Mä en osaa vastata edes oman lapseni mieltä painavaan asiaan !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nadia

Aktiivinen jäsen
20.02.2005
3 616
0
36
Tuo oppii hoidossa niin ihme asioita sen kaverilta.
Tai onko sit kuullu uutisia sivukorvalla vai mitä ihmettä...

Mutta poika kysyi äsken: "onko äiti oikeesti olemassa niitä pahoja miehiä, jotka ampuu toista ja sit kuolee?"

Mä en tiedä miten vastata, joten sivuutin kysymyksen. Haluisin kuitenkin jutella aiheesta, jos se vaivaa pienen mieltä. Enhän mä voi valehdella, että ei tietenkään ole, mutta miten sanon sen niin, ettei lapsi ala pelätä :ashamed:
Kertokaa?

vastaat niinkun sä parhaimmaks osaat,itse tunnet lapsesi ja tiedät miten muotoilla kysymykset ilman,että lapsi menettää yöuniaan =) voit varmaan sanoa,että niitä ei ole suomessa vaan tuolla jossain kauempana,toisessa maassa?eikä tarvitse pelätä,ne ei tee meille mitään..

Minä yleensä yritän olla aina sivuuttamatta lapsen kysymykset, vaikka mieli joskus tekisi. :) Minusta tuohon voi vastata, että maailmassa on myös pahoja ihmisiä ja pahuutta, ja joskus ihmiset jopa ampuvat toisiaan. Voi myös sanoa, että se on hyvin harvinaista ja että lapsen ei itse tarvitse sellaista pelätä.

Pääasia on, että lapsen kysymyksiin annetaan rehellinen, mutta lohduttava ja turvallisuutta luova vastaus, näin minä olen ajatellut.

Sanot niin ku asia on et niitäkin valitettavasti on olemassa. Samallahan voit jatkaa asiasta et siks ei vieraisiin saa luottaa jos ne vaikka pyytää lähtemään mukaansa