Mä en kestää enää nämä uutiset ;D!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Voin kuvitella kun käyn ostoksilla ja ostan vain luomua sekä erilaisia makeisia joka reissulla koko ostoskori täyteeks ,,laadukasta ruokaa,, kun meillä iso perhe ja aina täällä joku, sekä voin kuvitella kun olen kassajonossa ja ostan vaikka stockalta merkkilaukun, puhumattakaan hamstran muumimukeja ja muita astioita, mitä siellä takana jonossa ajattelevat että varma toi prklen ryssä saa hyvät tuet :laugh:

Tästä tuli myös mieleen että eikö ole niin että suomalainen ostavat tupakkia ja saunaoluita silloin kun ulkomaalainen kenellä on eri uskonto ostaa suklata ja muita makeisia, ei myös vanhat ihmiset ole täällä köyhiä, monet vaan ovat ihan haudan asti pihejä tai liiankin säästäväisiä. Mietin mitä lehdet oikein hakevat sillä viime aikoina? Kun monet ulkomaalaisetkin käyvät töissä tai tekevät omia pisneksiäkin.

Suklaata ja lastenvaunuja | Yleisöltä | Mielipide | Pohjalainen

Alkuperäinen kirjoittaja entäpä;30261966:
Sano sinä, miksi puhut uutisesta, kun kyse on mielipidekirjoituksesta? Aloitetaan siitä ja jätetään muut huutelut huomiotta.

Onko väliä että onko uutinen tai mielipidekirjoitus, kuitenkin aivan sairasta. Pian varma tikkaristakin tehdään jutun :D. Eih... mä en kestää... no ainakin taas sain päivän naurut mihin suntaan tämä on menossa.

Sekä naurettava on se miten ihmiset luulevat että valtion on pakko heille maksaa tukea, vaikka voivat hyvinkin töitä tehdä. Minäkin toisalta voin olla ravoissaan kun olen kuitenkin ulkomaalainen ja suomen kieli ei ole minun, tein aina töitä ja mun verot menevät juuri näille henkilöille jotka ovat suomalaisia ja osavat kielen hyvin on vielä enemmän mahdollisuuksia tehdä töitä, apua ostavat he meijän verorahoilla sidukkan hmmm...? :D.... Oikeasti naurettava ja hullua!

Uutisella ja mielipiteellä on todellakin eroa. Mä voin vaikka heti kirjoittaa mielipidetekstin siitä kuinka mun mielestä tupakointi raskaana ei aiheuta sikiölle mitään vaaraa, silti sitä ei voi pitään uutisoitavana asiana.

Tosta jutusta itsessään. Yksi mun tuttu mamuperhe on sellainen jossa mies aikanaan tuli suomeen, opetteli heti kielen ja luki ammatin niin että on ollut kokoajan töissä. Työelämässä ollessaan meni naimisiin ja vaimo muutti suomeen. Mies elätti perheen, vaimo opiskeli suomen kielen ja ammatikoulutus oli kesken kun sai ekan lapsen. Ennen tokan lapsen syntymää valmistui ja pääsi heti töihin. Teki keikkaa jo äitiyslomilla ja palasi töihin nuoremman täytettyä vuoden.

Jatkuvasti he kuulevat sitä kuinka "prkleen mutiaiset ei edes viitsi suomea opetella" kun liikkuvat oman perheen kesken omaa kieltään puhuen. Kassajonoissa kuiskutellaan kuinka sossun eläteillä on kyllä rahaa pihveihin ja uusiin lastenvaunuihin, jotkut tulevat suoraan avautumaan siitä kuinka väärin on että sossu tarjoaa teikäläisille ilmaiseksi ajokortit ja tollaisey autot.

On aivan totta että monet suomalaiset näkevät nälkää ja maahanmuttajille maksetaan herkkuja ja lastenvaununuja.

olen ulkomaalainen enkä ikinä saanut mitään enkä halunnut saada ja varma monet suomalaiset jotka sen näkevät, vaikka en todellakaan siihen usko, ihan kakkaa puhetta, kun nälkäisenä täällä kukaan ei jää, niin jos kuitenkin tuntu että halua enemmän niin kannattaa töihin lähteä vaan, niin kuin muut tätä tekevät eikä ajatella että valtio tuo kaikki lautasessa.

[QUOTE="Haloo";30262018]Uutisella ja mielipiteellä on todellakin eroa. Mä voin vaikka heti kirjoittaa mielipidetekstin siitä kuinka mun mielestä tupakointi raskaana ei aiheuta sikiölle mitään vaaraa, silti sitä ei voi pitään uutisoitavana asiana.

Tosta jutusta itsessään. Yksi mun tuttu mamuperhe on sellainen jossa mies aikanaan tuli suomeen, opetteli heti kielen ja luki ammatin niin että on ollut kokoajan töissä. Työelämässä ollessaan meni naimisiin ja vaimo muutti suomeen. Mies elätti perheen, vaimo opiskeli suomen kielen ja ammatikoulutus oli kesken kun sai ekan lapsen. Ennen tokan lapsen syntymää valmistui ja pääsi heti töihin. Teki keikkaa jo äitiyslomilla ja palasi töihin nuoremman täytettyä vuoden.

Jatkuvasti he kuulevat sitä kuinka "prkleen mutiaiset ei edes viitsi suomea opetella" kun liikkuvat oman perheen kesken omaa kieltään puhuen. Kassajonoissa kuiskutellaan kuinka sossun eläteillä on kyllä rahaa pihveihin ja uusiin lastenvaunuihin, jotkut tulevat suoraan avautumaan siitä kuinka väärin on että sossu tarjoaa teikäläisille ilmaiseksi ajokortit ja tollaisey autot.[/QUOTE]

Mun pakko kokeilla ensi kerralla kun teen ison ostos oikein kovasti puhua venäjä kassalla :D haluan katsoa miten ihmiset reagoivat oikein.

olen ulkomaalainen enkä ikinä saanut mitään enkä halunnut saada ja varma monet suomalaiset jotka sen näkevät, vaikka en todellakaan siihen usko, ihan kakkaa puhetta, kun nälkäisenä täällä kukaan ei jää, niin jos kuitenkin tuntu että halua enemmän niin kannattaa töihin lähteä vaan, niin kuin muut tätä tekevät eikä ajatella että valtio tuo kaikki lautasessa.

Miten sellainen voisikaan tietää mitään köyhyydestä, jota varakakkaat miehet ovat aina elättäneet? Äläkä puhu bisneksistäsi. Ne ovat aina oleet tappiollisia ja miesten kustantamia.

Sanoin että aivan sama mikä se on, kuitenkin netissä :)

Tämä on aivan paras! Kun asia on netissä, se on ihan sama onko se tuubaa tai totta, uutinen vai mielipide. Haluatko kuulla yhden uutisen, eiku mielipiteen:

Olet vähän höpsö.

Voit itse päättää, onko se uutinen vai mielipide.

Oikeasti, ymmärrän kyllä miksi juttelet tällaisia, kun et kerran ymmärrä, että maailmassa on sellaisia asioita kuin uutiset, mielipiteet ja kuulopuheet. Ne ovat kaikki asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja entäpä;30262041:
Tämä on aivan paras! Kun asia on netissä, se on ihan sama onko se tuubaa tai totta, uutinen vai mielipide. Haluatko kuulla yhden uutisen, eiku mielipiteen:

Olet vähän höpsö.

Voit itse päättää, onko se uutinen vai mielipide.

Oikeasti, ymmärrän kyllä miksi juttelet tällaisia, kun et kerran ymmärrä, että maailmassa on sellaisia asioita kuin uutiset, mielipiteet ja kuulopuheet. Ne ovat kaikki asioita.

Joo en haluakaan ymmärtä onko se nimikellä uutinen tai mielipide. Jos tästä saa ison kohun aikaiseksi ja monet sen varmasti näkivät ja tulevat näkemään.

Yhteistyössä