Mä en mee ihan v-tun varmasti koskaan enään parturiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
ja tuon saman kokeneena USEAAN otteeseen mietin pitkään taas kampaajalle menoa..
Mulla kasvaa hitaasti hiukset mutta ovat hyväkuntoiset koska en värjäile ja osaan hoitaa niitä.
Mulla on niin monesti pilattu hiukset kampaajalla, että joskus käynyt ihan mielessä että saako ne siitä jotain nautintoa, että kauniin naisen, paksut+ pitkät hiukset pilataan kun itsellä on sellaiset kananperse hiukset! Ja aivokapasiteettikin monesti pakkasen puolella kuten ketjun kampaajalla.. Olisit lukenut itsellesi oikean ammatin, etkä kostaisi syyttömille sitä mitä et saanut aikaiseksi! Kasvakoon kaikki kampaajat aikuisiksi tai menkää vaikka kassalle näyttämään hapanta naamaa ja naureskelemaan asiakkaille!

Kiitos minunkin puolestani, ja suuri myötätuntohali ap:lle!

Kiitos haukuista. Millähän oikeudella aloit haukkua minua ja ammattitaitoani. Ja käsittääkseni minä en ole leikannut ap:n hiuksia. Ja jos sinä osaat lukea niin hoksaat, että olen jo miljoonasti kertonut tässä ketjussa, että mikä on oma toimintatapani siihen, jotta näiltä tilanteilta vältytään. Olen aivan 100% varma etten ole kenellekään tehnyt noin mitä ap tässä ketjussa sanoo.

Ja sinä täällä haukut kampaajien ammattitaitoa ja käsket hankkia OIKEAN ammatin. Jos sinä et arvosta kampaajia tuon enempää, että pitäisi käsityöammattia oikeana ammattina niin onko se mikään ihme, jos et ole koskaan ollut tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Sulla on asiallinen toi kirjoitustyyli... pitää ihan miettiä, että mitä tarkoitat, mutta koitan pysyä perässä. Eli kysyin että miksi et sanonut, että kampaaja leikkasi ne liian lyhyeksi? Moitit vain sitä, että etuhiukset oli liian pitkät mielestäsi. Olisit varmasti voinut sanoa, että otit muuten sitten 30cm etkä 3cm. Miksi et sanonut?

No en mä sunkaan kirjoituksista mitenkään asiallisia saa, että tämä jääköön keskustelematta =)

Sanoin että hiukset ovat liian lyhyet makuuni, mut mitä se enään auttaa vaikka ne ois kuinka lyhyet makuuni, liimaako se ne takas vai mitä? Ja rahallisesta korvauksesta turha sanoa mitään, kun se ei hiuksia takas saa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä minä sen tiedän ja kuten oletn jo monesti kertonut niin itse nimenomaan näiden tilanteiden takia varmistan asiakkaalta sen pituuden. En pelkästään sanallisesti vaan peilistä näyttämällä. Ja kampaajana minä joskus suosittelen että otetaan enemmän mitä nämä pitkiä hiuksia kovasti pihtaavat antaisivat ottaa. Mutta kun ne valitettavan usein on järjettömän hiipuneet latvasta ja näin ollen syövät itse itseään jolloin siis ei pituutta tule lisää, koska samaa vauhti kun juuri pukkaa uutta niin latva syö itsestään pituutta.

Mulla muuten on tissit selvästi alempana kuin olkapäät..... Liekö sitten joku friikki, jos ne harteilla pitäis olla...

Ja kerroit myös, että pidät nyt hiuksia kiinni koska sulle ei noin lyhyet sovi. Olen tasa sata varma, että tästä maailmasta ei löydy ihmistä jonka kasvonpiirteet kärsisis siitä, että onko hiukste puolivliin selkää vai tisseihin asti.

Vähän yli olkapään, vähän yli olkapään, vähän yli olkapään.

Ei tasan olkapäillä, ei tasan olkapäillä, ei tasan olkapäillä.

No ole sitten satavarma, mut mulle ei todellakaan sovi lyhyet hiukset yhtään, näytän about 14vuotiaalta nyt. :)

No nyt mulla on tullut moka noissa mitoissa :) Mut siis ovat mittanauhalla mitttasin ihan nyt, n. 20senttiä olkapäiden ohi.

No niin justiinsa. 20cm olkapäiden yli ja ne on nyt muka lyhyet eikä sovi kasvonpiirteisiin. Mitä luultavammin jos laittaisit kuvaa niin sopii paremmin kuin joku pitkä roikko.

Kuten siis arvasinkin niin alkaa tämä juttu tässä muuttua ja muuttuisi vielä lisää, jos olisi niitä kuvia näyttää ap:lla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ette varmaan ikinä puhu asiakkaistanne mitään.

Meenkö nyt noita kehitysvammaisia tuonne kiusaamaan, vai mikä oli pointtina? :o Ja juu kyllä puhun todella usein, kun heidän asioitaan hoidan, kun he eivät siihen itse kykene!

Sulla on asiallinen toi kirjoitustyyli... pitää ihan miettiä, että mitä tarkoitat, mutta koitan pysyä perässä. Eli kysyin että miksi et sanonut, että kampaaja leikkasi ne liian lyhyeksi? Moitit vain sitä, että etuhiukset oli liian pitkät mielestäsi. Olisit varmasti voinut sanoa, että otit muuten sitten 30cm etkä 3cm. Miksi et sanonut?

No en mä sunkaan kirjoituksista mitenkään asiallisia saa, että tämä jääköön keskustelematta =)

Sanoin että hiukset ovat liian lyhyet makuuni, mut mitä se enään auttaa vaikka ne ois kuinka lyhyet makuuni, liimaako se ne takas vai mitä? Ja rahallisesta korvauksesta turha sanoa mitään, kun se ei hiuksia takas saa.

Palaute on aina tärkeää. Puhuttiin sitten kampaajista tai mistä tahansa hotellin respatyöntekijöistä. Ruusuja ja risuja. Palvelu ei parane ellei kerro mitä on ollut siitä mieltä. Nytkin tämä kyseinen kampaaja kuvittelee, että sinä olit tyytyväinen.

Ja mitä tulee puhetyyliin niin minä en ole puhunut jotain omituisia persläpijuttuja.

No niin justiinsa. 20cm olkapäiden yli ja ne on nyt muka lyhyet eikä sovi kasvonpiirteisiin. Mitä luultavammin jos laittaisit kuvaa niin sopii paremmin kuin joku pitkä roikko.

Kuten siis arvasinkin niin alkaa tämä juttu tässä muuttua ja muuttuisi vielä lisää, jos olisi niitä kuvia näyttää ap:lla.

No MULLE nämä on aivan järkyttävän lyhyet! Mut ok, mulle sopii nää järkyttävän lyhyet ( ja mun mielestä oli ne sun mielestä kuinka pitkät tahansa, on ihan vitun lyhyet). Mä en mun naamasta tänne kuvia laita, enköhän mä itse tiedä mitkä mulle sopii.

Meenkö nyt noita kehitysvammaisia tuonne kiusaamaan, vai mikä oli pointtina? :o Ja juu kyllä puhun todella usein, kun heidän asioitaan hoidan, kun he eivät siihen itse kykene!

Kuka nyt on mitään ihmisten kiusaamisesta puhunut?

:laugh: Puoleenselkään ja tisseihin, ei se nyt niin iso ero ole.

Ap yritä vaan nyt totutella, varmaan huomenna olet jo tottunut ja tyytyväinen. Ja jos et ole, niin pidä hauskaa omaa tukkaasi leikatessa..

Palaute on aina tärkeää. Puhuttiin sitten kampaajista tai mistä tahansa hotellin respatyöntekijöistä. Ruusuja ja risuja. Palvelu ei parane ellei kerro mitä on ollut siitä mieltä. Nytkin tämä kyseinen kampaaja kuvittelee, että sinä olit tyytyväinen.

Ja mitä tulee puhetyyliin niin minä en ole puhunut jotain omituisia persläpijuttuja.

Turhaan kait sitä palautetta antaa, kun säkin sait kilarit ja useassa viestissä selvästi mun syyksi nämä hiukset laitoit ja ettekö te meille asiakkaille naureskele, joten en viitsi tietentahtoen alkaa naurunalaiseksi =)

No MULLE nämä on aivan järkyttävän lyhyet! Mut ok, mulle sopii nää järkyttävän lyhyet ( ja mun mielestä oli ne sun mielestä kuinka pitkät tahansa, on ihan vitun lyhyet). Mä en mun naamasta tänne kuvia laita, enköhän mä itse tiedä mitkä mulle sopii.

En pyytänytkään naamakuvaa vaan todistetta siitä minkä pituiset ne hiukset oli ennen ja jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
:laugh: Puoleenselkään ja tisseihin, ei se nyt niin iso ero ole.

Ap yritä vaan nyt totutella, varmaan huomenna olet jo tottunut ja tyytyväinen. Ja jos et ole, niin pidä hauskaa omaa tukkaasi leikatessa..

En totu ennen kuin kasvavat.

Ja mulle on suuri ero, mulla kun ei bosat roiku navassa asti.

Turhaan kait sitä palautetta antaa, kun säkin sait kilarit ja useassa viestissä selvästi mun syyksi nämä hiukset laitoit ja ettekö te meille asiakkaille naureskele, joten en viitsi tietentahtoen alkaa naurunalaiseksi =)

Anteeksi vain mutta en ole saanut kilareita. Sinä täällä kiroilet jopa näissä viesteissäsi enkä minä. Jos rauhottuisit niin huomaisit, että olen useaan otteeseen antanut sinulle ihan asiallisia neuvoja siitä miten tälläisiltä tilanteilta vältytään, mutta et ole yhden yhtä kertaa kommentoinut niihin. Ja kyllä - palautteen antaminen kuuluu asiaan. Etkä sinä tee itseäsi naurunalaiseksi siinä, jos kerrot kampaajalle että tämä leikkasi ne nyt liian lyhyeksi. Mutta se on naurettavaa että pitää seläntakana haukkua ja parjata ja kiroilla kuin mikäkin.

Ihan miten vaan. Mutta paskaa en puhu, niinkuin kampaaja nimimerkki sanoi että naureskelavt asiakkailleen tai ei tiedä ketään hoitsua joka ei naureskelis asiakkaileen, eipä ole tapana.

hiukset on ap:n mielestä pilalla ja leikattu valtaa väärin käyttäen, sitä OIKEASTI tapahtuu! Tiedän tasan tarkkaan mistä ap puhuu ja etsin itsekin jatkuvasti kampaajaa joka oikeasti kokisi olevansa palveluammatissa eikä "luovan kädentaitonäyttelyn pääesiintyjä".

Voisko joku muu ketjua seuraava nyt kertoa, että olenko minä tosiaan saanut kilareita ja puhunut yhtä epäasiallisesti kuin tämä ap? Olen ainakin mielestäni kohtalaisen kärsivällisesti koittanut kartoittaa tapahtunutta ja antaa esimerkkejä siitä miten jatkossa nämä jutut voi välttää.

Ja kuten jo ihan alussa sanoin niin hiusten pituus on tässä matkan varrella nyt muuttunut aika paljon, likimain olkapäille olleet on jo tämän ketjun aikana kasvaneet 20cm yli hartialinjan. Tiäs miten pitkät ne aamulla jo on.

hiukset on ap:n mielestä pilalla ja leikattu valtaa väärin käyttäen, sitä OIKEASTI tapahtuu! Tiedän tasan tarkkaan mistä ap puhuu ja etsin itsekin jatkuvasti kampaajaa joka oikeasti kokisi olevansa palveluammatissa eikä "luovan kädentaitonäyttelyn pääesiintyjä".

esim. siksi että kuten jo kerroin niin ne likimain olkapäille olevat hiukset onkin nyt jo 20cm yli hartialinjan. Eli halusin vain todisteita siitä, että ylireagoiko ap vai onko hiuksista tosiaan kadonnut 30cm pituutta.

Anteeksi vain mutta en ole saanut kilareita. Sinä täällä kiroilet jopa näissä viesteissäsi enkä minä. Jos rauhottuisit niin huomaisit, että olen useaan otteeseen antanut sinulle ihan asiallisia neuvoja siitä miten tälläisiltä tilanteilta vältytään, mutta et ole yhden yhtä kertaa kommentoinut niihin. Ja kyllä - palautteen antaminen kuuluu asiaan. Etkä sinä tee itseäsi naurunalaiseksi siinä, jos kerrot kampaajalle että tämä leikkasi ne nyt liian lyhyeksi. Mutta se on naurettavaa että pitää seläntakana haukkua ja parjata ja kiroilla kuin mikäkin.

Vähän ristiriitaista.

sanot että on naurettavaa seläntakana haukkua, mutta itse sanot että naureskelette asiakkaille ja sitten sanot vielä että et asiakkaiden aikana naureskele :D Hmm.

Mä annoin palautetta, mun mielestä liian lyhyet. Se siinä, en näe että mun ois enempää tarvinnut sanoa, kun se ei niitä hiuksia takaisin tuo. Vai mitä?

Ok, vältytään siten että pissahousussa kytätään ja koko ajan kommentoidaan mitä pitää tehdä. Tiedän sen nyt, mutta neuvoa en enään tarvi kiitos kuitenkin siittä! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap HUH HUH:
No ok, otti sitten vaikka sen verran että ne on nyt pikkusen yli olkapään, älysitkö? Enpä viitti mittanauhalla mitata paljon otti!

Otti sitten vaikka sen 30senttiä, mutta ihan vitusti kuitenkin kun ne noin paljon lyheni!
Pitäskö sun sitten harkita alanvaihtoa? Jos asiakkaille naureskelette :o
Jos mä vittu menen ___MUODONMUUTOS___ leikkaukseen, niin mä en silloin ole hiuksiani lyhyemmäksi leikkaamassa, vaan muuttamassa sitä mallia!!!

Mulla oli hiukset lähes koko ajan naaman edessä kun ne klipsut aina valahti, niin enpä oikein pystynyt tutkimaan parturin käsiä, kun ne ilmeisesti on oleellisin asia parturissa käynnissä. Ja onneksi en tosiaan sanonut enempää, olisihan hänkin varmaan saanut raikuvan naurukohtauksen ja yrittänyt laittaa sen minun viakseni kun en hänehn käsiään seuraa, vai mitä?
Jos sun mielestä oikeesti on naurettavaa leikata ihmisten hiuksia, niin harkitse alan vaihtoa ihan oikeasti. ASIAKAS on se joka päättää leikataanko hiuksia edes milliä.

Kuule - aivan joka alalla naureskellaan asiakkaita. Enpä ole vielä kuullut lääkäreistä tai hoitsuista, jotka ei naureskelisi jotain asiakkaitaan. Tai ihan sama millä alalla. Kaupan alan ihmisille on ainakin ihan oma aasiakas-sivustonsakin netissä, jossa saavat haukkua typeriä asiakkaita. En minä asiakkaiden aikana ole mitään naureskellut. Tietäähän senkin kaikki, että miesgynet heittää vitsiä naisten alapäistä heti, kun nämä nakka oven kiinni.

Etkä vieläkään vastaa siihen, että miksi et pyytänyt näyttämään että minkä verran aikoo leikata. Ja edelleen totean vain, että jos haluan muodonmuutoksen niin se ei sentin lyhennyksellä valitettavasti ole mahdollista tapahtua. Kerrot menneesi muodonmuutos leikkaukseen, mutta et ole silloin leikkaamassa hiuksiasi lyhemmäksi vaan muuttamassa mallia. Mitenköhän se malli muuttuu jos niitä ei leikata lyhemmäksi?

Sinulle kampaaja varsin ja erittäin epäasiallinen kommentti. Kukaan AMMATTILAINEN on kyse mistä tahansa ammatinharjoittajasta EI naureskele asiakkaalle.

Ihan miten vaan. Mutta paskaa en puhu, niinkuin kampaaja nimimerkki sanoi että naureskelavt asiakkailleen tai ei tiedä ketään hoitsua joka ei naureskelis asiakkaileen, eipä ole tapana.

Sori mutta en ole sanonut, että kukaan nauraisi asiakkailleen päin näköä. Mutta kylläpä olen aika monta hulvatonta juttua kuullut eri alan hoitajiltakin heidän asiakkaistaan. Itselläni on käynyt asiakkaana eräs sairaanhoitaja, joka on kertonut miten ronskia kielenkäyttöä heidän gynet käyttää. Joka alalla on se oma musta huumorinsa, jota viljellään. Oma äitini on hoitaja ja hänellä on ihan omat hoitajavitsinsä. Mutta tämä ei ole tämän jutun pointti alkuunkaan eikä kukaan ole todellakaan sanonut nauravansa asiakkaalle päin näköä.

esim. siksi että kuten jo kerroin niin ne likimain olkapäille olevat hiukset onkin nyt jo 20cm yli hartialinjan. Eli halusin vain todisteita siitä, että ylireagoiko ap vai onko hiuksista tosiaan kadonnut 30cm pituutta.

No tässä tarkat lukemat.

Hiukset nyt olkapäistä: 19cm

Hiukset suunnilleen ennen leikkausta: 34cm olkapäistä

Eli ero on todellakin suurempi kuin 1-4cm leikkaus. Eli mun mielestäni paljon lyhyemmät kuin ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap HUH HUH:
No ok, otti sitten vaikka sen verran että ne on nyt pikkusen yli olkapään, älysitkö? Enpä viitti mittanauhalla mitata paljon otti!

Otti sitten vaikka sen 30senttiä, mutta ihan vitusti kuitenkin kun ne noin paljon lyheni!
Pitäskö sun sitten harkita alanvaihtoa? Jos asiakkaille naureskelette :o
Jos mä vittu menen ___MUODONMUUTOS___ leikkaukseen, niin mä en silloin ole hiuksiani lyhyemmäksi leikkaamassa, vaan muuttamassa sitä mallia!!!

Mulla oli hiukset lähes koko ajan naaman edessä kun ne klipsut aina valahti, niin enpä oikein pystynyt tutkimaan parturin käsiä, kun ne ilmeisesti on oleellisin asia parturissa käynnissä. Ja onneksi en tosiaan sanonut enempää, olisihan hänkin varmaan saanut raikuvan naurukohtauksen ja yrittänyt laittaa sen minun viakseni kun en hänehn käsiään seuraa, vai mitä?
Jos sun mielestä oikeesti on naurettavaa leikata ihmisten hiuksia, niin harkitse alan vaihtoa ihan oikeasti. ASIAKAS on se joka päättää leikataanko hiuksia edes milliä.

Kuule - aivan joka alalla naureskellaan asiakkaita. Enpä ole vielä kuullut lääkäreistä tai hoitsuista, jotka ei naureskelisi jotain asiakkaitaan. Tai ihan sama millä alalla. Kaupan alan ihmisille on ainakin ihan oma aasiakas-sivustonsakin netissä, jossa saavat haukkua typeriä asiakkaita. En minä asiakkaiden aikana ole mitään naureskellut. Tietäähän senkin kaikki, että miesgynet heittää vitsiä naisten alapäistä heti, kun nämä nakka oven kiinni.

Etkä vieläkään vastaa siihen, että miksi et pyytänyt näyttämään että minkä verran aikoo leikata. Ja edelleen totean vain, että jos haluan muodonmuutoksen niin se ei sentin lyhennyksellä valitettavasti ole mahdollista tapahtua. Kerrot menneesi muodonmuutos leikkaukseen, mutta et ole silloin leikkaamassa hiuksiasi lyhemmäksi vaan muuttamassa mallia. Mitenköhän se malli muuttuu jos niitä ei leikata lyhemmäksi?

Sinulle kampaaja varsin ja erittäin epäasiallinen kommentti. Kukaan AMMATTILAINEN on kyse mistä tahansa ammatinharjoittajasta EI naureskele asiakkaalle.

Aijaa. Mikäs tämäkin sivusto on, täynnä juuri sitä kun asiakkaita nauretaan:

http://www.aasiakas.net/

Ja ei - en ole milloinkaan nauranut asiakkaalle päin näköä mitään. Mutta tuolla aasiakas sivustolla on kyllä monen monta hulvatonta kertomusta aasiakkaista.

Alkuperäisen pointtihan oli siinä, että kampaaja ei ollu leikannu asiakkaansa toiveiden mukaisesti. Jos maksava asiakas sanoo sulle, että hän haluaa letistään vaikka petolinnun peräpään näkösen mielestäsi, niin tokihan sinä sen leikkaat? Tai sitten vaihtoehtona on se, että voit kieltäytyä leikkaamasta, jos koet olevasi eri mieltä maksavan asiakkaan kanssa.

No tässä tarkat lukemat.

Hiukset nyt olkapäistä: 19cm

Hiukset suunnilleen ennen leikkausta: 34cm olkapäistä

Eli ero on todellakin suurempi kuin 1-4cm leikkaus. Eli mun mielestäni paljon lyhyemmät kuin ennen.

Oikeestikko mittasit ne ennen kuin lähdit kampaajalle? Mutta mittojesi mukaan ne on lyhentyneet 15cm. :D Eli noin 9-10cm enemän kuin mihin olet antanut luvan. Eli minkä verran tällä on merkitystä nyt ulkonäköösi? OIkeasti? Tai huomasiko heti kaikki tuttusi, että hiuksesi ovat muuttuneet todella radikaalisti ja vieläpä huonompaan suuntaan?

Sori mutta en ole sanonut, että kukaan nauraisi asiakkailleen päin näköä. Mutta kylläpä olen aika monta hulvatonta juttua kuullut eri alan hoitajiltakin heidän asiakkaistaan. Itselläni on käynyt asiakkaana eräs sairaanhoitaja, joka on kertonut miten ronskia kielenkäyttöä heidän gynet käyttää. Joka alalla on se oma musta huumorinsa, jota viljellään. Oma äitini on hoitaja ja hänellä on ihan omat hoitajavitsinsä. Mutta tämä ei ole tämän jutun pointti alkuunkaan eikä kukaan ole todellakaan sanonut nauravansa asiakkaalle päin näköä.

Kappas kun ihmisiä on erillaisia, mulla on vaitiolovelvollisuus ja mulla ei tee mieli vitsailla kehitysvammaisista jotka ovat otettu huostaan insestin, väkivallan tai alkoholismin takia. Eikä puhua niistä muutenkaan varsinkaan parturilleni mitään, kun työasiani eivät muille kuin tämän osaston hoitajille kuulu ja meidän huumorintajuumme ei sitten nuo asia liity.

Juu ei olekkaan, mut sanot joka tapauksessa että naureskelette asiakkaille ja sitten sinusta on väärin puhua seläntakana mutta kuitenkaan et naura päin näköä, jotenkin menee ristiin. Mut jesh!

se että sinulla käy hoitaja joka juoruaa tuolissasi (sinä ilmeisesti kannustat esimerkilläsi) ja se ettei äitisi ei osaa vaitiolovelvollisuuden perusteita ei tee suuresta osasta ihmisistä ammattitaidottomia juoruakkoja.

Yhteistyössä