Mä en tajua miksi jotkut antaa kaikkein suosituimmat nimet lapsilleen.

Luulisin, että he ovat antaneet kaikkein ihanimmat nimet lapsilleen. Siis sellaiset, joista eniten tykkäävät.

Itse en tykkää kovin yleisistä nimistä, ainakaan niin paljon että omilleni antaisin.

Eipä sitä kaikki heti huomaa, että joku nimi on suosittu. Keskimmäisen kanssa ei edes tarkistettu ja ylläri, ylläri tuo nimi onkin tosi suosittu suomenruotsalaisten lasten kanssa. Me vaan etsittiin nimeä, joka sopii suomen- ja ruotsinkielisten suuhun. Enemmän noita oli annettu jo aikaisempina vuosina, me ei vaan tiedetty, kun ei asiaa mitenkään seurattu.

Kuopuksen kanssa päätettiin tarkistaa, ei ollut yleinen väestörekisterissä vielä tuolloin, mutta samana vuonna ja sen jälkeen, lapset ovat kovasti saaneet tuota nimeä.

Silloin kun likalle nimi valittiin, niin mä en edes tiennyt sen olevan suosittu. En mä pahemmin seuraa noita mitkä ovat suosittuja nimiä.

Tämän kappaleen kuullessani ajattelin, että Siiri olisi kiva nimi. Istuin silloin autossa odottamassa kun tuleva isä tankkasi autoa, oltiin neuvolan käskystä matkalla äitiyspolille. Likka syntyi pari päivää myöhemmin ja arvaako joku mikä hänen nimensä on? :whistle:

http://www.youtube.com/watch?v=j_Tbn4i0Chc

Ei ne yleisimmät nimetkään niin kovin yleisiä nykyään ole. Sattumalta voi luokkakaverina olla ehkä yksi samanniminen. Joskus muutama vuosikymmen sitten ne yleisimmät nimet tosiaan oli yleisiä.

Meillä on tyttö ja poika. Molemmat nimet on olleet tosi suosittuja viime vuosina. Mutta.... Me oltiin jo aikoja sitten puhuttu nimistä ja "päätetty" ne jo silloin. Joten kun lapset syntyi, ei me alettu katselemaan mikä on suosittua ja mikä ei. Kyllähän nyt esim. leikkipuistossa huomaa että kyllä sillä monta Emmaa on mutta ei mua haittaa, koska nimi on alunperin rakkaudella mietitty ja lapsi siksi kastettu. Ja toistaiseksi ei yhtään samanikäistä Emmaa olla tavattu :)

Mä olen itse suositun nimen omaava ja sen kanssa on ollut helppo elää. Kukaan ei ole vääntänyt siitä mitään tms. Sen takia oli aika luonnollinen valinta, että lapsillakin samankaltaiset nimet, sillä kovin erikoisista tuuppaa tulemaan ikäviä väännöksiä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Mä en ymmärrä miten toisten ihmisten nimivalinnat voivat aiheuttaa niin paljon päänvaivaa ja vatsanväänteitä ja harmia ulkopuolisille?

En minäkään. Minä olin aina tiennyt sen että jos tyttölapsen saan, sen nimeksi tulee Veera sillä minut meinattiin nimetä Veeraksi ja lisäksi tykkään nimestä paljon. Eipä ollut minun vikani että vuonna 2003 ja 2004 "muutama" muukin tykkäsi samasta nimestä. Enkä todellakaan jättänyt lastani nimeämättä Veeraksi sen takia että se nimi oli silloin aika yleinen.

Eivät he välttämättä lapselle nimeä antaessaan tiedä antavansa sitä esimerkiksi vuoden 2007 suosituinta etunimeä. Tilastot suosituimmista nimistä julkistetaan jälkikäteen :)
Tai sitten he eivät haluakaan antaa kovin erikoista nimeä lapselleen, koska eivät halua ainakaan nimen puolesta tehdä lapsestaan koulukiusattua?

kävi esikoisen nimen kanssa niin että silloin kun hän sai sen nimen nimi ei ollut mitenkään suosittu,mutta yllätys yllätys..pari vuotta meni niin nimi oli ykkösenä listalla....

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Silloin kun likalle nimi valittiin, niin mä en edes tiennyt sen olevan suosittu. En mä pahemmin seuraa noita mitkä ovat suosittuja nimiä.

Tämän kappaleen kuullessani ajattelin, että Siiri olisi kiva nimi. Istuin silloin autossa odottamassa kun tuleva isä tankkasi autoa, oltiin neuvolan käskystä matkalla äitiyspolille. Likka syntyi pari päivää myöhemmin ja arvaako joku mikä hänen nimensä on? :whistle:

http://www.youtube.com/watch?v=j_Tbn4i0Chc

Meillä käydään Siiri nimestä vääntöä, kun haluaisin sen tälle kolmannelle ja mies haluaisi ihan muun nimen :D

Mieheni isoisä halusi nimen Emma esikoisellemme, niin eipä tullut mieleen sanoa että se on liian yleinen nimi, hän nimittäin kuoli kun Emma oli 3kk, hävisi taistelussaan syöpää vastaan :'(

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Samaa ihmettelen, enkä koskaan nimeäisi lastani esim Nicoksi. Kiva, kun samalla luokalla on 5 samannimistä!

Milläs luokalla on viisi Nicoa?
Aika harvinaista, kaikkien täytyy varmaan sitten keksiä uusia nimiä ja ehdottaa lakia joka katsoo ettei kenelläkään ole samaa nimeä keskenään...

Me ei tiedetty yhtään että mitkä nimet on suosittuja kun pojalle nimi valittiin. Oli sinä vuonna suosituin nimi. Mutta yhtään kaimaa ei oo vielä sattunut samaan päiväkotiryhmään, kerhoon tai luokalle..

Kun aikanaan annoin kuopukselle nimen,oli niitä hiukan,nyt niitä jo hui ties miten monta.Kun kuopus vaihtoi koulua ,luulin ettei hänen nimistä oo ja kuinkas oli luokassa 3 kpl :D
Mutta ei se mua haittaa.Jokaisia nimiä näkyy aina jossain.

Mun veljen lapsi kastettiin toiseks nimeks lumpeenkukka,ei niitä ollut yhtään,vanhemmat keksi kun heijän lammel kasvoi noita.Piti nimi anoa.
Nyt niitä jo vaik kuinka monta

Minä ainakin olen antanut ( tai me yhdessä miehen kanssa) lapsillemme nimet, joista pidämme. Riippumatta siitä, ovatko ne jollain nimien topten-listalla. (tosin ne eivät ole)
Aino, Emma ja Onni ovat kaikki nimiä, jotka toisissa olosuhteissa olisin voinut antaa lapsilleni.
Minusta ne ovat kauniita nimiä.
Olen itse käynyt koulua Sarien, Tiinojen, Juhien, Jarien,Mikojen ja Minnojen jne. kanssa, enkä usko, että näillä
kyseisten nimien haltijoillla oli kovin suuria ongelmia siitä, että heillä oli luokallaan kenties kaksikin kaimaa.

Alkuperäinen kirjoittaja dip:
Esim. tänään oli kyläpaikassa toinen perhe, jonka lapset oli Onni, Emma ja Aino - kaikkein yleisimmät nimet viime vuosina. Onks sit kiva ku luokalla ja tulevaisuuden työpaikoilla on joka kolmannella sama nimi?

Mä annan lapselleni sellaisen nimen josta itse pidän eniten. Ihan yksi lysti onko se suosituin vai vähiten suosittu.

Jos lapsia syntyy vuodessa joku 50 000 ja niistä jokunen sata, siis mitä 400-500lasta?, saa saman nimen, se ei todellakaan tarkoita että luokka on sitten täynnä niitä samannimisiä.
Miksei tämä mene jakeluun näille jotka vaan hokee että kaikki on sitten samannimisiä?

Meidän lapsella on nimi joka on jo vuosia ollut suosituimpia. Siitä huolimatta mä itse tiedän 2 samannimistä, joista toinen on 25v ja toinen 11v.
Äitini, joka on yli 30 vuotta ollut töissä päiväkodissa, totesi että hänen ryhmissään tuona aikana on ollut 2 kappaletta tämännimisiä.
En tiedä sitten missä ne kaikki sen nimiset asuu, kun ei niitä missään kohtaa.