Mä en leiki lapseni kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouskari-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jouskari-80

Jäsen
05.11.2005
917
0
16
Poika nyt 3,8v.

En oo koskaan osannut /jaksanut/viitsinyt leikkiä lapseni kanssa...

Mies on hoitanut sen puolen aina.

Pelaan kyllä pelejä ja joskus tehään palapelejä...

Ruoan laittoon ja siivoomiseen otan pojan aina mukaan ja kaikkeen muuhunkin mitä vaikka pihalla tehdään.

Ja tietty sylitellään ja luen mielelläni.

Mutta se että istuisin lattialle hänen kanssaan ja leikittäis jollain pikku-ukkeleilla tmv. ei vaan onnistu meikäläiseltä!

Mun hyvä ystävä aina kertoo että muistaa lapsuudestaan että hänen äitinsä ei koskaan leikkinyt hänen kanssaan ja että hän jo silloin päätti että jos joskus saa omia lapsia ni ei ikinä kieltäydy jos lapsi ehdotaa että leikitään.

Lisäksi mun toinen kaveri just kysy että sanonko mä tosiaan pojalle että en leiki jos hän tulee kauniisti pyytämään...että hän ei pystyisi.

Enää poika ei ees pyydä kun tietää mun vastauksen...

Mutta tällä ei todellakaan ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka paljon toista rakastaa.

Onko muita??? :snotty: :ashamed:

Minä en osaa leikkiä lego-leikkejä... :ashamed: Rakentaminen on paljon hauskempaa, mutta se riittääkin muksuille. Jonsered kasaa, Heka mäsää.

Mä en oo samanlainen äiti, vaan samanlainen lapsi.

Lapsuudestani en muista YHTÄÄN kertaa, että äiti ois leikkiny mun kanssa mitään. Ja oon kyllä vannonu että omani ei tuu yhtä huonoja muistoja.

Kyllä mä välillä leikin, mutten tosiaankaan aina.
Joskus on ihan ok rakennella legoilla mut en mä oikein jaksa niillä leikkiä ja poika kyllä tietää sen.
Eihän se kivalta tunnu kun se asiasta sanoo, mutta oon selittänyt ettei kaikki tykkää kaikesta.
Mä yritän korvata sen leikkimättömyyteni sillä että luen pojalle tosi paljon ja pelaan pojan kanssa, askarrellaan ja piirrellään myös yhdessä.

( onneksi mies jaksaa leikkiä enemmän ja mummu myös, se onkin semmonen leikkijä ollut aina. :heart: )

Meillä mies ei leiki eikä pelaa lasten kanssa. Itse yritän sitten ehtiä kaiken muun työn ja kodinhoidon ohessa. Tykkään leikkimisestä, vaan kun ei oikein ole siihen aikaa.

Yhteistyössä