Mä en usko, että läheskään kaikki ne jotka väittävät syövänsä terveellisesti tekisivät niin oikeasti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hah Hah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hah Hah

Vieras
Moni täällä aina peräänkuuluttaa kasvisten, lautasmallin jne. perään. Tuskinpa te kuitenkaan joka aterialla syötte niin terveellisesti kuin väitätte. Kunhan vain haluatte täällä esittää muka parempaa.

Täällä on niin monia aloituksia, että perheellä ei ole rahaa ja silti muka niin moni syö todella terveellisesti. Joka ruualla salaatit yms. syödään kalaa jne. Niin varmaan.
 
Niin, täällä oli mitä, 70000kävijää viikossa? Paitsi että se on vanha tieto, nykyään luku voi olla paljon isompikin.
Eiköhän siihen porukkaan mahdu niitä terveellisestisyöviäkin jonkun verran..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hah Hah:
Moni täällä aina peräänkuuluttaa kasvisten, lautasmallin jne. perään. Tuskinpa te kuitenkaan joka aterialla syötte niin terveellisesti kuin väitätte. Kunhan vain haluatte täällä esittää muka parempaa.

Täällä on niin monia aloituksia, että perheellä ei ole rahaa ja silti muka niin moni syö todella terveellisesti. Joka ruualla salaatit yms. syödään kalaa jne. Niin varmaan.

Joo, meillä syödään pääsääntöisesti terveellisesti mutta kyllä meiltä löytyy välillä myös ranskalaisia, lihiksiä ja lapset saattavat syödä ruokansa ilman kasviksia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No muuhun kantaa ottamatta niin se terveellisesti syöminen kyllä maksaa...

enempi maksaa ne läkkeet sun muut mitä joudut mahdollisesti napsii kun oot syöny vuositolkulla paskaa ruokaa ja tukkinu kroppasi sillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Jäkä jäkä. Kyllä syön terveellisesti ja samaa syötän lapsille. Se ei tarkoita, etteikö välillä vedetä suklaata tai muuta herkkua :snotty:

Mutta nämä ovat toisensa poissulkevia asioita.

Äiti 30+, kevyt työ ja muutama kuntoilukerta viikossa

vs.

lapsi.


Terveellinen ruoka ei ole molemmille sama.
 
Syön terveellistä ja monipuolista kasvisruokaa. Raskaana ei maistu edes suklaa, joten nyt syön entistä terveellisemmin :D

Kasvikset - etenkin juurekset ovat todella halpoja. Ja kesällä lähes ilmaisia. Metsistä saa ilmaiseksi marjat ja sienet. Kalaakin voi itse pyydystää. Joten aina on turha vedota rahattomuuteen ettei voisi terveellisesti syödä.

Kallista se vasta olisi jos epäterveellisesti söisi, einekset/sipsit yms maksaa rahaa. Sekä se "moskapaska" tekee kyllä hallaa keholle ja mielelle joten sekin maksaa, todennäköisesti kuoleekin aiemmin kuin se terveellisesti syövä. Huonosti syövät ovat usein pahalla päälläkin.
 
Miten se on vaikia uskoa? Meillä rahat menee ruokaan, ja nipistetään sitten muualta. Onse ravinto vaan niin tärkeä asia etten ala leikkimään sen kanssa. Kakarana sai ihan tarpeeks kärsii näkkileivällä ja ainaisella hernekeitolla.

Mutta sittenhän meneekin pakka sekasin kun nykynen ruokapyramidi kaatuu kasaan. Rapistumisen merkit ovat jo alkaneet...

 
Ei ny joka aterialla. Esim. jos meillä ei oo kaapissa salaattiaineksia, niin hankala on tyhjästä nyhjästä. Mutta meillä on todella usein salaattia tms. Ja syön aamulla puuron, marjoja jne. Mä ihan oikeasti syön terveellisesti. Mutta mun pahe on se, että ku mä leivon vaikka mustikkapiirakan, niin mä saatan syödä puoli peltiä kerralla sit naamaan :whistle:
 

Yhteistyössä