Mä en kestä mun äitiäni!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alistettu tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alistettu tytär

Vieras
Sille ei sit kelpaa mikään. Yhtään mikään. Mulla on alkanut keittää sen kanssa pikku hiljaa. Aikuinen ihminen on niin lapsellinen, että tekee välillä hel****n tyttäriensä elämästä kiukutteluillaan. Pääsiäisenä suuttui, kun ei lähdetty sinne. Olin kipeä ja pojalla korvatulehdus ja kuumetta. Vanhempani tulivat meille, olivat 2 tuntia ja häipyivät. Olivat kuulemma siskolleni valittaneet, että mä en ollutkaan kipeä. Olin, mutta yritin tsempata kun tulivat kylään.

Nyt äitini TAAS kiukuttelee. Syynä se, että meidät on huomenna kutsuttu juhliin emmekä lähde koko viikonlopuksi heille. Olen kysynyt, että onko hän kotona jos menemme onnittelemaan äitienpäivänä mutta en oo saanut vastausta. Meidän siis pitäis jättää huomiset juhlat väliin, mennä mun äidin mielen mukaisesti sinne jo tänään suoraan töistä.

Kaikki on aina yhtä taistelua. Tiedän että ydinsyynä on se, että asumme todella lähellä miehen vanhempia ja he näkevät poikaamme enemmän. Väkisinkin, kun välimatkaa on muutama kilometri. Mun vanhempien luokse on matkaa 200 km, joten en jaksa lähteä joka viikonloppu asumaan toisten nurkkiin ja siivoamaan toisten taloa & laittamaan ruokaa (nämä multa vaaditaan, kun kerran "leipä tulee heidän pöydästään" ). Mun äiti ei halua jostain syystä ymmärtää, että myöskin talon rakennus-projekti vaatii meiltä jotain eikä aikaa riitä välttämättä vierailuihin. Ja onpa siinä sekin puoli, että miksi kaksi alle 50-vuotiasta ihmistä ei tule meille kylään, kun viikonloput on vapaita ja ovat täysin terveitä ihmisiä. Saisivat olla mun puolestani meillä miten haluavat ja näkisivät meidän poikaakin enemmän.

Sori pitkä tarina, oli pakko avautua. Mun äiti on määräillyt mun elämää AINA ja mä oon joutunut aina miellyttämään. Mut en jaksa enää :( .

Ei ole mikään pakko miellyttää vain siksi että hän on sun äiti! Itse laitoin tammikuussa välit poikki äitiini enkä ole katunut asiaa. Se että hän on sun äiti ei oikeuta häntä kohtelemaan sinua huonosti, mieti jos joku toinen kohtelisi sinua noin, kääntäisitkö aina toisen poskesi seuraavaa iskua varten? Tuskin....

Kauan siinä meni itsellänikin kunnes tajusin että ikinä en tule äidilleni kelpaamaan enkä todellakaan enää edes yritä, kivi tippui harteilta kun ei tarvitse pinnistellä sen takia enää!

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Ei ole mikään pakko miellyttää vain siksi että hän on sun äiti! Itse laitoin tammikuussa välit poikki äitiini enkä ole katunut asiaa. Se että hän on sun äiti ei oikeuta häntä kohtelemaan sinua huonosti, mieti jos joku toinen kohtelisi sinua noin, kääntäisitkö aina toisen poskesi seuraavaa iskua varten? Tuskin....

Kauan siinä meni itsellänikin kunnes tajusin että ikinä en tule äidilleni kelpaamaan enkä todellakaan enää edes yritä, kivi tippui harteilta kun ei tarvitse pinnistellä sen takia enää!

Mä tiedän. Oon miettinyt itsekin tuota välien katkaisua. Se helpottais todella paljon. Jotenkin oon jaksanut, sillä oon ajatellut, että lapsella on kuitenkin oikeus isovanhempiinsa, sillä poikaa kohtaan he ovat tosi ihania. Ei kuitenkaan ole reilua lasta kohtaan, jos äiti on ihan hermoraunio viikkoa ennen kaikkia juhlapyhiä.

Aloitus viesti kuulostaa niin tutulta, ihankuin omasta elämästä lukis. Mun äiti kehtas vielä sanoa että musta ja miehestä ei ole lapsen kasvattajaksi ja mun täytyy tehdä abortti.. Ja voin sanoa että ei mikään kiva lapsuus ole ollut tämän "hyvän"kasvattajan hoivissa..

Alkuperäinen kirjoittaja maikkoo:
Yritäpä siskosi kanssa puhua äidillesi järkeä. Samoin voisit saada selväksi äidillesi, että jos hän olisi asemassasi niin mitä hän tekisi.

Ei ole auttanut, koitettu on. Me olimme vain kiittämättömiä kakaroita, kun mikään ei kelpaa. Sen jälkeen alkaa yleensä "mä oon näköjään ihan paska äiti" -virsi

Alkuperäinen kirjoittaja jemppura:
Aloitus viesti kuulostaa niin tutulta, ihankuin omasta elämästä lukis. Mun äiti kehtas vielä sanoa että musta ja miehestä ei ole lapsen kasvattajaksi ja mun täytyy tehdä abortti.. Ja voin sanoa että ei mikään kiva lapsuus ole ollut tämän "hyvän"kasvattajan hoivissa..

Ei mullakaan ollut ihana lapsuus, jota muistelisin lämmöllä. Mä muistan ne lukemattomat selkäsaunat, avarit, tukistukset ja jopa verhovaijerilla lyönnit säärille, kun olin "surkea kakara, kaiken saanut parkuja". Kaipa se mun miellyttäminen tulee noilta ajoilta, kun alitajuisesti edelleen pelkää mitä tapahtuu kun on omat mielipiteet ja teen kuten itse katson parhaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja alistettu tytär:

Mä tiedän. Oon miettinyt itsekin tuota välien katkaisua. Se helpottais todella paljon. Jotenkin oon jaksanut, sillä oon ajatellut, että lapsella on kuitenkin oikeus isovanhempiinsa, sillä poikaa kohtaan he ovat tosi ihania. Ei kuitenkaan ole reilua lasta kohtaan, jos äiti on ihan hermoraunio viikkoa ennen kaikkia juhlapyhiä.

Oikeasti se helpotti aivan suunnattomasti kun tajusin että mun ei tarvitse yrittää enää miellyttää äitiäni. Käyn terapiassa ja terapeuttini oli kovin tyytyväinen kun vihdoin tajusin että ainoa ketä mun pitää miellyttää on minä itse! Toki esikoinen on käynyt mun äidin luona, siellä kun asuu edelleen mun pienimmät pikkusiskot joiden kanssa esikoinen on kaveria. Meidän kuopusta on äitini nähnyt pari kertaa kun olemme samoilla synttäreillä olleet. Synttäreillä olen tervehtinyt mutta en muuta puhunut, koittanut aina hakeutua eri huoneeseen jne. Tuli vain mitta täyteen, oli pakko tehdä jotain oman jaksamiseni takia...

Jaksamisia sulle! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja alistettu tytär:

Oikeasti se helpotti aivan suunnattomasti kun tajusin että mun ei tarvitse yrittää enää miellyttää äitiäni. Käyn terapiassa ja terapeuttini oli kovin tyytyväinen kun vihdoin tajusin että ainoa ketä mun pitää miellyttää on minä itse! Toki esikoinen on käynyt mun äidin luona, siellä kun asuu edelleen mun pienimmät pikkusiskot joiden kanssa esikoinen on kaveria. Meidän kuopusta on äitini nähnyt pari kertaa kun olemme samoilla synttäreillä olleet. Synttäreillä olen tervehtinyt mutta en muuta puhunut, koittanut aina hakeutua eri huoneeseen jne. Tuli vain mitta täyteen, oli pakko tehdä jotain oman jaksamiseni takia...

Jaksamisia sulle! :hug:

Kiitos :) ! Tuota välien katkaisua mä oon miettinyt ihan käytännössä, että miten onnistuu. Kun mä pidän kuitenkin mun äidin puoleisista sukulaisista, joihin haluisin pitää yhteyttä. Mites jos juhlissa kohtaankin äitini? Tiedän, että panikoisin noita tilanteita niin paljon etukäteen, että loppujen lopuksi jänistäisin koko jutusta. Ja mun äiti on sen tyyppinen ihminen, että helpolla mustamaalaa toisia, ettei itsestään anna huonoa vaikutelmaa. Eli vaikka valehtelee muille, jotta saa näyttämään asian niin, et mä oon tehnyt jotain todella kamalaa.

Nyt kun itse luen näitä tekstejäni, niin mieleen nousee ajatus miks ihmeessä mä oon tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä?!? Jos joku muu kirjoittaisi näitä, niin sanoisin heti katkaise välisi, sun ei tarvi alitua tuollaiseen. Mut kun on kasvanut tähän, se ei ole niin helppoa.

Jos jotenkin saisit äitisi tajuamaan asiat kannaltasi. Minusta tuntuu kauhean surulliselta, jos joutuisi katkomaan välit kokonaan, mutta joissakin tapauksissa se lienee oman hyvinvoinnin kannalta se järkevin ja paras vaihtoehto. Onnea matkaan, kuinka toimitkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Jos jotenkin saisit äitisi tajuamaan asiat kannaltasi. Minusta tuntuu kauhean surulliselta, jos joutuisi katkomaan välit kokonaan, mutta joissakin tapauksissa se lienee oman hyvinvoinnin kannalta se järkevin ja paras vaihtoehto. Onnea matkaan, kuinka toimitkin.

Kaikesta menneestä huolimatta minäkin toivon, että jotain muuttuisi. Jotenkin vaan tuntuu, että mä oon liian monta vuotta odottanut sitä ihmettä tapahtuvaksi. Asiat on menneet paremmin, kun mä teen kiltisti mitä sanotaan. Jotenkin vaan näitä isoja riitoja on ollut enemmän, kun tapasin mieheni ja aloitimme yhteisen elämän. Äiti ei tunnu tajuavan, että on muitakin ihmisiä joita otan huomioon enkä ikuisesti voi pompata käskystä.

Mieheni on kovasti sitä mieltä, että välejä ei katkaista. Hän inhoaa konflikti-tilanteita ja näen hänen ilmeestään ettei tykkää lähteä mun vanhemmille käymään. Siitä huolimatta ei halua että välit katkeaa täysin.

Yhteistyössä