Mä en käsitä miksi mun pitäis olla hajuton, mauton, äänetön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anne"

Vieras
Ja varmaan näkymätönkin, ja vain siksi kun minä olen äiti!

Rasittaa mun läheisten tuomitseminen, etenkin tädit ja oma äitini. En edes ole mikään friikki, vaan ihan normaalin näköinen henkilö joka tykkää HIEMAN erottua seinästäkin, ja olla siistin näköinen.

Mun tyyli ei ole yhtään tyrkky, rinnat eivät ole esillä enkä käytä minihameita jne. mutta silti, aina, jokaikinen kerta, jos minulla on jalassa korkkarit, saan kuulla kauhistelua,jos paita ei ole kurtattu kaulaan kiinni, niin heidän mielestä on tissit esillä. Tai ylipäätänsä mitään naisellista ei voi laittaa päälle ilman tuomiota. Sekin on mun läheisten mielestä huoramaista, että blondaan hiuksia, kuulemma näytän venäläiseltä kun teen niin. Minun mielestä tuo blondaus taas on vaan mun juttu, blondi tukka ollut jo vuosikausia, ja se vain sopii mulle, ja ei en ole minkään bimbon näkönen silti.

Minun meikkaustyyli on aika vähäinen, yleensä jotain pohjameikkiä vähän, ripsari, kulmiin vähän väriä ja poskipunaa, joskus harvoin rajaukset yläluomille, silloinkin ohuet sellaiset... Tämäkin on läheisten mielestä horomaista, kuten myös "pitkät"
kynnet.

Eniten mua häiritsee tässä se, että olen useasti sanonut asiasta, ja tehnyt selväksi, että on minun oma asiani miten pukeudun ja laittaudun, eikä se heille kuulu. Samoin myös olen yrittänyt heille selittää, ettei minun tarvitse näyttää joltain kotitantalta, ja pukeutua lapsen kanssa samanvärisiin vaatteisiin ja pitää sitä maantieharmaata tukkaa, vaikka olenkin äiti.
Silti tämä tuomitseminen jatkuu, ja mua niin kyllästyttää se, oisko jotain ideoita millä saisin tuon loppumaan??

Olisko sekin sitten jonkunlaista kateellisuutta, kun ei itse jakseta tai viitsitä laittautua mitenkään. En ymmärrä tuollaisia ihmisiä, se tosiaankin on jokaisen oma asia miten pukeutuu jne. Ei mulla tulisi mieleenkään arvostella ystävieni ulkonäköä, johtuisiko sitten siitä, että pidän heistä. Sellaista josta ei pidä arvostelee ehkä herkemmin?

Ei ole pukeutuminen tai läheisten turvantukkiminen nyt se juttu, vaan pitää tehdä jotakin radikaalia. Varmaan muutenkin sinua jyräävät jotenkin eli heivaat sellaiset ikävät ihmiset pellolle.

[QUOTE="vieras";28052172]Ei ole pukeutuminen tai läheisten turvantukkiminen nyt se juttu, vaan pitää tehdä jotakin radikaalia. Varmaan muutenkin sinua jyräävät jotenkin eli heivaat sellaiset ikävät ihmiset pellolle.[/QUOTE]

Hehe, no siinä oot kyllä oikeassa. Erehdyin tässä vähän aikaa sitten kertomaan sukulaisilleni uusimmasta työprojektistani. Työprojektini liittyy tietokoneisiin ja ohjelmistoihin, ja asian tiimoilta tehen paljon yhteistyötä ulkomaalaisten kanssa. No, tämä minun työprojektini josta olin kovin ylpeä, olikin tätieni mielestä niin epäilyttävä, että esimmäinen kommetti oli "No onko se edes laillista???"... hmh... no tietenki se on laillista, en kai minä mitään laittomuuksia töikeni tekis... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;28052198:
Kateellisten puhetta. On muuten äärimmäisen epäkohteliasta kommentoida toisen ulkonäköä/tyyliä tuohon sävyyn, sanopa ensi kerralla arvostelijoille että "onpa sinulla huonot käytöstavat".

Niin olen vähän miettinytkin, että olisiko se noilla mun lähisukulaisilla semmosta ns. kateutta, kun eivät itse uskalla laittautua.
He ovat lapsena saaneet sellaisen kasvatuksen, että naiset on poljettu ihan maahan, ja heitä haukuttiin"huoraamisesta" yms, vain jos he olivat lähdössä käymään esim. tansseissa.
Nykyään kaikki sitten ovat ihan siistin näköisiä, ja naiseksikin heidät erottaa, mutta yksikään heistä ei taida omistaa yhtään meikkiä, eikä mitään naisten hommia. Heillä o myös jokaisella jokin ihmeen pakkomielle, että paita pitää kurtata kaulaan kiinni, niin ettei edes dekolteeta saa näkyä vähäänkään, koska se on huoramaista, ja tissien esittelyä...
Kun olin nuorempi, eikä minulla ollut lapsia, niin tämä ei ollut niin suuri ongelma heille, siis tietenki taivastelivat yms. mutta se vielä hyväksyttiin jotenkuten. Sen jälkeen kun sain lapsia, niin on alkanut ihan mieletön tuomitseminen. heillä on selvästikkin käsitys siitä, että äiti ihminen ei saa olla kaunis, saatikka site näyttävä tai viehättävä. Äiti ihminen ei varmaan voi olla ikikuuna päivänä seksikäs, saati sitten omistaa mitään muuta roolia elämässään, kun äitiyden...

Hei joo, täältä saat sympatiaa. Oman äitini bravureihin kuuluu, myös muistuttaa, että salilla käynti miehen ja lapsen "saamisen" jälkeen on ihan turhaa, kun "sullahan on jo mies". Tai että mihin se äiti nyt uusia vaatteita tarvitsee. Osta sille lapselle vaan, niin sen ei tarvitse kärsiä rikkinäisestä kodista. :D
Joo, meidän liitto onkin ihan retuperällä. :laugh:

Hei joo, täältä saat sympatiaa. Oman äitini bravureihin kuuluu, myös muistuttaa, että salilla käynti miehen ja lapsen "saamisen" jälkeen on ihan turhaa, kun "sullahan on jo mies". Tai että mihin se äiti nyt uusia vaatteita tarvitsee. Osta sille lapselle vaan, niin sen ei tarvitse kärsiä rikkinäisestä kodista. :D

Juu äidin hyvinvoinnillahan ei ole mitään merkitystä, sen lapsen vaan :xmas:

[QUOTE="vieras";28053291]Juu äidin hyvinvoinnillahan ei ole mitään merkitystä, sen lapsen vaan :xmas:[/QUOTE]

Kun se äitihän lakkaa olemasta! Samasta syystä ei sais miehelle sanoa vastaan mistään eikä varsinkaan "vaatia" sitä olemaan lapsen kanssa tai tekemään mitään hommia, ettei se vaan kyllästy ja lähde |O

Joo, niin tutulta kuulostaa. Ei sais olla minkään sortin elämää kodin ja lasten ulkopuolella! :D Ja mun siskokin on lähtenyt tuohon hommaan mukaan, hän on nyt viimisillään raskaana, ja voin vaan kuvitella millanen kotitantta siitä tulee, jos noudattaa noita neuvoja.

on niin rasittavaa kuunnella niitä iänikusia kommentteja, etä: "no mitä sää taas oot kauppaan meikannu, sullahan on mies, ei sun ketään tartte iskeä" "yritäkkös muita miehiä hurmata"

Ja annappa sitte jos on lähdössä ulos viihteelle, sehän on jotain ihan asiaan kuulumatonta hulttiomaista huorien touhua. Saatika sitten, jos ilman miestä lähtee, se on niin pöyristyttävää, että on taatusti jotain luvatonta tehty ja jaettu persettä sielä joka ikiselle.

Mulla on jotenki nuo kommentoinnit yms, vaikuttaneet niin paljon, että joskus koen huonoa omatuntoa, esim jos olen ollut viihteellä ilman miestä. Sen jälkeen koen olleeni jotenkin hutsu, vaikka mitään luvatonta ei olisi tapahtunut, ja olisin pitänyt vain hauskaa ystävieni kesken, niinkun asiaan kuuluu. Saatan saata usean päivän henkisen krapulan asiasta...

[QUOTE="aapee";28053352]Joo, niin tutulta kuulostaa. Ei sais olla minkään sortin elämää kodin ja lasten ulkopuolella! :D Ja mun siskokin on lähtenyt tuohon hommaan mukaan, hän on nyt viimisillään raskaana, ja voin vaan kuvitella millanen kotitantta siitä tulee, jos noudattaa noita neuvoja.

on niin rasittavaa kuunnella niitä iänikusia kommentteja, etä: "no mitä sää taas oot kauppaan meikannu, sullahan on mies, ei sun ketään tartte iskeä" "yritäkkös muita miehiä hurmata"

Ja annappa sitte jos on lähdössä ulos viihteelle, sehän on jotain ihan asiaan kuulumatonta hulttiomaista huorien touhua. Saatika sitten, jos ilman miestä lähtee, se on niin pöyristyttävää, että on taatusti jotain luvatonta tehty ja jaettu persettä sielä joka ikiselle.

Mulla on jotenki nuo kommentoinnit yms, vaikuttaneet niin paljon, että joskus koen huonoa omatuntoa, esim jos olen ollut viihteellä ilman miestä. Sen jälkeen koen olleeni jotenkin hutsu, vaikka mitään luvatonta ei olisi tapahtunut, ja olisin pitänyt vain hauskaa ystävieni kesken, niinkun asiaan kuuluu. Saatan saata usean päivän henkisen krapulan asiasta...[/QUOTE]

No mä en sentään.
Mut mutsi oli tulla lankoja pitkin, kun kuuli, että kun mun mies on töissä pitkän päivän, niin naapurin miespä käykin meillä tekemäss traktorilla lumityöt meidän pihasta, kun tällä hetkellä en itse niihin kykene, olen yli puolivälin raskaana ja kolaaminen supistelee jostain syystä paljon, vaikka normipuuhat ei. Siellä mutsi itkua väänti puhelimessa, mun isälle, että nyt niillä on kuule ero vireillä, siellä käy JOKU VIERAS MIES kaiket päivät niiden pihalla |O

No mä en sentään.
Mut mutsi oli tulla lankoja pitkin, kun kuuli, että kun mun mies on töissä pitkän päivän, niin naapurin miespä käykin meillä tekemäss traktorilla lumityöt meidän pihasta, kun tällä hetkellä en itse niihin kykene, olen yli puolivälin raskaana ja kolaaminen supistelee jostain syystä paljon, vaikka normipuuhat ei. Siellä mutsi itkua väänti puhelimessa, mun isälle, että nyt niillä on kuule ero vireillä, siellä käy JOKU VIERAS MIES kaiket päivät niiden pihalla |O

Siis oikeasti, pakko nauraa! Ihan hillitöntä, että ihmiset voi olla näin rajottuneita joissain asioissa!! Herranjumala, onhan se ihan kamalaa jos naapurin ukko auttaa raskaana olevaa naista lumitöissä, sehän käy ihan talon isännän miehisyyden päälle!! :D

Mulla kai viimisen hermostuksen aihe oli se, kun olin taas saanut kuunnella syyllistämistä kun olin olut tyttöjen illassa, joka muuten on erittäin harvinaista, noin 2 tai 3 krt vuodessa... No vähän ajan päästä sitten äiti alkoi paasaamaan, kuinka hällä on menny nuoruus pieleen ku piti olla mun yksinhuoltaja, eikä saanu mua hoitoon koskaan, ja siksi ei päässy tansseihin.
No joo, ensinnäki, mun äiti sai mut 31 vuotiaana. Jaa, että nuoruus meni pilalle?? Ja siksitoisekseen, olin kyllä isän luona jokatoinen vkl. Eihän se minun vika vissiin oo jos hän ei ole uskalyanu lähetä ulos, kun pelkäs että leimautuu mulkkua saalistavaksi yksinhuoltajaksi... :D

[QUOTE="aapee";28053434]Siis oikeasti, pakko nauraa! Ihan hillitöntä, että ihmiset voi olla näin rajottuneita joissain asioissa!! Herranjumala, onhan se ihan kamalaa jos naapurin ukko auttaa raskaana olevaa naista lumitöissä, sehän käy ihan talon isännän miehisyyden päälle!! :D

Mulla kai viimisen hermostuksen aihe oli se, kun olin taas saanut kuunnella syyllistämistä kun olin olut tyttöjen illassa, joka muuten on erittäin harvinaista, noin 2 tai 3 krt vuodessa... No vähän ajan päästä sitten äiti alkoi paasaamaan, kuinka hällä on menny nuoruus pieleen ku piti olla mun yksinhuoltaja, eikä saanu mua hoitoon koskaan, ja siksi ei päässy tansseihin.
No joo, ensinnäki, mun äiti sai mut 31 vuotiaana. Jaa, että nuoruus meni pilalle?? Ja siksitoisekseen, olin kyllä isän luona jokatoinen vkl. Eihän se minun vika vissiin oo jos hän ei ole uskalyanu lähetä ulos, kun pelkäs että leimautuu mulkkua saalistavaksi yksinhuoltajaksi... :D[/QUOTE]

Joojoo, oli soittanut anopillekin asiasta, että oletko kuullut... No, anoppi oli sanonut, että tuskin se xxx ketään perheellistä huolii, kun on vielä niin nuori itsekin :D Siis toi naapurin ihanan avulias mies on alle 30, perheetön just opiskelut päättänyt mukava nuorimies. Sillä voi olla ihan vaan naapurisopu mielessä eikä tämmönen 35 vuotias pullea raskaana vaappuva kaverin vaimo :D

Mulla noista baari- ja illanistujaishommista kysytään aina, että antoiko mies luvan. No ikinä koskaan milloinkaan meillä ei tarvi lupia kysellä...

Meillä aina muistetaan valittaa siitä, kuinka paljon meidän lasten eteen ollaan tehty ja kuinka on meidän elämää varten tehty luopumista milloin mistäkin. No, meillä lapsilla nyt on hieman eri muistikuva asiasta.

Eikös muuten ole kovin ihmeellistä, että näiden kaikkien kommenttien syy on sukupuolielämä. Jotenkin tuntuu, että näillä kaikkein "rahoittuneimpien" tyyppien kiinnostus seksiin ja vastaaviin asioihin on ylikorostunut.

Itselle tuo teidän kuvaama maailma ja kommentoinnit ovat vieraita, no äiti ei ole enää elossa eikä tätejä ole koskaan ollutkaan. Eräs etäisempi sukulaistäti joskus yrittänyt.

Siis joo, meikkaan (jopa kauppaan), värjään hiuksiani (olen varhain harmaantunut), ostan uusia vaatteita suunnilleen muodin mukaan, vietän tyttöjen iltoja ja päästän miehenikin kaveriporukassa pois kotoa (esim. jääkiekon MM-kisojen loppuotteiluita katsomaan baariin). Rintojakin välillä vilkkuu paidan kaula-aukosta, tosin noissa kauheesti ole esittelemistä. Olis kyllä kamalaa, jos ei vois elää niinkuin elää, normaalia elämää, vaan joku tuomitsisi.

Joo olet kyllä ihan oikeassa, jotenki niillä jotka ovat niitä kaikkein rauhottuneimpia, on kamala tarve tuomita muita ihmisiä. Ja musta jotenkin tuntuu, että silti nämä samat ihmiset salaa toivoo, että itsekkin uskaltaisivat olla samanlaisia ja tehdä samoja asioita.

Joskus mua huvittaa kun mietin, mitä sukulaiseni sanoisivat jos löytäisivät esim mun makkarin lootan, joka sisältää mun mielestä aika basic setin seksileluja, joitain korsetteja yms tavaraa... XD Kun heidän mielestä stringitkin on ihan kamalat "renkuttelu narut", "hyi kamala, miten voit pitää noita, noihan haisee ja hankaa persereikää"

Ja joo! "Antoiko mies luvan??" ÖÖ, no ei, ei kyllä oo käyny mielessäkään, että pitäis kysyä.... :O

Mä olen just noussut 4 v. kestäneestä... muumioajaksi sitä kais voi kuvata. Ennen lapsia olin villi ja aina oon ollut "erilainen", mutta lasten teko aiheutti mussa jonkin ihme muutoksen että piti sopia äitimuottiin ja muutoin kurttumummoksi joka eli vain kodille. Nyt olen herännyt takaisin eloon ja muistan taas että elämän ihanuutta on se, että voi näyttää just siltä miltä haluaa (eli voin laittaa päähäni punaisen irokeesin) ja harrastaa, keksiä kaikkea uutta, ja innostun asioista posket punaisena. Uskallan taas nauttia siitä jos joku miehenpuoli vielä viittii flirttaillakin mun kanssa. Pieni flirtti kuuluu elämään ja saa mielen virkeeksi, eikä se tosiaankaan tarkota mitään uskottomuutta. Sen avulla kokee ittensä taas seksikkääksi ja se piristää ihan omaakin sänkykamarielämää. Haluan olla kaunis, käydä jutuissa joista tykkään ja pitää hauskaa muita satuttamatta.

Olen kohdannut ap:n kaltaista paheksuntaa pohjalaiselta isomummoltani, mutta annan hänen rutista: hän eli lapsuutensa aviottomana lapsena aikana jolloin se oli suurinta syntiä ja on elämässään joutunut kärsimään muutenkin "ilottomuudesta", joten kateutta ja katkeruuttahan se vaan on. Kaikki hauskanpito ja erottuminen on täysin kiellettyä ja syntiä hänestä, mutta miksi katkeroittaisin itseni yhtä nyrpeäksi vanhaksi akaks? Elän elämäni ilolla, koska kerran täällä vain eletään.

[QUOTE="elämää";28053689]Mä olen just noussut 4 v. kestäneestä... muumioajaksi sitä kais voi kuvata. Ennen lapsia olin villi ja aina oon ollut "erilainen", mutta lasten teko aiheutti mussa jonkin ihme muutoksen että piti sopia äitimuottiin ja muutoin kurttumummoksi joka eli vain kodille. Nyt olen herännyt takaisin eloon ja muistan taas että elämän ihanuutta on se, että voi näyttää just siltä miltä haluaa (eli voin laittaa päähäni punaisen irokeesin) ja harrastaa, keksiä kaikkea uutta, ja innostun asioista posket punaisena. Uskallan taas nauttia siitä jos joku miehenpuoli vielä viittii flirttaillakin mun kanssa. Pieni flirtti kuuluu elämään ja saa mielen virkeeksi, eikä se tosiaankaan tarkota mitään uskottomuutta. Sen avulla kokee ittensä taas seksikkääksi ja se piristää ihan omaakin sänkykamarielämää. Haluan olla kaunis, käydä jutuissa joista tykkään ja pitää hauskaa muita satuttamatta.

Olen kohdannut ap:n kaltaista paheksuntaa pohjalaiselta isomummoltani, mutta annan hänen rutista: hän eli lapsuutensa aviottomana lapsena aikana jolloin se oli suurinta syntiä ja on elämässään joutunut kärsimään muutenkin "ilottomuudesta", joten kateutta ja katkeruuttahan se vaan on. Kaikki hauskanpito ja erottuminen on täysin kiellettyä ja syntiä hänestä, mutta miksi katkeroittaisin itseni yhtä nyrpeäksi vanhaksi akaks? Elän elämäni ilolla, koska kerran täällä vain eletään.[/QUOTE]

Mukava kuulla, että olet noussut siitä "mummoajastasi". Itsellänikin sellainen oli, heti lapsen syntymän jälkeen, varmaankin juuri tuon kovan tuomitsemisen ja painostuksen seurauksena. Muistan kuinka ihanaa oli löytää tavallaan sen minuus uudestaan ja alkaa elämään taas myös itselleenkin.

olen muuten huomannut, että esim. äitini onkin sitten elänyt aina sellaisena marttyyrinä. Aina valittamassa siitä miten hän on vain muita varten, eikä itelle ole aikaa, eikä mitään, kaikki on vaan muiden vikaa, hän on ylipainoinen ja epäonnellinen jne, koska muut tekee sitä ja tätä, ja hän ei sitte voi tehdä mitään mitä haluais... Vaikka todellisuudessa hänellä ei ole mitään esteitä elää itselleen, harrastaa, laihduttaa jne. Voisikohan tuo johtua siitä, että hän on alkanut elää vain muita varten, eikä ollenkaan itselleen, vaikka sitä haluaisikin. Sitten kun on elänyt noin, niin tietenkin haluttaa tuomita ne ihmiset, jotka eivät ite tehe samoin kun hän on tehnyt.

Yhteistyössä