Mä en tiedä millaiset vaunut mä haluan! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
vauva ei ole vielä syntynytkään ja sukupuoltakaan en tiedä. eli vähän molemmille sopivaa olen yrittänyt etsiä tai sitten selvästi vaan toiselle sopivaa jonka voisin käydä hakemassa jahka sukupuoli selviää synnytyksen jälkeen.

olin aina ajatellut että haluan sellaiset samettiset jotka meillä lapsuudenkodissa oli, mutta äiti onkin jossakin vaiheessa hävittänyt ne ja ne mitä olen esim. huutonetissä katsellut ovat olleet jotenki kamalia... :( no entäs sitte modernit mallit, kaikki on vaan ruskeita tai musta-harmaita eikä yhtään nättejä. yyh :( auttakaa nyt, jooko?

Mitä muita kriteerejä kuin väri? Tuleeko esim. kaupunkikäyttöön vain ihan maalla? Kaupungissa kääntyvät etupyörät ja muutenkin aika kapeat vaunut ovat kätevät, esim. Teutonia Fun (niissä tosi ihania kuosiakin). Maalla sitten kunnon isot yhdistelmät jossa isot pyörät.

Itse ostin halvalla käytetyt, maksoin 80e 7v vanhoista emmaljungista. Hyvin on toiminut vauvalla, nyt odotan, että olisi enemmän vauvalla ikää ja pääsisi noihin esikoisen emmeljungan scoottereihin istumaan:) Paljon paremmat lenkeillä ja kaupassa kun tollaset isot makuuvaunut.

Ei niitä makuuvaunuja käytetä kuin sen 7kk, ei ole silloin väliä, minkänäköiset vaunut on.

no keskustassa asutaan, mutta ei suurella paikkakunnalla, eli jos joku tuosta välimalli. mutta kyllä niiden olisi kiva kulkea myös lumessa. ja tällä hetkellä tuntuu että sillä ulkonäöllä on väliä. mut toisaalta en oikein tiedä minkälainen sen ulkonäön pitäisi olla... vaikeeta :(

Alkuperäinen kirjoittaja ähj;24564173:
Itse ostin halvalla käytetyt, maksoin 80e 7v vanhoista emmaljungista. Hyvin on toiminut vauvalla, nyt odotan, että olisi enemmän vauvalla ikää ja pääsisi noihin esikoisen emmeljungan scoottereihin istumaan:) Paljon paremmat lenkeillä ja kaupassa kun tollaset isot makuuvaunut.

Ei niitä makuuvaunuja käytetä kuin sen 7kk, ei ole silloin väliä, minkänäköiset vaunut on.

no mut mulle on. sitäkin mietin et jos ostais sellaiset muunneltavat vaunut jotka kestäis jonnekin kolmivuotiaaksi asti.

Kolmosella esikoisen vanhat vm. -05 Orat, reilun kokoiset, mutta ei silti kovin raskaat. Vielä nukkuu niissä päikkärit, vaikka jo puoltoista vuotias. Muuten eivät enää käytössä. Itse olen tykännyt, koska ovat tarpeeksi reilut.

http://www.google.fi/search?q=tako+strollers&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=fi&tab=wi&biw=1116&bih=453

tuolla linkissä oli kyllä ihanat oranssit :) ja ihastuin myös siihen teutonia fun etusivulla olevaan viininpunaiseen :) en vaan saanut niitä värejä auki. en tajua miksi.

onneks tulin kyselemään täältä :)

nuita tako:n vaunuja saa suomestaki, eli kait ne pitäs olla ihan turvallisetki ku suomessa kuiten aika tarkat ne kriteerit että voi myydä. ulkomailta tilatessa varmaan edullisemmat..

Meillä on Gessleinin F6 yhdistelmät, todella kätevät ja paljon ihania kuoseja joista valita. Vaihdettavat etupyörät, isot renkaat maastoon ja kääntyvät pikkupyörät kaupungille. Britaxin (ainakin) turvakaukalon saa vaunujen runkoon adaptereilla, todella kätevää kun vauva nukahtaa autoon. Hyvin mahtuu kasaantaitettuna auton takaluukkuun eikä tartte olla bodari, että jaksaa nostaa niitä. Saatavana kovalla ja pehmeällä kantokopalla. Voin hyvillä mielin suositella!

Tässä hyviä vinkkejä. Ensimmäisenä kannattaa ajatella käyttötarkoitusta. Millaisia teitä pitkin aiot vaunujen kanssa kulkea? Joka tapauksessa talvikeleillä meno on monesti rytyytystä jäisillä, loskaisilla ja uraisilla teillä, joten vaunuissa pitää olla hyvän jousitukset (halpismerkeissä on huonot, samoin vanhoissa retrovaunuissa). Pyörien pitää olla levetä, jotta eivät tukkeudu loskasta. Meillä on ilmakumipyörät ja hyvät jousitukset toimineet hyvin kaikissa mahdollisissa maasto-olosuhteissa.

Väri kannattaa olla neutraali, koska tulevaisuudessa voi tulla eri sukupuolta oleva vauva. Tällä asialla ei oikeasti ole merkitystä. Sen sijaan merkitystä on sillä, että vaunujen ulkonäkö pysyy parempana, kun kaikki kuraroiskeet eivät näy kangasosissa.

Yhdistelmät (kovalla) kopalla ovat kätevät, koska pikkuvauva-aika menee vaunuina. Koppaa on helppo kantaa sisälle ja pitää vaikkapa varasänkynä kylässä tai parvekkeella. Vauvan kasvettua koppaa ei enää tarvita ja vaunut muuttuvat rattaiksi. Tosin taapero mahtuu vielä nukkumaan makuuasentoon laitetuissa rattaissa vaikkapa lämpöpussin sisällä.

On myös hyvä, jos vaunut menevät pieneen tilaan esim. auton peräkonttiin. Julkisilla matkustaessa tai hisseissä taas on kätevää, että työntöaisan saa lyhyemmäksi.

Ajattele käytännöllisyyttä. Se on kaikkein tärkeintä. Itse ostimme aikoinaan Brion kombit kovalla kantokopalla käytettyinä. Hyvin pelittivät molemmilla lapsillamme.

Yhteistyössä