Mä en käsitä miten muka joka kaupasta voi olla voi loppu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En usko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En usko

Vieras
Mä oon aivan varma, että tää on vaan jonkun Puskan ja THL:n yhteinen salajuoni ja ne on kieltäneet voin myynnin tai jotain. Eihän se nyt hitto vieköön voi olla mahdollista, että aivan kaikki voi on loppu eikä uutta saada tilalle ollenkaan. Pakotetaanko ihmiset tällä tavalla siirtymään takaisin kasvirasvoihin ja teollisesti kovetettuihin transsysteemeihin?

Ei se ole Puskan salajuoni vaan Valio & kumppanit ovat myyneet voita Venäjälle ja näin meidän maataloustukia saaneet voit viedään siis ulkomaille. Siitä tuo ongelma johtuu, että kotimarkkinalle ei riitä voita kun aikaisempia sopimuksia täytyy noudattaa.

Sitä taas minä en ymmärrä, että jonkun elämä menee sekaisin jos joutuu voin sijaan hetkellisesti käyttämään vaikkapa oliiviöljyä tai herranähköön margariinia. Jos ei ole kyse mistään pähkinäallergiaan verrattavasta ruokavaliorajoitteesta. Oikeasti, ihmiset.

Valiolla on toimitusongelmia takavuosina pienennettyjen resurssien takia (näinhän on ollut jo monena vuonna ainakin kerran vuodessa, ilman karppauskohuakin). Ja kun nyt sattuu muutama ihminen käyttämään voita, niin eipä ne pienet varastot siihen riittänytkään, ja siitä aletaan syytellä käyttäjiä. Tämä aiheuttaa joukkohysterian, että voi loppuu eikä saada joululeivonnaisia, joten kaikki hamstraa nyt voita!

[QUOTE="vieras";24959935]Sitä taas minä en ymmärrä, että jonkun elämä menee sekaisin jos joutuu voin sijaan hetkellisesti käyttämään vaikkapa oliiviöljyä tai herranähköön margariinia. Jos ei ole kyse mistään pähkinäallergiaan verrattavasta ruokavaliorajoitteesta. Oikeasti, ihmiset.[/QUOTE]

Minä en IKINÄ enää osta margariinia! Siinä ei ole mitään terveellistä, lähtien valmistustavoista!

[QUOTE="karpalo";24959898]kaikki viety Venäjälle[/QUOTE]

Juuri näin. Toin juuri viipurista valion voita salaa 10 kiloa ja myin sukulaisille. Suomalainen maataloustuki ja suomalainen vientituki yhdessä venäläisen verottomuuden kanssa tekee suomalaisista maitotuotteista lähes ilmaisia venäjän markkinoilla. Suomi maksaa venäläisille lähes ilmaiset voit ja siksi ne ei tee sitä itse.

Alkuperäinen kirjoittaja yääh;24959977:
Minä en IKINÄ enää osta margariinia! Siinä ei ole mitään terveellistä, lähtien valmistustavoista!

No sitten oot ilman. Voittomana varmasti 100 prosenttia terveelisempää kuin voillisena.

ai taas tää sama virsi :D ei oo montaakaan viikkoa,kun oli samantapainen alotus voista..

Samanlaisen aloituksen voi kohta tehdä suomalaisesta edamista ja oltermannista. Kun itänaapuri oppii syömään suomalaista juustoa, niin s-boonuksilla rakennetaan lisää prismoja pietariin ja moskovaan ja juusto uppoaa venäläiseen euro viiskymmentä kilohinnalla kyllä. Ja suomipoika mättää päälle lisää vientitukea jotta hinta suomessa pysyy "kohtuullisena".

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24959990:
loppuuhan se kun kaikki hamstraa nyt voita hulluna kun JOULU TULEE ja voi loppuu

Loppuuhan se kun eduskunta päättää, että suomalainen veronmaksaja maksaa itänaapurin juustot. Onneksi voi käydä viipurin kaupoissa ostamassa valion tuotteita halvalla. Siinä kotimainen laatu yhdistyy kotimaiseen vienti ja maataloustukeen yhdistäen arvonlisäverottomuuden tavalla joka kannustaa yrittämään. Vaikka rajaliikenne on älyttömän suurta ja kasvaa koko ajan.

Jep,on muuten kiva olla kaupassa töissä, jotkut ihmiset raivoo ihan hulluna, kun me ei muka tilata voita, ei voi olla kuulemma mitenkään mahdollista että sitä ei vaan yksinkertaisesti saa, vaikka kuinka tilaa, huoh.

Hulluinta tässä asiassa on se, että me itse maksamme siitä, että maitotuotteita viedään halvemmalla esim. Venäjälle. Ajatelkaa, ne on oikeasti meidän rahojamme. Laitetaanko vanhustenuoltoon, koulutukseen vai tuetaanko kotihoitoa? Ei, annetaan Valiolle, että venäläiset saavat voit ja juustot halvemmalla.

[QUOTE="Lilli";24960144]Jep,on muuten kiva olla kaupassa töissä, jotkut ihmiset raivoo ihan hulluna, kun me ei muka tilata voita, ei voi olla kuulemma mitenkään mahdollista että sitä ei vaan yksinkertaisesti saa, vaikka kuinka tilaa, huoh.[/QUOTE]

Sano niille että valion voi on pietarin prismoissa

Perkele niitä mihinkään Venäjälle ole viety :laugh: Paikallislehdessä oli pari viikkoo sitten juttu että suurin syy valion voin menekkiin on karppaus. Ihmiset niin täpinöissään kun saa syödä voita ja lihaa niin paljon ku sielu sietää. Ja joillakin karppaus on elämäntapa eikä laihdutus ole tavotteissakaan.
Ingmannin voita löytyy yleensä, valio kun on suositumpaa, niin se viedään käsistä.

[QUOTE="vieras";24959935]Sitä taas minä en ymmärrä, että jonkun elämä menee sekaisin jos joutuu voin sijaan hetkellisesti käyttämään vaikkapa oliiviöljyä tai herranähköön margariinia. Jos ei ole kyse mistään pähkinäallergiaan verrattavasta ruokavaliorajoitteesta. Oikeasti, ihmiset.[/QUOTE]

No oliiviöljyllä on melko vaikea korvata reseptistä voita.

Margariinipaskoja en syö ja piste. :D

Ja ap:lle vähän aikaa sitten oli lehdessä juttu, että meijerit ei ole yksinkertaisesti pysyneet voin tuotannossa mukana kysynnän kasvussa.

Sano niille että valion voi on pietarin prismoissa

Helskutti.... kirjotin jo pitkät pätkät ja tää hukkas sen :/

Mutta siis joo meillä on hyllyssä missä voit pitäis olla niin lappu jossa pahoitellaan että sitä voita ei olla saatu toimittajan toimitusvaikeuksien takia. Ei meillä asiakkaat siitä jaksa sit enää raivota kassalla, saattaa pikkusen harmistella asiaa mut ei muuta.

Eri asia oli kun saatiin kassalla kuulla vittuilua ja pään aukomista kun kesällä loppu sokeri ja syksyllä suola parhaimpaan marja ja sieni aikaan ku tiedetään että ihmiset säilöö ja niitä menee. Mut me mokattiinkin kun ei oltu ajoissa tilattu reilusti jo vaikka varastoon.

Yhteistyössä