Mä en pidä tästä. =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mulla on maanantaina synttärit. Jostain kumman syystä ei sitten ole käynyt mielessäkään kahvittaa sukulaumaa: mulla on tällä hetkellä pari muutakin juttua menossa, eikä tosiaankaan ole mitään intressejä tiskailla käsin jälkeenpäin juhlakaluja siinä sivussa kun huolehdin täällä yksin kahden lapsen nukkumaan menot, koirien ulkoilutukset jne perus hommat.

No mun sisko sitten soitti ke. Sulla on ma synttärit. Ootkos ajatellut pitää kahveja? Ihan totuuden mukaisesti sanoin että en kyllä ole ajatellut, enkä ajattele. "No okei, jos me vaan tullaan sitten sunnuntaina?" Sanoin että mä en sitten leivo mitään, ja mieskin on pois, eli oon täällä vaan lasten kanssa ihan perusmeiningeissä. "No kai sä nyt jotain saat aikaiseksi?" (viimeisestä kommentista voitte kaikki päätellä että siskoni on lapseton). Pitkä hiljaisuus. "No okei, jos et niin mä sitt tuon. Mutta sanot sitt ajoissa." Seuraavaksi soitti äiti. "Sä oot kutsunut ne teille su, niin mekin tullaan. Sopiiko vasta sitt illemmalla kun pääsen töistä? No hyvä, nähdään!!" Yritin sanoo väliin etten kyllä tasan oo kutsunut ketään ja mitään kakkuja on turha oottaa, mutt ei.

No ajattelin kun tolla koiralla alko juoksut ett jes, pelastus!! Niillä on molemmilla uroskoiria, ja varsinkin systeri tosi nihkeesti jättää niiden omaa murusta yksin kotiin niin pitkiksi ajoiksi. Soitin ett nyt tilanne on kyllä tämä, koirat ei ole tervetulleita. Odotin jo että okei, no ei sitten, katotaan joku toinen päivä, voittehan te kävästä meillä vaikka ensi viikolla?
Niin ei. Äiti: joo, no ei se mitään, jätetään koirat kotiin. Sisko: Siis jaa ettei voi tulla? No, kai mun nyt sitten on pakko jättää se kotiin siksi aikaa. Se ei kyllä yhtään viihdy yksin. (no hemmetti en mä teitä ole tänne tänään kutsunutkaan!!) No, mutt nähdään illalla.

Eli ne tulee. Voi nyt kakka. Mä en jaksa.

Jos ne oikeasti haluaisivat tulla viettämään syntymäpäiviä, kutsuisivat mut niille kakkukahville että mun ei tarvii nähdä vaivaa. Tai tulisivat tänne järjestään paikkoja ja olemaan hyödyksi (meillä on edelleen laatikoita nurkat täynnä ). Miksi mun pitää kahvittaa ne, tälläsessa tilanteessa? Oikeasti? :headwall:

Paljonko täytät? Ainakin minä olen lopettanut synttäreiden viettämisen 15 v, sen jäkeen olen viettänyt synttäreitä 18-v ja 24 -v. Omalle synttärille en tee yleensä edes kakkua, joskus on mies tehnyt tyttären kans kakun, mutta sitten jonkun minikokoisen kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No eihän lapset ja koirat sitä estä etteikö voisi kaffia tarjota? Sä et sit vissiin saa synttäritarjoiluja aikaiseksi lastenkaan synttäreille? :o

No voi v***u. Jos ei jaksa eikä huvita? Kai sitä nyt itte saa päättää juhliiko omiaan vai ei? Ei ollu lasten juhlista kyse.

no eihän tuo tarjoilun pitäisi ongelma olla. Hassua en voisi kuvitella etten haluaisi sisarteni tai vanhempien tulevan. Valmista tarjottavaa löytyy kaupasta ja kertakäyttökupit vaikka sitten. Mutta usko vaan et kadu kun ovat tulleet :)

Pyydä sitä lapsetonta siskoasi leipomaan jotakin, koska hänellä siihen lapsettomana on aikaa. Pyydä äitiäsi tuomaan jotakin tullessaan myös. Pidä nyyttäri-synttärit, ja ilmoita se heille. Tee itse vaikkapa lihapasteijoita kaupan pakastealtaasta :hug: !

No eihän lapset ja koirat sitä estä etteikö voisi kaffia tarjota? Sä et sit vissiin saa synttäritarjoiluja aikaiseksi lastenkaan synttäreille? :o

Joo en saakaan, mun lapset ei ikinä vietä synttäreitä. :headwall: *jätän sanomatta*

Mitä sä et kyennyt tästä lukemaan? Meillä on täällä muutolaatikoita ympärikämppää, remontti menossa, koiranpentu 5kk, vauva vuoden ja huomenna on neitillä eskaripäivä joten ilta ei saa mennä ihan plörinäksi. Ja mä olen yksin hoitamassa tätä huusollia: en tosiaan kaipaa mitään ylimääräsiä kekkereitä tähän juuri nyt. Ei ole energiaa. Ei sitten pätkääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Jos ne oikeasti haluaisivat tulla viettämään syntymäpäiviä, kutsuisivat mut niille kakkukahville että mun ei tarvii nähdä vaivaa. Tai tulisivat tänne järjestään paikkoja ja olemaan hyödyksi (meillä on edelleen laatikoita nurkat täynnä ). Miksi mun pitää kahvittaa ne, tälläsessa tilanteessa? Oikeasti? :headwall:

Soita niille ja sano tämä.

mie en tarjois kahvia enempää.
Jos kertta on selkeästi sanonut että ei halua juhlia ei halua tarjota, niin se on sitten "vieraan ongelma".
Ei oo mikään pakko pitää synttäri kahveja edes sukulaisille(vaati se paljon tai ei). Jos ei halua niin ei.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Joo en saakaan, mun lapset ei ikinä vietä synttäreitä. :headwall: *jätän sanomatta*

Mitä sä et kyennyt tästä lukemaan? Meillä on täällä muutolaatikoita ympärikämppää, remontti menossa, koiranpentu 5kk, vauva vuoden ja huomenna on neitillä eskaripäivä joten ilta ei saa mennä ihan plörinäksi. Ja mä olen yksin hoitamassa tätä huusollia: en tosiaan kaipaa mitään ylimääräsiä kekkereitä tähän juuri nyt. Ei ole energiaa. Ei sitten pätkääkään.

Ja mä ymmärrän sua TÄYSIN! Tympäee sun puolesta, tosi ajattelematonta äidiltäs ja siskoltas :(

No ei kai tässä kukaan oleta että nyt on asunto viimeisen päälle puunattu jos he tulevat vaan kahville. En tajua mikä siinä on niin vaikeata. ja koirat voi ihan hyvin ulkoilla, antaa niiden haukkua jos siltä tuntuu. Tai sitten annat sen tyttökoiran niille kaveriksi niin viihtyvät hyvin hetken aikaa.

Sä olet kantasi siskollesi/äidillesi esittänyt,eli et aio juhlia/kestitä vieraita.
Jos siis tulevat,niin kahvit keität,mutta mä en ainakaan tuossa tilanteessa rupeis mitään leipoon yms. kerta ite ittesä väkisin kutsuivat...Tuovat mukanaan herkkuja jos sellasia haluavat.

Ymmärrän sua täysin! Jos ne haluaa sun synttäreitä juhlia, mikseivät he tuo vapaaehtoisesti tullessaan kakut sun muut, tai vie sua vaikka syömään sitten kun sulle sopii?

Ja muille, mikä perkeleen velvollisuus ihmisillä on omilla synttäreillään olla kokki, leipuri, tarjoilija ja vieraitten viihdyttäjä??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei kai tässä kukaan oleta että nyt on asunto viimeisen päälle puunattu jos he tulevat vaan kahville. En tajua mikä siinä on niin vaikeata. ja koirat voi ihan hyvin ulkoilla, antaa niiden haukkua jos siltä tuntuu. Tai sitten annat sen tyttökoiran niille kaveriksi niin viihtyvät hyvin hetken aikaa.

Jos ei halua vieraita ja olisi muutakin tekemistä just silloin kuin istua kahvilla, niin kyllä se ON vaikeeta! Kyse siis ei ole siitä etteikö osaisi tarjottavia laittaa ja kahvia keittää, vaan siitä että NYT EI SOVI.

Mikä tässä ei mene jakeluun?

Viimesen päälle puunattu... :D Te ette nyt ihan taida ymmärtää. Kuisti on täynnä työkaluja, lattioilla koiran pissipapereita, vaatteita on siellä ja täällä koska niille ei ole säilytystiloja. Tiskikonetta ei ole, keittiöremontti odotuttaa itseään... Mä en kertakaikkiaan ole sillä tuulella, että tänne tullaan juhlistamaan mun syntymäpäiviäni. Otan ilolla vieraita vastaan arkena, mammakavereita ja lapsia, tehdään yhdessä ruokaa ja sellaista. Mutta että tänne tultaisiin kukkapuskien kanssa, nätteinä ja kortit ojossa? EI OLE SYYTÄ JUHLIA!! Voin järjestää ne synttärit ensi vuonna, kun tilanne on juhlallisempi. Tai juhlitaan joulua sitten senkin edestä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ymmärrän sua täysin! Jos ne haluaa sun synttäreitä juhlia, mikseivät he tuo vapaaehtoisesti tullessaan kakut sun muut, tai vie sua vaikka syömään sitten kun sulle sopii?

Ja muille, mikä perkeleen velvollisuus ihmisillä on omilla synttäreillään olla kokki, leipuri, tarjoilija ja vieraitten viihdyttäjä??

Oliks ne vieraat tällaista pyytäneet?

Toiset vaan olivat ystävällisiä ja sanoivat tulevansa moikkaamaan toista synttärin kunniaksi. Niin heistä nyt leivotaan pahoja ihmisiä?

:D

Minäkin mielummin relaan syntymäpäiväni, nautiskelen. En tosiaan juhlapäivääni tuhlaa kahvipannun ja tarjottavien kantamiseen :D

No niinpä!! Enemmän mua ilahduttaisi ajatus siitä, että mä istuisin jossain oikeasti viihtyisässä paikassa (koska meidän koti ei sitä tällä hetkellä ole) ja kahvittelisin, kuin että tänne pukkaa väkeä juhlimaan.

Mua ei nyt vaan nappaa. Ja tosiaan, en taida leipoa mitään. Piste.

Oliks ne vieraat tällaista pyytäneet?

Toiset vaan olivat ystävällisiä ja sanoivat tulevansa moikkaamaan toista synttärin kunniaksi. Niin heistä nyt leivotaan pahoja ihmisiä?

He eivät kuuntele ap:ta joka ei vieraita halua.

Yhteistyössä