Mä en osaa päättää mitä kutoosin kaverin tulevalle vauvalle

mä tykkäisin kauheasti peitosta. noista villahaalareista ja muista en ole oikein koskaan innostunut..
nyt mä haaveilen ,että jostain saisin kolmekuiselle mussulleni sellaiset ihkut kudotut converse-tossut :)

Mummo kutoi ihanat mintunvihreet villahousut ja takin, siihen myssyn, tumput ja töppöset. Oisko ollu 62cm ja meni keväänkin hyvin vielä. Vauva syntyi kans helmikuussa.

Villahaalari johon kudot kasvunvaraa sillö että teet resoreista niin pitkät että ensin sitä käytetään niin että hihat ja pultut on käännettynä(se osa joka kudotahan joustinta) ja kun kersa kasvaa niin voi siitä suoristaa ja niin tuloo lisää pituutta.mun kuopuksella on sellaanen,otettihin käyttöön kun oli 7kk ja mahtuu vielä tämän syksyn(reilu 3vee on nyt). :D

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Teen vauvalahjoiksi lapasia, tossuja/ villasukkia ja villalakkeja. Novitalla ihana lakin ohje se perinteinen, jossa otsalle tulee suojaava kolmio. Todella hyvin lämmittää vauvan päätä.

Ei ainakaan myssyä ja sukkia. Niitä saa kaikkialta. Meillä ainakin viidet tollaset setit, eikä käytetty ainoatakaan. Ne sukka topposet voi olla söpöt, mut normivillasukat pysyy edes jalassa.

Minusta ihanin neulehaalari lapsilla oli sellainen jossa oli myös jalkaterät, eli ei kadonnut eikä pudonnut sukat. Ja se puettiin yläkautta, eli hartiasaumoissa oli vtoketjut. Kiersi meidän 4:llä ja kavereiden lapsilla ainakin 4:llä, kaikki tykkäs =)

Villahaalari johon kudot kasvunvaraa sillö että teet resoreista niin pitkät että ensin sitä käytetään niin että hihat ja pultut on käännettynä(se osa joka kudotahan joustinta) ja kun kersa kasvaa niin voi siitä suoristaa ja niin tuloo lisää pituutta.mun kuopuksella on sellaanen,otettihin käyttöön kun oli 7kk ja mahtuu vielä tämän syksyn(reilu 3vee on nyt). :D

Rupesin tekemään haalaria ja teen noin eli resorit tulee pitemmät ku mitä ohjees on. Kiitos vinkistä. :) Mietin vain, että paljonko noihin tekis kääntövaraa... Ohjees on resorin pituus 3cm ja mietin, että kyllä sitä varmaan saa tehdä 6cm.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28883679:
Minusta ihanin neulehaalari lapsilla oli sellainen jossa oli myös jalkaterät, eli ei kadonnut eikä pudonnut sukat. Ja se puettiin yläkautta, eli hartiasaumoissa oli vtoketjut. Kiersi meidän 4:llä ja kavereiden lapsilla ainakin 4:llä, kaikki tykkäs =)

Meillä oli myös tuollainen ja lisäksi siinä oli huppu, oli vallan ihana päällä ja kaunis katsella.

Yhteistyössä