mä en sitten tajua tota mummola hommaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt vituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mollamaija:
Käske isovanhempien tulla illaksi katsomaan menoa, jotta ymmärtää miksi lapsen on hyvä nukkua 12-14 välinen aika, eikä kolmen jälkeen.. Kyllä siinä mummolla tulee hiki kun ei saa lasta nukkumaan kun normaali nukkumaan meno aika on..

Peesi!

Ompa ärsyttävä anoppi sulla, ei itelläkään häävi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meemis:
Musta kuulosti hyvältä ehdotukselta, että mummo hakisi lapsen tarhasta päiväunien jälkeen, vaikka useampanakin päivänä. Miksi lapsen pitäisi koko päivä olla mummolassa ja vain kerran viikossa... Silloin voisi paneutua siihen leikkimiseen ja seurusteluun, ei tarvitsisi murehtia pakollisesta nukkumisesta.

Juu, mut mun päivät loppuu pääsääntöisesti 14/15 joten haen mielelläni lapsen itse kotiin.

Hups! En huomannut, että lapsi nukkuu päikkärit kahsentoista ja kahden välillä. Meidän tyttö kun nukkuu jo aiemmin... Voisithan hakea lapsen mummolastakin ja väliajalla vaikka hoitaa kauppareissut sun muut asiat...

Sinun asemassasi sanoisin että jos lapsen ei anneta heidän luonaan nukkua päiväunia jotka hän hyvin selvästi tarvitsee, niin sitten lapsen on mentävä tiistaisinkin päiväkotiin jossa saa tarvitsemansa unet. Mutta, koska olen ulkopuolinen, niin pitää miettiä myös isovanhempien kannalta ja kaikille mieluisampaa ratkaisua.

Jos päiväuniaika on vaikka 12-14, niin sitten isovanhemmille jää vain kolme tuntia yhteistä aikaa lapsen kanssa, ja he haluaisivat viisi.
Onnistuisiko jos lapsi olisi siellä hereilläoloaikaansa viisi tuntia, eli vaikka sitten kotona päiväunien loppumiseen asti ja sitten 14-19 isovanhemmilla. Oletan että asuvat suht lähellä ja pääsette sitten seitsemän jälkeen kotiin ja nukkumaan.
TAI että lapsi olisi isovanhemmilla 10-17 jolloin päiväunien lisäksi heillä olisi yhteistä aikaa viisi tuntia. Eli pitempi hoitoaika olisi "palkintona" siitä hyvästä että lapsi saa päiväunet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinun asemassasi sanoisin että jos lapsen ei anneta heidän luonaan nukkua päiväunia jotka hän hyvin selvästi tarvitsee, niin sitten lapsen on mentävä tiistaisinkin päiväkotiin jossa saa tarvitsemansa unet. Mutta, koska olen ulkopuolinen, niin pitää miettiä myös isovanhempien kannalta ja kaikille mieluisampaa ratkaisua.

Jos päiväuniaika on vaikka 12-14, niin sitten isovanhemmille jää vain kolme tuntia yhteistä aikaa lapsen kanssa, ja he haluaisivat viisi.
Onnistuisiko jos lapsi olisi siellä hereilläoloaikaansa viisi tuntia, eli vaikka sitten kotona päiväunien loppumiseen asti ja sitten 14-19 isovanhemmilla. Oletan että asuvat suht lähellä ja pääsette sitten seitsemän jälkeen kotiin ja nukkumaan.
TAI että lapsi olisi isovanhemmilla 10-17 jolloin päiväunien lisäksi heillä olisi yhteistä aikaa viisi tuntia. Eli pitempi hoitoaika olisi "palkintona" siitä hyvästä että lapsi saa päiväunet.

MIKSI sen lapsen pitäs olla mummulassa enemmän kuin "vain 3 tuntia"? Mummula on mummula, juju piilee osittain just siinä että siellä ei asuta

palkintona? Eikö tässä pitäisi ajatella lapsen etua eikä sitä mitä mummo haluaa? Mummo on harvinaisen typerä ja itsekäs akka, jos ei osaa ajatella lapsen parasta, vaan miettiin vaan sitä miten saisi oltua lapsen kanssa mahdollisimman paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

MIKSI sen lapsen pitäs olla mummulassa enemmän kuin "vain 3 tuntia"? Mummula on mummula, juju piilee osittain just siinä että siellä ei asuta

Peesi hanna-marille.
Muutenkin näin pienelle hoitoa ja tarhaa tulee viikossa tarpeeksi. Ja nautitaan miehen kanssa paljon perheajasta myös. Ja isovanhemmilla on lupa tulla myös meille milloin haluavat. Ja käyvätkin useamman kerran viikossa. Kyse on nyt siitä että haluavat lapsen sinne hoitoon ehdottomasti, mutteivat sitten pysty antamaan lapselle edes hetken lepotaukoa jonka jälkeen olisi pirteämpi leikkimään.

Luin vaan ekasivun.
Muuttakaa mummola päivä perjantaiksi. Lauantaina ei ole tarhaa, niin pääsette viikonlopun aikana oikeaan rytmiin....

En mä rupea ton takia valvottamaan sitä puoleen yöhön. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tajuta.

Yhteistyössä