Mä en tajuu!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lumiina

Aktiivinen jäsen
29.10.2005
7 281
0
36
:ashamed: :ashamed: En vaan tajuu... Tajuutteko te? Jos tajuutte ni selittäkää mullekkin :D *tyhmä, tyhmä*

Jos kolme naista menee hotelliin ja he ottavat yhden hotellihuoneen, jonka hinta on 300 euroa, jokainen nainen maksaa 100 euroa huoneesta. Kun he ovat menneet huoneeseen, tulee hotellin johtaja vastaanottoon ja toteaa, että vastaanottovirkailija on velottanut naisilta huoneesta liikaa. Huone nimittäin maksaa 250 euroa. Vastaanottovirkailija lähtee palauttamaan ylimääräistä 50 euroa, mutta päättää itse pitää summasta 20 euroa. Hän palauttaa jokaiselle naiselle 10 euroa. Näin ollen naiset ovat maksaneet 90 euroa per henkilö hotellihuoneesta, joten yhteissumma on 270 euroa. Virkailijan pitämä 20 euroa lisättynä tähän summaan tekee 290 euroa. Mihin katoaa 10 euroa kolmesta sadasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Eikös tämä ollu täällä joskus aikasemminkin? En kyllä tajua :snotty:
Jaa-a vaikee sanoo... Mä en oo nähny tätä ikinä aiemmin.

Oli oli, muutama päivä sitte =) Mutta en tajunnu sitä sillon, enkä tajua sitä nyt.
Joku siihen oli kuitenkin osannut vastata että siihen 270? pitäis lisätä se 30? mitä asiakkaat makso, eikä sitä 20? mitä se virkailija otti itelleen? Tai jotain :whistle: :D

Mutta en siis ymmärtäny sitä siltikään :ashamed:

Eikös tämä ollu täällä joskus aikasemminkin? En kyllä tajua :snotty:
Jaa-a vaikee sanoo... Mä en oo nähny tätä ikinä aiemmin.

Oli oli, muutama päivä sitte =) Mutta en tajunnu sitä sillon, enkä tajua sitä nyt.
Joku siihen oli kuitenkin osannut vastata että siihen 270? pitäis lisätä se 30? mitä asiakkaat makso, eikä sitä 20? mitä se virkailija otti itelleen? Tai jotain :whistle: :D

Mutta en siis ymmärtäny sitä siltikään :ashamed:
Auuutss, ei tuo kyllä yhtään helpolle kuulosta ja en tajunu vielkään.... :D

siis toi on wanha juttu. Ihan vaan väärin asetettu laskutehtävä, ei muuta.

mieti jos sä ostat housut 30 eurolla, myyjä huomaa virheensä ja niitten piti maksaa 25 euroa. Se pistää 2 euroa taskuun ja antaa sulle 3 euroa.
kassassa on 25 euroa, myyjän taskussa 2 ja sulla 3.

No eihän ne suinkaan maksaneet 90 euroa per nuppi, vaan 300eurosta otetaan se kaksikymppiä, minkä respa pölli pois jää 280 euroa. Tämä jaettuna kolmella on se mitä maksoivat per nenä.

no, jos huone maksaakin 250 eur, ja "ylimääränen" 50 euroa jaetaan vastaanottovirkailijalle 20 eur, sekä kolmelle naiselle 10 eur, nii eiks se oo yhteensä 300 eur. 250+20+10+10+10? Vai olenk ihan pihal?!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eihän ne suinkaan maksaneet 90 euroa per nuppi, vaan 300eurosta otetaan se kaksikymppiä, minkä respa pölli pois jää 280 euroa. Tämä jaettuna kolmella on se mitä maksoivat per nenä.
Aivan! :D Aloin suotta sekoileen tuon 90e kanssa.... :ashamed: :ashamed:
Hauska juttu, ja kiitos sulle ku suomensit kui se menee :D :flower:

Eipä mitään, on joskus itse joutunut tätä pähkäämään kun jäi vaivaamaan. :)

mulla kans jäi toi 90e kummitteleen, ei kai pää enää toimi kunnolla tähän aikaan. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:

mulla kans jäi toi 90e kummitteleen, ei kai pää enää toimi kunnolla tähän aikaan. :ashamed:

mut siinähän on se, että ne naisethan luuli maksaneensa 270 euroa yöstä, mut meidän, tarinan lukijoiden, ei pitäs luulla koska meillehän kerrottiin asianlaita;)

Yhteistyössä