Mä en saa lapsia hoitoon mihinkään kun meen synnyttämään ;-( Kamala stressi kun ei kukaan voi ottaa siksi aikaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottava

Vieras
Raskaus viikkoja pian jo 40 eli lähtö voi tulla koska vaan.Mun nykyinen mies ei pärjää mun pienten lasten kans,ei oo koskaan kakka vaippoja vaihdellu ja tää on nyk.eka oma lapsi ja sairaalaan on pitkä matka,ei se pääse meidän luo sairaalaan muuten kun aina vähän vaan käymään kun matka on pitkä ja sitten monen pienen kanssa ei sielä kauaa voi olla.

Ex mies sanoi ettei ota lapsia (ovat siis hänen ja minun lapsia) sillä kuulemma mikään vitun ipana ei saa vaikuttaa sen elämään mitenkään.(kauniisti sanottu mun vauvasta,tästä vasta itkinkin). Eli isälleen en lapsia saa.

Mun vanhemmat ei jaksa,mama ei kuulemma jaksa töissä jos ei saa viettää vapaa päiviään.

Mitä mie teen,mihin mä laitan lapset siksi 3 vuorokaudeksi jonka sairaalassa todennäköisesti vietän vauvan kanssa?Kamala stressi ja oon itkeny paljon tän takia. ;(

Kaikki sanoo vaan että koita nyt järjestellä asioita,pitäähän sulla niille hoitaja olla mutta tyhjästä on paha nyhjästä. ;(

Nyt alat soittelemaan MLL:lle, ja tutustut jo etukäteen tulevaan hoitajaan! Toinen vaihtoehto on oma ilmoitus esim. työkkäriin tai jonkun oppilaitoksen seinälle! Kannattaa etukäteen vähän haastatella hakijoita ja antaa lastenkin tutustua =) Tsemppiä!

Tää ei sua lohduta yhtään, mutta ei hyvältä kuulosta tuollaiseen suhteeseen lapsia tehdä :( Jos asuisin sun lähellä, eikä ois töitä tms (oon itekin yh) niin voisin ottaa sun lapset hoitoon. Mut eipä musta taida apua olla..

Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Nyt alat soittelemaan MLL:lle, ja tutustut jo etukäteen tulevaan hoitajaan! Toinen vaihtoehto on oma ilmoitus esim. työkkäriin tai jonkun oppilaitoksen seinälle! Kannattaa etukäteen vähän haastatella hakijoita ja antaa lastenkin tutustua =) Tsemppiä!

Mutta kun ei mulla oo millään rahaa maksaa hoitajaa tänne. ;(

onko lapsilla toista mummolaa, siis ex miehesi vanhempia. Onko nykyisen miehesi vanhemmista apua? Löytyykö jotain hyvää työkaveria tai läheistä naapuria? Muuten kyllä vastaan kuten peppari. Aika ikävää kyllä sun äidiltä :/
Vauvaonnea kuitenkin :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:

Mä olen ite ollut MLL:llä hoitajana ja kyllä mä ainakin annoin maksuaikaa ja mahdollisuuden maksaa erissä. Soitat vaan ja kerrot tilanteesi.

Pistät ukkos maksamaan, kun sun pitää mennä teiän yhteistä lasta synnyttämään eikä tuon vertaa viitsi osallistua että niitä lapsia kattois. Siis kai te nyt ootte perhettä kaikki, eikä vaan sinä ja tää uus????

Mä en kyllä tuommoista ukkoa kattelis päivääkään, joka ei mun lapsiani ottais osana pakettia.

No voi huh huh!Sori vaan mutta itseäs saat syyttää!Yleensä en ole näin ilkeä,mutta nyt on ihan omasta saamattomuudesta kyse.

Joo sossusta taikka neuvolasta perhetyöntekijää siks aikaa.

Mutta tuotan nyt ihmettelen ettei nykyinen miehes pärjää lasten kanssa...siis miten isä meinaa "oman lapsen" vaipat ym vaihtaa?
EIkö teidän pitäis olla perhe?
Ja mies on tiennyt lapsistasi jo aikaa sitten,ei hyvänen aika...Mitäs kun oot kipeenä muuten,tai jotain muuta,pitääkö sun saada muille lapsille joku muu hoitaja ja miehes hoitaa sen oman.

Mä ymmärrän että mies haluaa lapsen synnytykseen mukaan,mut alkaahan hälle isyysloma.Eikö hän voi todellakin osallistua ja hoitaa lapset?
Etkö voi nyt opettaa hälle ne vaipanvaihdot sun muut.

Ja äitisi tulee siksi päiväksi kun synnytät,hyvänen aika.Sanot että näin tehdään,äitisi voi viettää vapaapäiväänsä sitten myöhemmin.Lapsi ei katso aikaa jolloin syntyy.Eli pitää olla varajärjestelyjäkin.
Entä ystäväsi?
Hoida asia nyt,ei itku auta.

Taikka sitten synnyttät polikliinisesti,eli lähdet heti vauva kainalossa kotiin.
Muut lapset voi oottaa osastolle sen aikaa kun ponnistat..
On joku näinkin tehnyt.

Noita asioita olis kannattanu alkaa miettii jo aika päivää sitten! Nyt lopetat itkemisen ja alat opettaa sille tulevalle isälle kakkavaipan vaihtoa yms...ja sitten tulet vauvan kanssa niin nopeasti kotiin kun on turvallista ja mahdollista.Sä kun olet uudelleensynnyttäjä niin sun ei tarvii maata siellä kolmee päivää jos kaikki on kunnossa sulla ja vauvalla!!Järkeä päähän,hyvä nainen!!!

pistäppäs miehesi pyllypesulle ja laittaan ruokaa muksuille ,mulle oli itsestäänselvää et ku yhteinen tehtiin ni ukko hois mun aikasemmat ku laitoksella olin (äiti kävi senverran et synnärille ukko pääs mukaan )

Sosiaalitoimisto voi muuten kieltäytyä auttamasta kun kuitenkin se mies siellä kotona on. Tai siis näin kävi ainakin mun kaverille,kai sekin on paikkakuntakohtaista. En kyllä tajua miten joku ei voi vaippaa vaihtaa tai pyllyä pestä?

Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
onko lapsilla toista mummolaa, siis ex miehesi vanhempia. Onko nykyisen miehesi vanhemmista apua? Löytyykö jotain hyvää työkaveria tai läheistä naapuria? Muuten kyllä vastaan kuten peppari. Aika ikävää kyllä sun äidiltä :/
Vauvaonnea kuitenkin :flower:

Lasten toinen mummola on tosi kaukana ja ovat töissä.Nyk.miehen vanhemmat töissä ja asuvat monen sadan km päässä.me asutaan uudella paikkakunnalla kolmatta viikkoa joten en tunne täältä vielä juuri ketään.Siksi onkin niin ahdistavaa kun ei tunnu mitään ratkaisua olevan,

Mie kun olisin niin halunnu että mun mies olis pystyny olemaan sairaalassa mun ja vauvan kanssa jonkin verran mutta matka sinne pitkä eikä monen lapsen kanssa kauaa voi siellä vierailla.

En tiedä miten nyksä sais edes nukkumaan noita pieniä,minä oon aina hoitanu sellaset asiat.Ja ne ei nyksää kelpuuta mihinkään esim vaipan vaihtoon.Tosin en tiiä mikä on tilanne sitten kun äiti ei oikeasti ole paikalla.Mietityttää vaan miten nyksä pärjää niiden kanssa täällä yksin,miten osaa laittaa eskarin,koululaiset jne kouluun,hoitaa kaikki työt jotka kuuluu mulle tavallisesti kun nyksä on töissä.

Isyysloman varmaan sais kyllä aloittaa heti vauvan synnyttyä,ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja mia:
Noita asioita olis kannattanu alkaa miettii jo aika päivää sitten! Nyt lopetat itkemisen ja alat opettaa sille tulevalle isälle kakkavaipan vaihtoa yms...ja sitten tulet vauvan kanssa niin nopeasti kotiin kun on turvallista ja mahdollista.Sä kun olet uudelleensynnyttäjä niin sun ei tarvii maata siellä kolmee päivää jos kaikki on kunnossa sulla ja vauvalla!!Järkeä päähän,hyvä nainen!!!

Järkeä päähän!!Kiitti!!Mä óon tätä hoitoasiaa yrittänyt järjestää jo 2 kk!!=(
Ja joudun olla sen 3 päivää ihan takuulla,erinäisten ongelmien takia.Sen tiedän.

Yhteistyössä