Mä en osaa hoitaa tätä asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nanna84"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nanna84";22368253]Ei toi äidin apuun pyytäminen mulle vastenmielistä tai negatiivista oo. Tiedän, että hän auttaa mielellään, mutta kun en vaan kehtais taas. Hän on kuitenki auttanut meitä näissä lastenhoidoissa tosi paljon. Esim. koulun syysloman aikana hän otti töistä vapaata, ettei mun tarvinnu olla työharjoittelusta pois.[/QUOTE]
Sitten pyydät äitiäsi apuun :) Tiedätkös....mä ravasin kodin, tyttären kodin ja työpaikan välistä triangelia parin viikon ajan kissan vuoksi, joten aivan varmasti voisin tehdä sen lastenlastenikin vuoksi, jos mulla sellaisia olisi.

[QUOTE="nanna84";22368266]Kyllä hän kannustaa mua opiskeluissa, ja toivoo että valmistun ajallaan. Eikä hän oo veemäinen. :)[/QUOTE]

Ei tietenkään ole. Kuulostaa täydellisesltä ja ihanalta, vaimoaan arvostavalta ja tukevalta helmeltä! :heart:

Ei tietenkään ole. Kuulostaa täydellisesltä ja ihanalta, vaimoaan arvostavalta ja tukevalta helmeltä! :heart:

On se hyvä, että sä tiedät millainen hän on tämän mun yhden keskusteluketjun perusteella. Me ollaan kuitenkin oltu yhdessä kohta 10-vuotta, joten mulle hän on melkein täydellinen. ;) Se, että meillä on välillä joistain asioista erimielisyyksiä tai riitoja, ei tarkota ettenkö rakastais häntä!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22368271:
Sitten pyydät äitiäsi apuun :) Tiedätkös....mä ravasin kodin, tyttären kodin ja työpaikan välistä triangelia parin viikon ajan kissan vuoksi, joten aivan varmasti voisin tehdä sen lastenlastenikin vuoksi, jos mulla sellaisia olisi.

Minusta kuitenkin ap:n kohdalla pitäisi otta huomioon se mitä mies on luvannut. Mies pääsee liukenemaan sovitusta taas kun joku muu paikkaa. Se ei mielestäni ole reilua.

Minusta kuitenkin ap:n kohdalla pitäisi otta huomioon se mitä mies on luvannut. Mies pääsee liukenemaan sovitusta taas kun joku muu paikkaa. Se ei mielestäni ole reilua.

Reilua tai ei, niin itse ajattelen, että jos on työasioita hoidettavana ja joku, joka ihan omasta halustaan voi hoitaa lapsia, on tarpeetonta alkaa käymään läpi "mut kun sä lupasit" -riitoja. Eri juttu olisi, jos mies olisi lähdössä kavereidensa kanssa sinne Norjaan kalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22368477:
Reilua tai ei, niin itse ajattelen, että jos on työasioita hoidettavana ja joku, joka ihan omasta halustaan voi hoitaa lapsia, on tarpeetonta alkaa käymään läpi "mut kun sä lupasit" -riitoja. Eri juttu olisi, jos mies olisi lähdössä kavereidensa kanssa sinne Norjaan kalaan.

Peesaan - kuin minun aivoistani.

Ja hirveen paljon tärkeämpiä tai ratkaisevan tärkeitä paikkoja ei kai ap lla ole, eikö tämä nyt olisi sitten sellainen, että pyydetään se äiti nyt apuun kerran vielä, tai hoitaja.
Vaikka on aikaisemmin joutunut pyytämään. Vakiintumista kohti se kuitenkin menossa on, se tilanne.

[QUOTE="nanna84";22368049]
Asiasta ei olla enempää nyt keskusteltu, koska mua harmittaa, enkä halua alkaa riitelemään. Jotenkin vaan tuntuu, että vaihtoehto on, että hän lähtee sinne ja mä jätän harjottelun väliin (joka siirtää valmistumistani, koska en saa harjoittelua suoritetuks). :([/QUOTE]

No siis minkä tähden ei ole keskusteltu? Miehesi selkeästi käyttää tuota avuttomuuttasi hyväkseen, ja sinänsä ihan oma vikasi, kun annat käyttää. Sinä olet menostasi ilmoittanut aikaisemmin, joten harjoittelullasi on etuoikeus. Samoin miehen menot eivät ole pakollisia, joten miksi ne olisivat tärkeämpiä kuin sinun harjoittelusi. Yritä nyt vähän ryhdistäytyä ja pitää puoliasi, muuten sinua kohdellaan loppuelämäsi kynnysmattona.

Mun mielestä on suoraan sanottuna törkeää käytöstä mieheltä, ensin lupaa joustaa, mutta sitten keksiikin tuollaisen työmatkan, jonne ei ole pakko mennä. Kyllä se ukkos saa nyt jättää Norjan matkat väliin, jotta sä pääset harjoitteluun. Mä oisin varmaan vetänyt järkyttävät kiepit tosta :D
Sama täällä. Mikään ei ole ärsyttävämpää kun se, että on jotain sovittu, ja sitten toinen alkaa säätämään jotain ihan muuta, ilman kunnon syytä. Jos on luvannut jotain, ja suunnitelmat muuttuu, niin sitten on oma tehtävä miettiä, miten se homma hoidetaan. Eli tässä tapauksessa miehen tehtävänä olisi järkätä korvaava hoitaja kotiin.

Meillä on ihan samanlaista. Luulin, että mies ymmärtää, että nyt tarvittaisiin hänenkin panostaan, kun perheessä on ekaluokkalainen ja minä opiskelen. Mutta ei, mies on ollut jo pitkään samassa työpaikassa ja minä olen panostanut perheeseen ja odottanut että pääsen minäkin joskus jonnekin. ja mies on sitten enemmän kotona. No ei se ymmärrä. Jotain koulutusta se hankkii aivan koko ajan, nyt on taas parikin koulutusprojektia, jotka vaativat eri paikkakunnalle menoa. Ja aina se olen minä joka joustan. Ei tule koskaan se minun vuoro, panostaa täysillä opiskeluun ja uraan. Jonkunhan se on lapsetkin hoidettava, läksyt ja muut kuulusteltava.

Oletko varma, että sulla on vain aamuvuoroja?

Missään nimessä älä peru harjoittelua. Teidän nyt täytyy vain luovia ja miettiä järjestelyt. Tätähän se tulee olemaan, sittenkin kun olet työelämässä. Ellei sulla ole sitten varmana tiedossa päivätyö. Muutenhan teet kahta- kolmea vuoroa ja joudut silloinkin luovimaan lasten asiat miehen työkeikkojen aikana. Äitiä pyydät avuksi kerran mahdollista. Itse tekisin varmaan myös viikonloppuna vuoroja, jolloin saa viikolle vapaata.

No ni, mies siis lähtee ekaksi viikoksi työmatkalle sinne 600km päähän. On viikonlopun kotona, ja lähtee toiseksi viikoksi Norjaan.

Onhan toi osasto semmonen jossa tehdään kolmea vuoroa, mutta yövuoroja ei opiskelijan oo pakko tehdä kun yks. (Tämä ohje siis koulusta) Mielellään en tekis pelkkää aamua, koska tarvii lähteä ajamaan "töihin" jo puol kuus. Toivottavasti osastolla on mukava henkilökunta, ja saan sovittua semmoiset vuorot, että saan (melkein) yksin arjen pyörimään. :)

Niin joo, ja mies itse eilen kysyi äidiltäni voiko hän ja isäni sitten auttaa lastenhoidossa. Kyllä voivat. Yritän ajatella positiivisesti, pääsen kolmeksi viikoksi aivan mielettömän hyvään työharjoittelupaikkaan. Se on vaan kolme viikkoa, eli lyhyt aika. Ja saahan se mies noista työmatkoista ihan hyvin rahaa.

Ps. Olen myös siksi hyvällä päällä koska r-testi näytti eilen positiivista. :)

[QUOTE="vieras";22383631]Ukko saisi joustaa, minä olisin sinuna vetänyt melkoiset kilarit.:D Älähän anna periksi ap![/QUOTE]

Pakko myöntää, että kyllä mä tosta asiasta kiukuttelinkin. Mutta vaan vähän. Loppujen lopuks se on ihan turhaa. Se, että kiukuttelen, ei muuta sitä että mies lähtee työmatkalle. Ja hei, pikkujuttuhan se oikeestaan on. :) Mulla on nyt niin paljon muuta mukavaa ajateltavaa. ;)

[QUOTE="nanna84";22383704]Pakko myöntää, että kyllä mä tosta asiasta kiukuttelinkin. Mutta vaan vähän. Loppujen lopuks se on ihan turhaa. Se, että kiukuttelen, ei muuta sitä että mies lähtee työmatkalle. Ja hei, pikkujuttuhan se oikeestaan on. :) Mulla on nyt niin paljon muuta mukavaa ajateltavaa. ;)[/QUOTE]

Paljon onnea positiivisesta testituloksesta ja onnea myös työharjoitteluusi!:hug::)

Yhteistyössä