Mä en tiedä mitä mä teen, mulla menee järki:,( koirat juoksivat karkuun taas ja sää on kamala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
päästin pissalle ja he heti juksivat minusta karkuun, mua pelottaa chihuahuan takia, ja prkle toi iso koira, inhoan siitä, kun sen takia aina tämä kaikki tapahtu, kun vain se aina juokse pois:,(. MITÄ MÄ TEEN NYT?

no,mites jos laitat koirille valjaat/hihnan ja käytät niitä ihan kävelyllä?yleensä,jos koiria ( tai mitä tahansa lemmikkejä ) ottaa,niin niiden eteen pitää nähdä vähän vaivaa..

No kun ne ei juokse aina karkuun, mutta välillä jotai lyö päähään yhdelle koiralle ja e juokse, varma toi on jo 4s kerta, mutta aina tulevat takas, tämä SÄÄ mua pelottaa

Voi helvetti, opitelka lukemaan, että päästin HETKEKS niitä, koska olin lenkillä heidän kanssa ja taas tapahtui niin että saman tien se yks juoksi, eikä mun huuto autanut

Voi helvetti, opitelka lukemaan, että päästin HETKEKS niitä, koska olin lenkillä heidän kanssa ja taas tapahtui niin että saman tien se yks juoksi, eikä mun huuto autanut

Jos sä et hallitse koirias ( ja selkeesti et hallitse, koska ovat sulta karanneet) niitä ei silloin päästetä edes HETKEKSI vapaaksi. Omaa tyhmyyttäsi päästit ne karkuun TAAS ja vain itseäs voit syyttää jos jotain tapahtuu, joko koirillesi, jonkun toisen koiralle tai jollekkin ihmiselle sun koiries takia. P.S Sun on pakko olla joko provo tai todella, hmmmmm...yksinkertainen ihminen.

Yksinkertainen patenttiratkaisu: et päästä enää koiria vapaaksi muualla kuin aidatulla alueella. Kaikki ulkoilut muuten hihnassa eikä sun tarvi enää huolehtia karkailevista koirista.

No ei ne mun koirat ainakin ketään puree:D kun ne on pienet ja kiltit:D. Se kun sanoin ison koiran takia, niin se on vain ehkä 2 kerta isompi kun chihu. Eikä kukaa muun heitä hallitse jos päähänpistos tulee juosta karkuun... ja miten ne oppi muuten JOS EN PÄÄSTÄ heitä liikumaan ilman siitä hihna

Älä päästä niitä koiria vapaaksi, jos niillä on taipumusta karkailla. Eipä tarvitse sitten enää miettiä, mitä tekee kun koirat jälleen kerran karkaavat. Yksinkertaista.

jos sä kerran tiedät että se hetkellinenkin irtioleminen voi lähes 100 % johtaa siihen että koira karkaa , niin miksi lasket koirasi irti hetkeksikään. meillä on myös koira joka vaatii suunnilleen lentokentän kokoisen aukean alueen jotta sen voi laskea vapaaksi ja koko ajan näkee missä se on ja silti saa varautua melkoiseen showhun että sen saa kiinni. ei mulle tule edes mieleen että laskisin sen vapaaksi, sillä on 7 metrin fleksi ja jos on kunnon paikka niin vaikka 20metrin köysi, sen verran sillä on vapaata liikkumatilaa lenkillä. sen lisäksi sillä on pihalla julmetun suuri häkki jossa voi temmeltää.

No ei ne mun koirat ainakin ketään puree:D kun ne on pienet ja kiltit:D. Se kun sanoin ison koiran takia, niin se on vain ehkä 2 kerta isompi kun chihu. Eikä kukaa muun heitä hallitse jos päähänpistos tulee juosta karkuun... ja miten ne oppi muuten JOS EN PÄÄSTÄ heitä liikumaan ilman siitä hihna

Se, että koiriesi karkaamisen takia tapahtuu joku vahinko joko sun koirille tai muille koirille ei tarkota sitä, että sun koiran tarvitsisi purra ketään, nehän voi esim. juosta vaikka auton alle. Sun takia. Kun et viitsi pitää hihnassa. Menkää aidatulle alueelle oppimaan sitä luoksetuloa. P.P.S Kun koira on hallinnassa, se ei saa päähänpistoa olla tulematta omistajan luo kutsuttaessa.....

Auh, satut päähäni. Taidat olla ihan oikeasti tosissasi tuosta opetusmenetelmäsi tehokkuudesta. En usko, että pystyt ylettymään hyvään provoon. Pakko mennä pois. Auh, auh.

Järjestyslain mukaan koira on pidettävä taajamassa yleisesti kytkettynä (14§) – poikkeuksen muodostavat koirapuistot, koirien harjoituspaikat sekä suljetut piha-alueet. Vapaana olevan koiran on oltava näissäkin paikoissa omistajan tai haltijan valvonnassa.

Metsästyslaissa on säädetty, että koira voi olla vapaana luonnossa vain ajalla 20.8 – 28.2.

Keväisin ja kesällä koira tulee pitää kytkettynä tai sen on oltava välittömästi kytkettävissä (8 luku 51§).

Keväällä monet luonnonvaraiset poikaset ovat vaarassa jäädä innokkaiden tai muuten vahinkoa aiheuttavien koirien uhriksi.

Luonnossa liikkuvan on hyvä kuitenkin muistaa, että ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa koiraa ei saa pitää irti toisen alueella (53§).

[QUOTE="vieras";25189466]Olen, työntekijänä. Sinunlaisesi viihtyvät oikein hyvin asiakkaina.[/QUOTE]

Työntekijätkin ovat sekoja suljetulla. Olen myös ollut töissä siellä, ja osasta hoitsuista ei kyllä nähnyt, olivatko hoidokkeja vai töissä

Yhteistyössä