Mä en tajua mikä logiikka siinä on, että luottotiedottomalle ei myönnetä nettipankkitunnuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tajua

Vieras
Tuli tuo asia mieleen kun menin Kelan sivuilta tarkistamaan omista tiedoista yhden asian ja kirjauduin sinne nettipankkitunnuksilla. Siis noita tunnuksia tarvitaan ihan omien asioiden hoitamiseen. Työkkärin sivuille pitää kirjautua noilla samoin Kantaan kun haluaa tarkistaa omat lääkereseptinsä.

Siis eihän noilla tunnuksilla mun käsityksen mukaan pysty tekemään mitään väärää. :O Silti olen usein lukenut, että pankki ei välttämättä myönnä tiliä eikä nettipankkitunnuksia luottotiedottomalle. Aivan järjetöntä! Mihin ihminen sitten ohjaa rahansa menemään, hoitaa asioitaan? Tuossahan tyssää jo laskujen maksaminenkin!

Siis mikä ihmeen logiikka tässä oikein on?

Oma käsitykseni on, että pankin on käytännössä todella vaikeaa kieltäytyä tilin avaamisesta ja tunnuksista. Laki velvoittaa pankkeja tarjoamaan nuo palvelut. Käytännössä lienee joltakulta, joka olisi useita kertoja väärinkäyttänyt tiliä/huijannut pankkia, voitaisiin tili evätä, ei muuten.

Ehkä siksi, kun nettipankillisesta tilistä on aina tilinhoitomaksuja (paitsi S-pankissa) ja pelkäävät että ne jää sit maksamatta.

Sijoita se 90 euroa omistajajäsenyyteen ja saat tilin ja tunnukset.

Ehkä siksi, kun nettipankillisesta tilistä on aina tilinhoitomaksuja (paitsi S-pankissa) ja pelkäävät että ne jää sit maksamatta.

Sijoita se 90 euroa omistajajäsenyyteen ja saat tilin ja tunnukset.

Mulla on tili ja nettipankkitunnukset joten en mä mitään neuvoja kaipaa.

Mä olen melko pienituloinen ja kyllä ne tilinhoitomaksut silti menee tililtä. Välillä menee tili miinukselle niiden takia, mutta ne kuittaantuu sieltä kun seuraavan kerran tulee rahaa tilille. Eli ei ne kyllä mitenkään jää maksamatta.

Yhteistyössä