"mä en saa leikkiä sun kanssa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä teitä vanhempia vaivaa, kun pitää pilata lasten ystävyys rasismin takia :'(

Tyttö tuli eilen surullisena kotiin, kun on nyt pari päivää leikkinyt taloon äskettäin muuttaneen samanikäisen tytön kanssa ja heistä on tullut hyvät kaverit. Eilen sit tosiaan tuli sisälle ja sanoi, että se tyttö oli sanonut, että "mun äiti sano et mä en saa leikkiä sun kanssa kun sä olet mamu". :o :'(
Ilmeisesti sen tytön äiti oli ollut jossain lähettyvillä, kun tyttö oli lähtenyt kuulema parkkipaikalle siitä sitten.

Mun tyttö ensinnäkin ihmetteli et mikä se semmonen mamu on?
isänsä on tummaihoinen,suomessa syntynyt mies, joten mamuja ei kyllä kukaan olla. ja entäs sitten vaikka oltaiskin?!

aion kyllä ottaa asian puheeksi tämän äidin kanssa, pitä vaan rauhottua ensin :@

Onhan noita vastaavia vanhempia tälläkin palstalla, ja moni on sanonut ettei antaisi lapsensa leikkiä mamun kanssa. Mamulla tarkoitetaan tietysti kaikkia erirotuisia, valkoihoinen ei tietenkään ole mamu.

kukaan pelkää sen värin tarttuvan, mutta kun yleinsä niillä mamuilla on muut arvot....
Itse en ikinä antaisi lasteni leikkiä mustalaisten kanssa, muut ehkä menee.

Mä niin pelkään tuota hetkeä, kun tuo tulee mun lasten kohdalle. :(

Mun sydänkäpyset on syntyneet Afrikassa, adoptoitu pienenä perheeseemme. En voi käsittää tuollaisia ihmisiä, jotka ihonvärin perusteella arvottaa ihmisiä.

Ja tuo "mamu" käsite on ihan naurettava. Juntit luulee, että se koskee vain tummaihoisia. Mutta mäkin olen mamu eli maahanmuuttaja, koska olen syntynyt Ruotsissa ja kasvanut siellä teini-ikään saakka. Eipä kukaan ole siltikään minua sen vuoksi tuomitsemassa.

Toi on kyllä tosi tympeää :| Lasten puolesta.

Aivan taatusti teidän tytöllä ja toisella tytöllä on ollut hauskaa keskenään ja sitten asennevammainen vanhempi rajoittaa ystävyys suhteíta. Ja miksi? siksi kun toinen on eri värinen kun oma lapsi.

Tuo on kyllä niin TYHMÄÄ, että mamu on sama kuin kaikki tummaihoiset, ja kaikki tummaihoiset ovat mamuja. Ja tietysti kaikki mamut ovat samanlaisia. Valkoihoinen ei ole mamu koskaan.

mä voisin ehkä sen vielä ymmärtää, jos tämä äiti olisi kieltänyt lastaan tulemasta meille. se olisi selittynyt ennakkoluuloilla.okei. sitten olisinkin varmaan kutsunut äidin itsensäkin meille kahville jotta tämä näkee,ettei meillä ole sen ihmeellisempää kuin heilläkään.

mutta että eivät saa pihassa leikkiä yhdessä :o
meinaakohan tuo äiti sitten vahtia ikkunasta ettei tyttönsä vaan mene pihaan samaan aikaan kun meidän lapset siellä on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Ei meilläkään leikitä tummien kanssa. En halua

pelkäätkö että se väri tarttuu?
ja itse tietysti kuljet kesät pitkähihaiset vaatteet päällä että pysyt kauniin maidonvalkoisena eikös?

Älä välitä tollasesta juntista.

Se on ihminen, joka asuu kotipaikkakunnallaan, on käynyt ammattikoulua 1,5 vuotta, polttaa tupakkaa ja juo viinaa, lapsia on tehty jo kolmelle eri miehellä. Lähikapakan baariruusu.

Kuulostaako "jep" kivalle tällainen lokerointi? Sun nettikirjoittelun perusteella? Mieti miltä pienestä lapsesta tuntuu, kun lokeroit hänet ihonvärin perusteella.

Ainoa asia miksi kieltäisin lastani leikkimästä toisen lapsen kanssa olisi törkeä käytös. Siis jos tämä toinen lapsi olisi ilkeä ym. Silloin en katsoisi ihonväriä vaan kieltäisin lisävahinkojen estämiseksi.

Ihmiset pelkää. Ja pelko tulee opettamalla. Toiset pelkää, että tummaihoiset käyvät lasten päälle, toiset taas pelkää että tummaihoiset opettaa omille lapsille vääriä tapoja / kulttuuria tms. Halutaan pysyä vain omissa pienissä piireissä.

Mä olenkin ihmetellyt miksi suomessa on niin paljon idiootteja rasisteja. Mutta kai ne sitten oikeesti kasvatetaan sellaisiksi.

Ei tekis varmaan sullekaan pahaa vähän ajatella avoimemmin. Ei se ihonväri tosiaan tartu, jos sitä pelkäät. Mutta erilaisesta kulttuurista tulevat tavat ja ajatukset saattaisivat avartaa lastesi maailmankuvaa, ja siten myös helpottaa heidän tulevaisuuttansa monikulttuurisessa yhteiskunnassa, jonne vääjämättä ollaan menossa, halusit tai et.

Ikävää, että lapset joutuvat kärsimään vanhempiensa ahdasmielisyydestä.

mä voisin ehkä sen vielä ymmärtää, jos tämä äiti olisi kieltänyt lastaan tulemasta meille. se olisi selittynyt ennakkoluuloilla.okei. sitten olisinkin varmaan kutsunut äidin itsensäkin meille kahville jotta tämä näkee,ettei meillä ole sen ihmeellisempää kuin heilläkään.

mutta että eivät saa pihassa leikkiä yhdessä :o
meinaakohan tuo äiti sitten vahtia ikkunasta ettei tyttönsä vaan mene pihaan samaan aikaan kun meidän lapset siellä on.

Ja mitä se meinaa, kun lapsensa menee päiväkotiin ja kouluun? Kyllähän nykylapset väistämättä ovat jossain vaiheessa tekemissä myös eriväristen lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Adoptioäiti:

pelkäätkö että se väri tarttuu?
ja itse tietysti kuljet kesät pitkähihaiset vaatteet päällä että pysyt kauniin maidonvalkoisena eikös?

Älä välitä tollasesta juntista.

Se on ihminen, joka asuu kotipaikkakunnallaan, on käynyt ammattikoulua 1,5 vuotta, polttaa tupakkaa ja juo viinaa, lapsia on tehty jo kolmelle eri miehellä. Lähikapakan baariruusu.

Kuulostaako "jep" kivalle tällainen lokerointi? Sun nettikirjoittelun perusteella? Mieti miltä pienestä lapsesta tuntuu, kun lokeroit hänet ihonvärin perusteella.

No aamen tälle!!!Just näin!

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Ei se ihonväri tosiaan tartu, jos sitä pelkäät. Mutta erilaisesta kulttuurista tulevat tavat ja ajatukset saattaisivat avartaa lastesi maailmankuvaa, ja siten myös helpottaa heidän tulevaisuuttansa monikulttuurisessa yhteiskunnassa, jonne vääjämättä ollaan menossa, halusit tai et.

Ikävää, että lapset joutuvat kärsimään vanhempiensa ahdasmielisyydestä.

Ei se ihonväri määritä että on eri kulttuurista. Moni tummaihoinen on täällä syntynyt, voi olla jo kolmannessa sukupolvessa suomalainen. Tai adoptoitu jolloin saa täysin suomalaisen kasvatuksen. Monikulttuurisuus ei tule ihonväristä.

Alkuperäinen kirjoittaja Adoptioäiti:
Mä niin pelkään tuota hetkeä, kun tuo tulee mun lasten kohdalle. :(

Mun sydänkäpyset on syntyneet Afrikassa, adoptoitu pienenä perheeseemme. En voi käsittää tuollaisia ihmisiä, jotka ihonvärin perusteella arvottaa ihmisiä.

Ja tuo "mamu" käsite on ihan naurettava. Juntit luulee, että se koskee vain tummaihoisia. Mutta mäkin olen mamu eli maahanmuuttaja, koska olen syntynyt Ruotsissa ja kasvanut siellä teini-ikään saakka. Eipä kukaan ole siltikään minua sen vuoksi tuomitsemassa.

Aivan! Kun se pahamaineinen N-sana kiellettiin, niin juntit omaksuivat uuden sanan ja muuttivat sen halventavaksi. Eihän tuolla mamulla nykyään muita tarkoiteta kuin tummaihoisia. :headwall:

Sä et halua? Eli teidän perheessä tehdään kaikki niinkun sä haluat? Lapsilla ei ole päätösvaltaa mistään itsestään koskevista asioista? Sääliksi käy todella lapsiasi : (

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Mä olenkin ihmetellyt miksi suomessa on niin paljon idiootteja rasisteja. Mutta kai ne sitten oikeesti kasvatetaan sellaisiksi.

Ja mä olenkin ihmetellyt miksi suomessa on niin paljon idiootteja mamuja. Mutta kai ne sitten oikeesti kasvatetaan sellaisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nuppu:
Vanhemmalla on oikeus valita, kenen kanssa hänen lapsensa leikkii. Sille et sinä tai kukaan muukaan mahda yhtään mitään.

Näin on. Mä oon kieltänyt lapsiltani leikit useammankin valkoihoisen suomalaislapsen kanssa...

Yhteistyössä