Mä en saa lapselle ehkä syksyksi hoitopaikkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pojan puolesta surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pojan puolesta surullinen

Vieras
On silloin 3v mutta nyt olen saanut hoitopaikan kun olen opiskelija mutta todennäköisesti mulla ei ole syksyllä töitä eli joudun lasta hoitamaan kotona. Surullinen juttu kun poika viihtyy hoidossa ja kaipaa ikäistään seuraa.

Miksi muka et voi pitää hoitopaikkaa? Meillä ei ole kummallakaan tietoa töistä syksyksi, mutta ei me hoitopaikkaa pois anneta! Ja toivotaan toki että töitäkin löytyisi.

[QUOTE="vieras";23367630]Kyllähän sen hoitopaikan saa kuka vaan ja vaikka vanhempi olisi kotona. Moni tosin on nyreissään kun äiti kotona ja lapsi hoidossa.[/QUOTE]

Lisään vielä, että sain itsekin lapselle hoitopaikan vaikka olin itse kotona. Odotettavissa oli kyllä, että voi hoitaa kauaa kotoa ja hoidon tarve voi tulla yhtäkkiä niin sain jopa pikana sen hoitopaikan.

[QUOTE="minä";23367637]Ettekö asu Suomessa?[/QUOTE]

Asutaan suomessa mutta kun täytin äsken päivähoitohakemusta niin siellä kysytään jo ensisyksyksi äidin opiskelu tai työpaikkaa ja mulla ei ole niitä kumpaakaan.

[QUOTE="huh huh";23367658]Ap taitaa olla surullinen vain itsensä takia. Laiska olet![/QUOTE]

kyllä mä mielelläni menisin töihin kun edes jotain työtä tältä paikkakunnalta löytyisi.

Vähän ot, mut onko tuo oikeus ihan kaikilla muksuilla? Meiltä otettiin hoitopaikka pois, koska mä olen äitiyslomalla tällä hetkellä. Meidän esikoinen on ollu 10pv kuussa hoidossa mun opiskelujen takia ja nyt olis haluttu pitää siellä että olis saanu leikkiä kavereiden kans ja koska tykkää olla siellä, hoitaja on ihana & tekemistä riittää. Sanottiin et pitää vaihtaa virikepaikkaan, mut ei onnistu meillä, kun se vaatis multa yht. 40 kilsan ajelun niinä päivinä kun on hoidossa... Jos olis saatu pitää tuo tähänastinen paikka, olis voinu kulkea isänsä kanssa ne muutamat päivät ja olla sit loput kotona mun ja vauvan kans.

Meillä kyseessä on vilkas 2,5 vuotias, joka vaatii paljon huomiota. Meillä ei ole lähistöllä leikkikavereita, lähimmät asuu 10 kilsan päässä, eli autolla on aina kuljettava jos haluaa kavereita muksulle. MLL-perhekerho ja seurakunnan kerho on kerran viikossa, vaihtelevat siten et joka toinen viikko on MLL ja joka toinen seurakunnan kerho. Sinnekin matkaa se 10 kilsaa...

miksi sun pitää hakea uudestaan hoitopaikka, jos kerran lapsella on jo sellainen?
emme me ole uusineet hakemusta ? ja tyttö on nyt toista vuotta päiväkodissa.. :o
kaupungin.

[QUOTE="minä";23367733]Jos poika nyt hoidossa, niin eihän sinun mitään hakemuksia tarvitse täytellä. Minä ainakin olen täyttänyt lapilleni päivähoitohakemuksen vain kun hoito on aloitettu.[/QUOTE]

kyllä joissakin kunnissa pitää hoitopaikka hakea joka vuosi.

AP:lle
kirjota sinne jonnekin mahdollinen työllistyminen syksyn aikana.

Minusta täällä hakee kaikki uudestaan hoitopaikkaa vaikka jo olisi hoitopaikka olemassa. Perhepäivähoitaja sanoi että katsovat kuka lapsi pääsee mihinkin hoitopaikkaan.

Minusta täällä hakee kaikki uudestaan hoitopaikkaa vaikka jo olisi hoitopaikka olemassa. Perhepäivähoitaja sanoi että katsovat kuka lapsi pääsee mihinkin hoitopaikkaan.

Kyllä te hoitopaikan saatte, mutta se ei välttämättä ole tämä nykyinen. Minä olisin laittanut lapseni kanssa päiväkotiin, mutta he eivät anna päiväkotipaikkoja osa-aikaisille, menivät sitten ryhmikseen.

Asutaan suomessa mutta kun täytin äsken päivähoitohakemusta niin siellä kysytään jo ensisyksyksi äidin opiskelu tai työpaikkaa ja mulla ei ole niitä kumpaakaan.

täytät tuohon kohtaan useita, taikka jätät täyttämättä. Taikka sitten täytät sen nykyisillä tiedoilla. Nehän ovat todellisuutta. Ei nuo kohdat edes ole pakollisia täyttää .

Hoitopaikka on subjektiivinen oikeus, joten jollain aikataululla sen paikat saat kuitenkin. Jos lapsesi jo nyt on tarhassa niin kyllä tuo paikka jatkuu ihan varmasti täytit sitten mitä tahansa.

Toki rätkätystä voi kuulua jos selviää ettet olekaan töissä taikka opiskele mutta silläkään ei ole merkitystä, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Ja toki tarkoituksesi varmaankin on hakea sitä työpaikkaa.

Oikeus päivähoitoon on, mutta voi vaihdella kunnittain ja tilanteen mukaan voiko hoitomuodon tai -paikan valita.

Ok. Meiltä siis lähti hoitopaikka kokonaan, kun eivät voi tarjota sitä 10pv kuussa enää ens kuussa. Harmittaa tosi paljon tytön puolesta, kun on niin tykännyt olla tuolla. Täytyy varmaan kysyä voitaisko me käydä siellä leikkimässä kevään aikana muutaman kerran...

Minä täytin syksyn hakemuksen nykyisen opiskelupaikan tiedoilla, vaikka valmistun nyt keväällä, eikä syksystä ole mitään tietoa. Tämä oli lapsen hoitajan ohje.

Yhteistyössä