Mä en pysty olla äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaalkdmalkdm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaalkdmalkdm

Vieras
Mulla jotenkin naksahti pari vuotta sitten, enkä ole sen jälkeen edes puhunut kenelläkään että mulla on lapsia. Hävettää jopa jos joku saa tietää jotain kautta. En ole mitenkään ylpeä äitiydestä, tai koe onnen tunnetta lapsista....

En ole masentunut, töissä menee hyvin, elämässä kanssa. Miehen kanssa ollaan kyllä erottu, mutta välit todella hyvät. Lapset 50/50, mutta panikoin jo samana päivänä kun lapset tulevat takaisin. En mieti heitä sekuntiakaan kun ovat poissa. En kaipaa heidän läsnäoloaan. Olen aina äreä heille, enkä halua tehdä mitään..

Mä olen maailman järkyttävin äiti! Eikä mun pitäisi olla edes äiti..

No sä olet joka tapauksessa äiti ja sen tärkeämpää ei tässä maailmassa voi olla. Ongelma varmaan johtuu siitä että oot pitänyt ukkos kuvioissa mukana ja jos se ei olis ollenkaan niin tuntisit ihan eri lailla omia lapsias kohtaan. Mä tunnen sellasia jotka tapeltuaan lapsista on lapset tulleet paljon tärkeämmiksi ja se kuuluu siihen eroon paskapäistä.

Saisitko siirrettyä huoltajuuden isille vaan? Lapsethan tuossa kärsii, kun äiti ei välitä, ärmentää vaan. Lasten kuuluu saada hellyyttä ja läheisyyttä, tiukkoja rajoja toki, mutta ei huutamista ja rähjäämistä.

Mitäs jos siirtyisit olemaan vaikka vain joka-toinen-viikonloppu-äiti nyt ainakin alkuun? Ihan lapsia ajatellen on varmaan jollain lailla merkittävää, että sinuun säilyisi jonkinlainen kontakti. Riippuen siitä minkä minkä ikäisiä lapset ovat, niin voihan niitä käyntejä sitten jatkossa vähentääkin, mikäli tilanne yhä ahdistaa?

Kyllä sinun päässäsi varmasti jotain setvittävää kuitenkin on, kun jollakin lailla sinua selkeästi ripoo...

Niin mä tässä olen ajatellut, että kun seuraavan kerran menee miehelle, sanon että joutuu pitämään nyt hetken aikaa kauemmin, jos vaikka saisin itseni kasaan.

Jotenkin en vain pysty olla vastuussa tällä hetkellä kenestäkään. Kauheeta. :/

No sä olet joka tapauksessa äiti ja sen tärkeämpää ei tässä maailmassa voi olla. Ongelma varmaan johtuu siitä että oot pitänyt ukkos kuvioissa mukana ja jos se ei olis ollenkaan niin tuntisit ihan eri lailla omia lapsias kohtaan. Mä tunnen sellasia jotka tapeltuaan lapsista on lapset tulleet paljon tärkeämmiksi ja se kuuluu siihen eroon paskapäistä.

Olipa kummallinen näkemys.
Yleisempää kun on, että äitiys ja suhde lapseen on haasteellisempaa niillä, joiden lapsen isä ei ole kuvioissa ollenkaan tai vain harvakseltaan.

Itse olen ollut lapsen kanssa käytännössä yksin alusta asti, enkä koskaan kasvanut äitiyteen tai ole esim. ikävöinyt lastani.
Lapseni kannalta olisi ollut onnellisempaa, jos isänsä olisi kantanut vastuunsa eikä joutunut tällaisen ihmisen armoille kuin minä olen.

Jos nykyinenkin määrä on liikaa ap:lle niin pitäs vielä lisää olla lasten kanssa (y) oukkidoukki

Olipa kummallinen näkemys.
Yleisempää kun on, että äitiys ja suhde lapseen on haasteellisempaa niillä, joiden lapsen isä ei ole kuvioissa ollenkaan tai vain harvakseltaan.

Itse olen ollut lapsen kanssa käytännössä yksin alusta asti, enkä koskaan kasvanut äitiyteen tai ole esim. ikävöinyt lastani.
Lapseni kannalta olisi ollut onnellisempaa, jos isänsä olisi kantanut vastuunsa eikä joutunut tällaisen ihmisen armoille kuin minä olen.

Niin jotkut riippuvaiset elää väkisin yhdessä ja riitelee koko ajan ja vihaa ukkojaan. Sitten voi tehdä myös niin ettei sitä ukkoa oo kuvioissa ollenkaan mut tekemällä tyhmän paperin missä se äijän nimi on mukana kärsii aina. Sitä sitten itketään koko elämä ja en mä jaksa kuunnella...koska ukkeli on kuvioissa niin ei kiinnosta enää edes omien lasten hoitaminen kun kaikki vituttaa niin paljon niinkun tollekin on käynyt. Sä taas häiriinnyit sen takia koska sä pidit äijäs kuvioissa mukana. Sä olisit voinut valita niin ettei sitä olis olemassakaan. Älä kirjota sitä paperia vitun idiootti.

Yhteistyössä