Mä en tiedä vauvanhoidosta yhtään mitään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekakerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekakerta

Vieras
En tiedä mitä helmivauvalle pukea päälle että on tarpeeksi lämmin, en tiedä miten vaippoja vaihdetaan tai kuinka usein vauva käy kylvyssä. En tiedä imetyksestä yhtään mitään.

:(

Mietin vain omaa pilalle menevää vartaloani ja näen kauhukuvia kariutuneesta parisuhteesta kun millekään ei jää aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ekakerta:
En tiedä mitä helmivauvalle pukea päälle että on tarpeeksi lämmin, en tiedä miten vaippoja vaihdetaan tai kuinka usein vauva käy kylvyssä. En tiedä imetyksestä yhtään mitään.

Mietin vain omaa pilalle menevää vartaloani ja näen kauhukuvia kariutuneesta parisuhteesta kun millekään ei jää aikaa.

Siis olet raskaana, vauva syntyy kuukauden päästä?

Mä en nyt halua olla ilkeä mutta oisko kannattanu miettiä tätä ennen raskaaks tuloa? Sillon kun oma vartalo tuntuu tärkeämmältä ku vauva niin...

Mä kannan raskauden merkit ylpeänä, olenhan saanut tähän maailmaan mitä ihanimman lapsen. Ja kärsisin enemmänkin, jos lisää saisin.

Ja tämä parisuhde karituu, kun ei aikaa lapsen takia -asia on ihan susta ja sun miehestäs kiinni. Ei se kariudu, jos ette anna sen kariutua! Tsemppiä ja nyt nenä pystyyn sieltä itse säälin syövereistä!!
:hug:

Ja muusta imetyksestä yms. luonto opettaa!!! Kukaan ei ole seppä syntyessään. Et sinä enkä minä. Kyllä sä opit!! :hug:

ite sain synnärillä paljon ohjeita - oli sama tilanne kun sulla :) hyvin se menee, luotat vaan itteesi ja otat apua vastaan. ja kysy, jos oot epävarma! Meille sanottiin synnärille että tänne voi sitten soittaa ja esittää ne tyhmätkin kysymykset (kun siis on kotona vauvan kanssa).

Alkuperäinen kirjoittaja oho:

Siis olet raskaana, vauva syntyy kuukauden päästä?

Niin.

Ja niin, vartalon saa kuntoon raskauden jälkeen MIKÄLI sen eteen haluaa nähdä työtä. Kaikki on loppu peleissä itsestä kiinni, ihan kaikki. Siis nekin että kestääkö parisuhde ja onko aikaa ja opitko. Oma asenne ratkaisee! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Ja niin, vartalon saa kuntoon raskauden jälkeen MIKÄLI sen eteen haluaa nähdä työtä. Kaikki on loppu peleissä itsestä kiinni, ihan kaikki. Siis nekin että kestääkö parisuhde ja onko aikaa ja opitko. Oma asenne ratkaisee! :hug:

Kyllähän minä sen tiedän.

Mutta ei se tieto aina pelkoon auta, tai huoliin. Mua huolettaa, etten osaa pitää pienestä tarpeeksi hyvää huolta.

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
osatsä, muuten sä et olisi siitä huolissaan..

Onkohan ihan noinkaan?

Joidenkin mielestä näköjään pitäisi kaikki etukäteen tietää. En minä osannut odottaa kuinka paljon vartalo muuttuu... näin esimerkiksi.

En tiennyt minäkään. En ollut koskaan vaihtanut vaippaa, en pukenut vauvaa enkä edes pitänyt pientä sylissä, kunnes oman sain ja kaikki suju luontevasti ja kun rasvattu :heart: :D

Voi kuule, voin lohduttaa, että ennen mun esikoisen syntymää olin pitänyt vauvaa sylissä ehkä vain pari kertaa elämäni aikana enkä todellakaan tiennyt vauvoista yhtään mitään. Mutta niin vain se äidinvaisto jostain ilmestyi ja omasta mielestäni olen selvinnyt kunnialla ainakin tähän asti. :)

Suositten, että meet niihin neuvolan järjestämiin perhevalmennuksiin. Kysy vaikka jos pääsisit myöhäisempään ryhmään (mullakin la kohta ja meillä nuo oli jo..). :) Sieltä saat paljon tietoa alkuun. Sit lue ne Kelan lähettämät kirjaset (tuli äp:n mukana).

Mitä vartaloon tulee: huomasin tänään, että mulla on 15 uutta taisteluarpea vatsassa, kaikki oikealla puolella, mutta so what. Siinähän on. Mulla on noita raskausarpia ennestäänkin ja aina ne on vaalentuneet ajan myötä. Kroppaa nyt ei ihan entisenlaisekseen enää saa, mutta lähelle kyllä, jos vaan töitä on valmis tekemään. Ja muuttuhan se kroppa ajan myötä joka tapauksessa, joten nyt sentä saat vauvan siihen kaupan päälle.

Positiivista asennetta, susta nuo on kiinni. Ja mitä vauvan käsittelyyn tulee, kyllä sä opit. Eihän kukaan ekakertalainen kaikkea vielä tiedä (eikä tokallakaan kerralla), mut työ tekijäänsä opettaa. =)

Yhteistyössä