mä en kestä tota naapurin koiraa enää!!! AARRGGGHH!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!

Vieras
tollanen perussekarotuinen missä on tyyliin jotain hirvikoiraa ja pystykorvaa ja mitä näitä on...

Aamusin ensimmäisenä päästetään pikkuruiseen ulkotarhaan ja se räksyttäminen alkaa heti ja jatkuuuuu ja jatkuuuuu ja jatkuuuuuu kunnes koira otetaan sisälle. Sit se on jonkun tunnin sisällä ja taas ulos ja taas se alkaa. Ja kun oikeesti kuuluu todella selkeesti meillekin sisälle! Tässä on nyt 4 naapuria (me mukaanlukien) heräilleen useina aamuina ton koiran räksytykseen ja se häiritsee oikeesti esim.yhden naapurin vauvan ulkounia.

No, tästäpä sitten reippaana sanoimme omistajalle, joka oli todella pahoillaan ja ymmärtäväinen ja lupas keksiä jotain ja paskat. Mitään ei oo tapahtunu (tästä aikaa pari kuukautta).

Viime viikon alussa sitten yksi naapuri kävi uudestaan sanomassa ja edelleen oli hirveen pahoillaan ja voi voi ja anteeks jne, mutta tälläkin hetkellä kun tätä kirjoitan, niin niiden koira räksyttää ulkona.

Mitä tässä voi tehdä? Kuitenkin omakotitaloja kaikki...!!

ja mä en oikeesti pienestä hetkahtais, mutta toi alkaa jo todella rassaamaan. kiva kesäsinkin viettää omassa pihassa aikaa kun yks räyhää ihan vieressä aivan jatkuvasti.

ei tuossa oikeen mitään voi kun se on toisen omalla tontilla. eniten mun käy sääliksi sitä koiraa, sillä on selvästi eroahdistusta tai sitten jumalattomasti purkamatonta energiaa, tuollainen koirahan tarvii huimasti esim. liikuntaa.

[QUOTE="vieras";23184321]Niin ja mitä meinaat kenen tekevän jos koira haukkuu jonkun omalla tontilla? meinaat että poliisit tulee hakemaan sen pois? not.

eläinsuojeluilmonkin voi tehdä, mutta jos koira ruokitaan ja pidetään kunnossa niin sitä ei viedä pois pelkän käyttäytymisvian vuoksi.[/QUOTE]

Ottaa yhteyttä kunnan terveystarkastajaan, joka tulee suorittamaan melumittauksen ja todennäköisesti mittauksen perusteella toteaa, että haukkuminen ylittää ohjearvot, ja sille on tehtävä jotain.

Meil oli entisellä naapurilla samalla lailla hirvikoira häkissä ja huusi koko ajan. Välillä jopa niin paljon et siltä melkein lähti ääni. No, ottivat sille kaveriks toisen ja huuto jatkui. Sit jo muutettiin onneks pois. Nykyään siellä tarhassa niitä hirvikoiria on huutamassa jo kolme... Et ymmärrän tuskas. Mua ärsytti kans se räksytys! Meillä itellä kans koiria, mut joku raja tossa haukkumisessakin on!

[QUOTE="vieras";23184341]jos koira haukkuu viereisellä tontilla niin tuskin.[/QUOTE]

Ei siinä kuule tonttirajoja tarkastella, vaan sitä melun kulkeutumista sisätiloihin.

Omalla pihalla koira saa riehua ja haukkua sielunsa kyllyydestä, kunhan ei ole jatkuvaa.
Ja tässä tapauksessa haukkuminen ei ole jatkuvaa(piste)

Näinhän sitä moni tyhmempi kuvittelee. IHan samoin kuin moni kuvittelee, että omakotitalon pihalla saa vaikka joka ilta huudattaa musiikkia niin lujaa kuin vain huvittaa. Näin asia ei kuitenkaan ole. Jos melu toistuu päivästä päivään, se katsotaan jatkuvaksi, ja näin siihen todellakin voidaan puuttua ja se voidaan kieltää.

Yhteistyössä