan niitä krysantteemejakin.

täähän on kiva idea,nyt vaan ideoita kehiin ja keksit miehen kanssa jotain kivaa.Mä varasin meille laivareissun ja ilmotin miehelle et sillon lähetään,päästään koko porukka rentoutumaan.

ja siis mua ei nyt yhtään se nirhee että mies on päivät pois,meidän yhteistä unelmaahan se rakentaa,kyse on siitä et me ollaan kumpikin tavallamme niin väsyneitä et ei edes jakseta yrittää ymmärtää toisiamme ja sit tulee koko ajan riitaa. ja mun tilanne johtuu siitä et poika on isillään ekaa kertaa näin pitkään ja mä en saa mistään otetta ilman sitä.. onneks se tulee huomena kotiin niin voi arki alkaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja puutarhuri:
Minnuu pikkasen naurattaa,vaikkei saiskaan.
Kyllä se elämä pian kirkastuu...miehet kun on vain niin eri maailmoissa meidän naisten kanssa.

Juuri näin. Miehet on oikeasti ihan eri planeetalta kun me naiset. Ja miehet ajattelee meistä samalla tavalla.

Toisaalta ymmärrän miestäsikin kun on tosi kiire (hän voi ajatella, että mitä nopeempaa talo valmis teillä on taas aikaa ja koko homma on sitten pois tehty) ja ajatteli, että olisitte saanut edes tuolla tavalla hetken olla yhdessä jossain kun pyysi matkaan.. Ehkei olisi ollut romanttista, mutta kaunis ajatus kuitenkin. Minun mielestä.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Olisit nyt mennyt sita perakarrya katsastamaan, ei sen yhteisen tekemisen tarvitse aina olla jotain erityista, vaan ihan arkisista jutuistakin voi loytaa sen kivan yhteisen jutun. Jos te rakennatte, niin sita aikaa ei kamalasti ole varmaan moneen ylimaaraiseen juttuun, ja sun viihdyttamiseen, kun sulla on tylsaa. =)

Pakko peesata. Ainakin olisitte samalla saanut hetken viettää aikaa yhdessä, toisin kuin nyt, kun olet jälleen yksin kotona. :hug:

Koitahan piristyä
kuule tuo on vasta alkua kerta olette rakentamaan alkamassa. sun vaan pitää koittaa järkätä itelles jotain tekemistä ja antaa miehen puuhata tontilla/raksalla. kyllä se joskus vielä loppuukin!
mulla just vuoden ollu tommosta ja ihme että täysjärkisenä ja naimisissa vielä ollaan :D
ja vielä on varasto ja piha tekemättä.

Nyt en kyl tajua. Miksi ihmeessä et ole mukana raksalla? Itse olin joka ikinen päivä mukana, ja kuuleppas, kyllä naiset osaavat tehdä itse aivan yhtä paljon kuin miehetkin siellä. Se on mielestäni vain viitsimisestä kiinni. Vasaraa käteen tai ainakin maalipensseli (siivous on ainakin helppoa).

Ollaaan ihmeissämme seurattu muutaman pariskunnan touhua, kun mies raataa, ja rouva istuskelee kotosalla. Fine, ymmärrän jos liuta muksuja kotona, mutta tiedän kyllä erään, joka vielä viikkoa ennen synnytystä siivoili täysillä tulevaa kotiaan.

Yhteistyössä