Mä en oikein ymmärrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Saatiin anopilta joululahjaksi etukäteen 100 ?, eli periaatteessa 50 ? kummatkin. Mä olen pyytänyt mieheltä lahjaksi dvd-boxin. Äsken mies soitti töistä, että ostetaan mun lahja niillä anopin antamilla rahoilla. Eli mun pitäisi ostaa itselleni lahja anopin antamilla rahoilla, joka miehen kuuluisi ostaa mulle. Eli toinen 50 ? menisi mun lahjaan, toinen olisi yhteinen. Mä en oikein ymmärtänyt miehen logiikkaa tässä asiassa. Mun mielestä miehen kuuluu ostaa mulla lahja omilla rahoilla, ei meidän lahjaksi saamilla rahoilla. Sanoin sitten, että osta sitten se lahja sillä omalla 50 ?:llasi ja mä teen omalla 50 ?:lla mitä haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mitä väliä mitä sillä rahoilla ostatte? Tai siis millä rahoilla ostatte lahjat toisillenne?
Siis jo tahdot sen boxin niin osta se. Tai jotain,

Siis mä olen ostanut miehelle lahjan omilla rahoilla. Miksi mun pitäisi ostaa oma lahja miehen puolesta niillä rahoilla, jotka mä sain lahjaksi. Siis sillä 50?:lla? Kun mies oli sitä mieltä, että mä ostan sillä omalla viisikymppisellä itselleni lahjan, niin hänen ei tartte tuhlata yhtään rahaa mun lahjaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Mitä väliä mitä sillä rahoilla ostatte? Tai siis millä rahoilla ostatte lahjat toisillenne?

Siis mä olen ostanut miehelle lahjan omilla rahoilla. Miksi mun pitäisi ostaa oma lahja miehen puolesta niillä rahoilla, jotka mä sain lahjaksi. Siis sillä 50?:lla? Kun mies oli sitä mieltä, että mä ostan sillä omalla viisikymppisellä itselleni lahjan, niin hänen ei tartte tuhlata yhtään rahaa mun lahjaan.

Mä periaatteessa ymmärrän sua... vaikka sut kyllä kivitetään materialistina kohta :hug:

Mut ei mustakaan kivaa olis jos joku antas meille joululahjaks rahaa ja miehen lahja mulle pitäs niillä rahoilla ostaa.

Tavallaan ymmärrän sinun pointin tässä, mutta toisaalta, miksi miehen kuuluu ostaa sinulle lahja.

Juu, aika epäreilua tuo :( toisaalta voihan se mies olla keksinyt jotain kivempaa, mitä haluais sulle ostaa sit omana lahjana? Eli koska haluat sen digiboxin, niin ajatteli että voit ostaa sen noilla lahjarahoilla ja hän ostaa sulle sit jotain muuta, mitä HÄN haluaa ostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Juu, aika epäreilua tuo :( toisaalta voihan se mies olla keksinyt jotain kivempaa, mitä haluais sulle ostaa sit omana lahjana? Eli koska haluat sen digiboxin, niin ajatteli että voit ostaa sen noilla lahjarahoilla ja hän ostaa sulle sit jotain muuta, mitä HÄN haluaa ostaa?

Ei digiboxia, vaan dvd-boxin. ;) Mies ei haluaisi ostaa mulle mitään. En ole saanut joululahjaa mieheltä vissiin kolmeen vuoteen, synttärilahjaa en ole saanut 4 vuoteen. Mä olen kyllä ostanut joka vuosi miehelle lahjan. :/ Sen mielestä on turhaa ostaa lahjoja toisillemme; musta se taas on toisen muistamista, että ostaa edes jotain.

Ei digiboxia, vaan dvd-boxin. ;) Mies ei haluaisi ostaa mulle mitään. En ole saanut joululahjaa mieheltä vissiin kolmeen vuoteen, synttärilahjaa en ole saanut 4 vuoteen. Mä olen kyllä ostanut joka vuosi miehelle lahjan. :/ Sen mielestä on turhaa ostaa lahjoja toisillemme; musta se taas on toisen muistamista, että ostaa edes jotain.

No tuntuuko se sinusta sitten hyvältä saada lahja, jota toinen ei halua antaa? Meillä mies kanssa inhoaa lahjojen ostamista ja pitää sitä melko turhanakin. Siksipä en hänelle mitään toiveita esitäkään, koska en halua saada lahjaa, jos toinen ostaa sen vaan pakosta ja käskystä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:

No tuntuuko se sinusta sitten hyvältä saada lahja, jota toinen ei halua antaa? Meillä mies kanssa inhoaa lahjojen ostamista ja pitää sitä melko turhanakin. Siksipä en hänelle mitään toiveita esitäkään, koska en halua saada lahjaa, jos toinen ostaa sen vaan pakosta ja käskystä =)

No musta se on surullista, että mies arvostaa mua niin vähän, että ajattelee, ettei mulle tartte ostaa lahjaa. Ja olen sanonut, että se lahja voi olla vaikka suklaalevy, kunhan edes jotenkin muistaa/huomioi. Kun parisuhde on muutenkin sellaista nykyään, ettei ole muuta yhteistä kuin velka ja lapset. :/ Sen dvd-boxin pyysin, koska tiesin, että mies ei keksi mulle mitään lahjaa, jos olisi aikeissa hankkia, ja sanoin miehelle, että aion joka tapauksessa ostaa sen. Olisi vaan kivempi saada se paketissa, jonkun toisen ostamana.

Mutta mitä väliä tuliko se 50? sun anopilta vaiko omalta tililtä? Eikös lopputulos ole silti ihan sama?

Mutta mitä väliä tuliko se 50? sun anopilta vaiko omalta tililtä? Eikös lopputulos ole silti ihan sama?

Ei, jos anoppi antaa mulle 50 ?, niin miksi mun pitäisi ostaa sillä itselleni lahja miehen puolesta. Mies saisi siis pitää oman 50 ? itsellään. Vaikea selittää...

Mut en ymmärä miten SÄ viitsit ostaa vielä miehelle lahjoja?
Meillä oli aikaan sama tilanne, minä ostin mut mies ei. Lopulta lopetin minäkin ostamisen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jaa. No tuota, jos toinen haluaa säästää?
Jospa sen mielestä sunkin ostamat lahjat on turhia?

Mä sanoin miehelle, että ostan sille jotain tarpeellista. Ja onko se niin paha, jos edes kerran vuodessa muistaisi puolisoaan?

Mun mielestä on omituista, että samassa taloudesas asuvat aikuiset ostavat toisilleen lahjoja. Tai siis meillä on yhteiset rahat ja mies saa ostaa mulle jos haluaa. Ei kiinnosta ostaako vai ei. ei se tavaran määrä merkitse sitä, että hän rakastaa mua. Sehän on vaan jostain muusta pois jos ostaa jotain turhaa tavaraa mulle. ja jos taas on tarpeellista, niin voin ostaa itsekin, kun rahat on yhteiset.

Alkuperäinen kirjoittaja muuten ymmärrän sua:
Mut en ymmärä miten SÄ viitsit ostaa vielä miehelle lahjoja?
Meillä oli aikaan sama tilanne, minä ostin mut mies ei. Lopulta lopetin minäkin ostamisen...

Yritän pitää tässä suhteessa yllä edes jotain mukavaa. Mä tykkään kuitenkin antaa lahjoja. Syksyllä kun annoin miehelle synttärilahjan (ihan pienen) niin se alkoi itkeä onnesta.

Yhteistyössä