Mä en tiedä enää mitä mä haluan tältä elämältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyytymätön ja kiukkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyytymätön ja kiukkuinen

Vieras
vuodet vaan kuluu ja tulee paniikki siitä että pian mä olen 8-kymppinen mummo odottamassa kuolemaa ja hoksaan että piru vie en saanut aikaan tässä elämässä mitään enkä nauttinut yhtään.

Sitten se kun ei loppujen lopuksi tiedä mitä haluaa tai mistä nauttis... Tai sitten ne halut on sellaisia että ne ei vaan koskaan mitenkään tule totetutumaan.

Haluaisin lisää lapsia mutta en voi pakottaa miestä siihen jos ei se sitä halua.

En tiedä.. elämä tuntuu niin tyhjältä...

Jos et tiedä mitä haluat, kokeile eri asioita. Jos et tiedä mistä saat nautintoa, mene lääkäriin, terve ihminen tietää kyllä mistä tykkää, ehkä olet masentunut.

Mitäpä, jos kirjaisit ylös sellaisia asioita, joita haluaisit tehdä tai mistä pidät. Sitten otat ensi vuoden tavoitteksesi tehdä niistä mahdollisimman monta.

Ei elämä ole ohi kahdeksankymppisenä...minunkin "80-v mummuni" ihan tykkää elää ja suunnittelee jo ens kesää... Pointti: elämä ei ole ohi tietyssä iässä. Jos sulla masennus tai ikäkriisi? Helpottaisko juttelu jossain? Kaikista kait joskus tuntuu tuolta.

ei tunnu tuolta jos löytää elämäänsä todellisen tarkoituksen :) jos elämä onkin vaan se 80 vuotta tai mitä se nyt kenelläkin kestää syntymästä kuolemaan niin eipä sillä olekkaan mitään merkitystä ...

[QUOTE="vieras";27712357]Jos et tiedä mitä haluat, kokeile eri asioita. Jos et tiedä mistä saat nautintoa, mene lääkäriin, terve ihminen tietää kyllä mistä tykkää, ehkä olet masentunut.[/QUOTE]

Jaa, ei ole tietääkseni missään sairauskriteereissä sairautta "ei tiedä mitä elämältä haluaa" tai "en tiedä mistä tykkään". Ei kaikkea tarvitse medikalisoida.

[QUOTE="Vieras";27712625]Ei elämä ole ohi kahdeksankymppisenä...minunkin "80-v mummuni" ihan tykkää elää ja suunnittelee jo ens kesää... Pointti: elämä ei ole ohi tietyssä iässä. Jos sulla masennus tai ikäkriisi? Helpottaisko juttelu jossain? Kaikista kait joskus tuntuu tuolta.[/QUOTE]

no sitähän ei etukäteen voi tietää koska se elämä on ohi. Mutta jos nyt hieman tarkastelee sukuansa voi ehkä hieman päätellä minkä pitusen elämän saa elää ellei jotain muuta yllättävää tapahdu.

Ehkä elämä ei ole ohi kahdeksankymppisenä mutta on paljon asioita mitä ei enää siinä iässä pysty tekemään

Yhteistyössä