A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Onko teillä tilanne muuttunut mihinkään suuntaan tai pysynyt vain ennallaan?
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sun miehes on narsisti.
Tämä narsismi on kovin trendikäs diagnosi, ja siihen törmää päivittäin näissä ketjuissa. Valitettavasti sitä käytetään nykyään kuvaamaan tyypillistä miestä, ja miehekästä käytöstä. Sanasta on lähinnä tullut feministien uusi (pelottava) lyömäase.
Parisuhteen toimivuuden kannalta miehelle pitää sallita tietty miehisyys. Nainen on perinteisesti ollut se ovelampi osapuoli joka käytännössä ohjaa sirkusta taustalta - tätä mieskin hyväksyy, kunhan saa olla edes vähän äjiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Eikö kellään ole muita ehdotuksia, kuin miehen jättäminen tai se, että minun pitäisi muuttua toisenlaiseksi?
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Eikö kellään ole muita ehdotuksia, kuin miehen jättäminen tai se, että minun pitäisi muuttua toisenlaiseksi?
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Eikö kellään ole muita ehdotuksia, kuin miehen jättäminen tai se, että minun pitäisi muuttua toisenlaiseksi?
Tässä taitaa olla kyse miehen käsittelytaidoista enemmän kuin sinun oman persoonallisuuden muuttamisesta. Miestä ei voi muuttaa, eikä kuulosta siltä että siihen on aihetta.
Riittää että ymmärrät miksi mies on ärtynyt ja puhuu rumasti, ja muutat vain tavan jolla esität omia mielipiteitäsi ja esität kysymyksiä. Muokkaamalla vaihtoehtoja saat tahtosi läpi riippumatta minkä vaihtoehdon mies valitsee.
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Eikö kellään ole muita ehdotuksia, kuin miehen jättäminen tai se, että minun pitäisi muuttua toisenlaiseksi?
Tässä taitaa olla kyse miehen käsittelytaidoista enemmän kuin sinun oman persoonallisuuden muuttamisesta. Miestä ei voi muuttaa, eikä kuulosta siltä että siihen on aihetta.
Riittää että ymmärrät miksi mies on ärtynyt ja puhuu rumasti, ja muutat vain tavan jolla esität omia mielipiteitäsi ja esität kysymyksiä. Muokkaamalla vaihtoehtoja saat tahtosi läpi riippumatta minkä vaihtoehdon mies valitsee.
Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Eikö kellään ole muita ehdotuksia, kuin miehen jättäminen tai se, että minun pitäisi muuttua toisenlaiseksi?
Menette sinne perheterapiaan, vaikka yksityiselle, jos ette kunnalliselle pääse. Mieti tilannetta lasten kannalta. Eipä varmasti ole onnellista kasvaa tuollaisessa kasvuymäristössä, jossa isi koko ajan torpedoi äitiä.
Teit aivan oikein, kun istuit sohvalle lapsen kanssa, lohduttamaan. Jos lapsi tarvitsee lohtua, sitä annetaan heti, siinä tilanteessa. Ei silloin, kun isi haluaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nipo:Palaa nyt takas sinne 50-luvulle, please! Ei yhteistyö naisen ja miehen välillä ole sitä että naisen pitää juonitella saadakseen miehen päättämään asiat haluamallaan tavalla. Oikea mies tietää olevansa mies ilman naisen alistamistakin.
Alkuperäinen kirjoittaja hh:Kyllä jokainen voi kasvattaa itseään paremmaksi ihmiseksi. Ja tässä tapauksessa siihen todellakin on aihetta! Ainakin ap:n kertoman mukaan.
Siinä olet oikeassa, että todennäköisesti myös ap:n tulee muuttaa omia toimintatapojaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Eikö kellään ole muita ehdotuksia, kuin miehen jättäminen tai se, että minun pitäisi muuttua toisenlaiseksi?
Menette sinne perheterapiaan, vaikka yksityiselle, jos ette kunnalliselle pääse. Mieti tilannetta lasten kannalta. Eipä varmasti ole onnellista kasvaa tuollaisessa kasvuymäristössä, jossa isi koko ajan torpedoi äitiä.
Teit aivan oikein, kun istuit sohvalle lapsen kanssa, lohduttamaan. Jos lapsi tarvitsee lohtua, sitä annetaan heti, siinä tilanteessa. Ei silloin, kun isi haluaa.
No, isän mielestä lapsi olisi pitänyt viedä arestiin...
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Kyllä jokainen voi kasvattaa itseään paremmaksi ihmiseksi. Ja tässä tapauksessa siihen todellakin on aihetta! Ainakin ap:n kertoman mukaan.
Siinä olet oikeassa, että todennäköisesti myös ap:n tulee muuttaa omia toimintatapojaan.
Olen nyt jo muutaman vuoden ajan kokeillut kaikenlaisia eri vaihtoehtoja.
Olen yrittänyt sitä, että toimin kysymättä mieheltä mitään, kun lapsi alkaa kiukutella ja silloin toimin väärin = mies ärsyyntyy, etten osaa toimia oikein.
Olen myöskin kokeillut sitä, että kysyn aina häneltä, mitä minun pitäisi hänen mielestään tehdä = mies alkaa valittaa, kun en osaa tehdä päätöksiä itse.
Mitä minun pitäisi vielä yrittää, jotta mies voisi olla tyytyväinen?
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Alkuperäinen kirjoittaja tripod:Riittää että ymmärrät miksi mies on ärtynyt ja puhuu rumasti, ja muutat vain tavan jolla esität omia mielipiteitäsi ja esität kysymyksiä. Muokkaamalla vaihtoehtoja saat tahtosi läpi riippumatta minkä vaihtoehdon mies valitsee.
Minunko pitäisi löytää kaikki syy itsestäni siihen, miksi mies haukkuu minua ja olettaa minun olevan koko ajan valmis miellyttämään hänen korkeutensa haluja; tietää ennakkoon missä kohdassa minun pitää seistä, jotten olisi hänen tiellään, kun hän päättää lähteä liikkeelle? Usein, vaikka tekisin kuten mies sanoo, hän löytää jonkin syyn siihen, että saa moittia minua. Miehellä ei siis ole syytä lopettaa minun haukkumistani, vaan minun pitää ymmärtää miksi hän niin tekee?
Sinun tekstiä kun lukee, tulee mieleen, että sinulla on paljon pahempi ongelma korviesi välissä, kuin minun miehelläni.
Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Eikö kellään ole muita ehdotuksia, kuin miehen jättäminen tai se, että minun pitäisi muuttua toisenlaiseksi?
No, isän mielestä lapsi olisi pitänyt viedä arestiin...
Isä ei ehkä kestä lapsen itkua, tuntee olonsa jotenkin avuttomaksi eikä kestä sitä. Helpompi on laittaa lapsi arestiin, poissa silmistä, poissa mielestä. Mutta kai sinä äitinä tajuat, että lapsen etu ja tarpeet menevät kaiken muun edelle. En usko, että saatte keskenänne ratkaistua ongelmaanne ja lasten parasta ajatellen olisi hyvä, että hakisitte ulkopuolista apua nopeasti.
Paljon jaksuja sinulle.
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:Ei ole sinun syy että miehesi on ärtynyt, siksi sinun ei pidä ottaa sitä itseesi. Haukkuminen on todennäkösiesti oire stressistä, jonka takana on yleinen huoli perheen hyvinvoinnista. Epätodennäköistä että mies luonnostaan on ilkeä, tai että haluaisi muuttaa/vaihtaa sinut toisenlaiseksi naiseksi.
Muuttamalla tapaa jolla puhuttelet miestä, ja jolla tulkitset hänen lausahduksia voit helpottaa tilanteen omalta osaltasi. Jos et halua muuttaa näitä, joudut ottamaan sen eron.. mikä olisi nykytrendin mukainen valinta. Täältä löydät varmasti riittävästi vertaistukea tämän päätöksen tekemiseen.
Viimeinen heittosi viittaa siihen että osaat myös sanoa pahasti, ja miehelläsi saattaa oikeasti olla kestämistä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sun miehes on narsisti.
Tämä narsismi on kovin trendikäs diagnosi, ja siihen törmää päivittäin näissä ketjuissa. Valitettavasti sitä käytetään nykyään kuvaamaan tyypillistä miestä, ja miehekästä käytöstä. Sanasta on lähinnä tullut feministien uusi (pelottava) lyömäase.
Parisuhteen toimivuuden kannalta miehelle pitää sallita tietty miehisyys. Nainen on perinteisesti ollut se ovelampi osapuoli joka käytännössä ohjaa sirkusta taustalta - tätä mieskin hyväksyy, kunhan saa olla edes vähän äjiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Ja naisenko pitäisi muka vain sietää kaikki mahdollinen ja toimia sylkykuppina, vain koska mies on mies? Hah, salli mun nauraa! Toivon todella, ettei sinulla ole vaimoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Kyllä jokainen voi kasvattaa itseään paremmaksi ihmiseksi. Ja tässä tapauksessa siihen todellakin on aihetta! Ainakin ap:n kertoman mukaan.
Olen nyt jo muutaman vuoden ajan kokeillut kaikenlaisia eri vaihtoehtoja.
Olen yrittänyt sitä, että toimin kysymättä mieheltä mitään, kun lapsi alkaa kiukutella ja silloin toimin väärin = mies ärsyyntyy, etten osaa toimia oikein.
Olen myöskin kokeillut sitä, että kysyn aina häneltä, mitä minun pitäisi hänen mielestään tehdä = mies alkaa valittaa, kun en osaa tehdä päätöksiä itse.
Mitä minun pitäisi vielä yrittää, jotta mies voisi olla tyytyväinen?
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Alkuperäinen kirjoittaja tripod:Tämä luvan pyytäminen on sinänsä hyvä asia, eli käytännössä teette päätökset yhdessä - esität mielestäsi järkevät vaihtoehdot, ja mies auttaa valitsemaan? Valitesemalla vaihtoehdot, ja ennustamalla miehen valintoja voit käytännössä ohjata perheen elämää..
Tapa jolla esität tämän asian viittaa siihen että tiedostat että tarvitset miehen tukea jotta arki ja lasten kasvatus toimii. Tämäkin on hyvä asia. Suosittelisin sopeutumista, mutta lisäksi sinun kannattaa selkeästi esittää omat mielipiteesi, tavalla joka pinna kireällä oleva mies ymmärtää (pieninä annoksina, rationaalisesti perusteltuina).
Ota miehen kritiikki rakentavana, ja kysy (rauhallisesti) miten mies olis hoitanut tilanteen. On varsin todennäköistä että miehesi ei yritä lannistaa sinut vain huvin vuoksi, vaan stressi ja huoli perheen toimivuudesta vaikutaa herkästi äänensävyyn. Oma turhautuminen purkautuu herkemmin vaimoon kuin lapsiin.
Esitän omat vaihtoehdot miehelle vain siksi, että tiedän hänen moittivan minun päätöstä, oli se mikä tahansa, ellen kysy häneltäkin. Omasta mielestäni olisin kyllä pätevä päättämään asioista, kuten voiko lapsille antaa jäätelön jälkiruoaksi tai ei.
Miehen kritiikkiä on vaikea ottaa rakentavana, sillä hän ihan suoraan moittii minua myös lapsille, silloin se ei tunnu kovin rakentavalta. Sitten jos pelkään miehen reaktiota ja alan änkyttää, mies suuttuu minulle. "älä ny saatana mee paniikkiin taas"