Mä en vaan voi tajuta vanhempia jotka vie joka vkl lapset hoitoon!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anteeksi purkaukseni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anteeksi purkaukseni

Vieras
Siis siks että itse pääsee kulkuun. Todellakin tiedän tapauksia, jotka on joka ikinen viikonloppu baarissa ja pienet lapset ihan muutaman kuukauden iästä säännöllisesti hoidossa.

Mukavat muistot jää lapsillekin -viikonloput perheen kesken? Mitä ne ovat?

Mikä ihme näitä "vanhempia" vaivaa?

Yksikin on yh, ja ymmärrän että lapsi on joka toinen vkl isällään, mutta se joka toinen vkl ollaankin sitten mummulassa. On se vastenmielistä kyllä viettää viikonloppua oman lapsen kanssa?
 
en itekkään tota ymmärrä mut ittelläni on lievää kateutta koska meil on tytöt ehkä kerran vuodessa hoidossa ja sekin on yks yö isomman saa useammin yökyläilee tai sa ja saa ku se ryövätään :D mut pienemmänkaa ei oo toivoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja paula-a:
en itekkään tota ymmärrä mut ittelläni on lievää kateutta koska meil on tytöt ehkä kerran vuodessa hoidossa ja sekin on yks yö isomman saa useammin yökyläilee tai sa ja saa ku se ryövätään :D mut pienemmänkaa ei oo toivoa.

Toisaalta, mä ihmettelen mummoja, jotka ottaa vastasyntyneestä asti vauvan yökylään joka vkl. Tai ite kuvttelisin, ettei mun vanhemmat olis edes suostuneet.
 
No en minäkään TAJUA mutta jos lapsi on hyvässä hoidossa niin ei se niin kamalaa ole. monelle lapselle tulee läheinen suhde myös isovanhempiin näin, eikä siinä mitään pahaa ole.
 
Mä oon viimeisen puoli vuotta ollu joka vkl baarissa..:D
töissä tai vapaalla..
mut yleensä kyl oon kuskina ja selvinpäin...
Mä en nää siinä mitää väärää,et lähden kahville tai limulle kavereiden kanssa,kun tytt on käynyt jo nukkumaan ja isäsnsä alkaa katselee jotain elokuvaa josta mä en kuitenka tykkäis..
 
Alkuperäinen kirjoittaja -x-:
No en minäkään TAJUA mutta jos lapsi on hyvässä hoidossa niin ei se niin kamalaa ole. monelle lapselle tulee läheinen suhde myös isovanhempiin näin, eikä siinä mitään pahaa ole.

Voihan niihin isovanhempiin tulla läheinen suhde muutenkin. Mutta eihän se paha ole jos lapsi hyvässä hoidossa on ja on hyvä olla -ei kai lapsi parempaa osaa vaatiakaan? Mutta kyllä eittämättä lapsen ja vanhemman suhteesta jotain puuttuu, kun vanhempi ei hänen kanssaan viihdy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Mä oon viimeisen puoli vuotta ollu joka vkl baarissa..:D
töissä tai vapaalla..
mut yleensä kyl oon kuskina ja selvinpäin...
Mä en nää siinä mitää väärää,et lähden kahville tai limulle kavereiden kanssa,kun tytt on käynyt jo nukkumaan ja isäsnsä alkaa katselee jotain elokuvaa josta mä en kuitenka tykkäis..

Joo, mutta ap tarkotti varmaan jotain muuta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Mä oon viimeisen puoli vuotta ollu joka vkl baarissa..:D
töissä tai vapaalla..
mut yleensä kyl oon kuskina ja selvinpäin...
Mä en nää siinä mitää väärää,et lähden kahville tai limulle kavereiden kanssa,kun tytt on käynyt jo nukkumaan ja isäsnsä alkaa katselee jotain elokuvaa josta mä en kuitenka tykkäis..

Arvasin, että joku nostaa tämän pointin esille. Eihän sun lapset silloin mummulla/kummilla/kaimalla ole hoidossa joka viikonloppu, käsittääkseni?
 
onhan se tieten vähän hälyyttävää, jos joka viikonloppu alkoholin kanssa läträä, kotona tai baarissa, mutta jos on esim. 5 päivää viikossa 24 h lapsen kanssa, niin toisaalta en näe sillä väliä, onko laps 2 iltaa hoidossa vaikkapa jumppien takia esim 3 h / ilta, vai jompana kumpana iltana baarireissun takia. Suurimman osan ajastahan se laps varmaan nukkuu kuitenkin
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
onhan se tieten vähän hälyyttävää, jos joka viikonloppu alkoholin kanssa läträä, kotona tai baarissa, mutta jos on esim. 5 päivää viikossa 24 h lapsen kanssa, niin toisaalta en näe sillä väliä, onko laps 2 iltaa hoidossa vaikkapa jumppien takia esim 3 h / ilta, vai jompana kumpana iltana baarireissun takia. Suurimman osan ajastahan se laps varmaan nukkuu kuitenkin

Enpä nyt tarkoitanut tätäkään... mutta puolustellaan sitten vanhempia viimeiseen asti ja ihmetellään vasta sitten miks niin monet lapset voi huonosti :-/
Mä en ole ikinä kuullut, että joku vanhempi vie joka viikonloppu koko viikonlopuksi jumppien vuoksi lapset hoitoon. Ja jos näin on, niin surullista mielestäni sekin, että aina odotetaan aikaa että saadaan lapset hoitoon. Aina joka suunnitelmassa pointtina on se, että lapset hoitoon. Eli jos on kyse jo aikuisista ihmisistä, jotka on perheen halunnut niin mikä siinä perhe-elämän viettämisessä sitten on niin vaikeaa, ettei kokonaista viikkoa voi ikinä elää lasten kanssa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja paula-a:
en itekkään tota ymmärrä mut ittelläni on lievää kateutta koska meil on tytöt ehkä kerran vuodessa hoidossa ja sekin on yks yö isomman saa useammin yökyläilee tai sa ja saa ku se ryövätään :D mut pienemmänkaa ei oo toivoa.

Toisaalta, mä ihmettelen mummoja, jotka ottaa vastasyntyneestä asti vauvan yökylään joka vkl. Tai ite kuvttelisin, ettei mun vanhemmat olis edes suostuneet.

No ei kai isovanhemmat uskalla kieltäytyä, ettei käy sitten niin, ettei lasta saa enää koskaan hoitoon/näe useasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli jos on kyse jo aikuisista ihmisistä, jotka on perheen halunnut niin mikä siinä perhe-elämän viettämisessä sitten on niin vaikeaa, ettei kokonaista viikkoa voi ikinä elää lasten kanssa?

Tässä se pointti, jota ihmettelen myös mä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja viekkis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli jos on kyse jo aikuisista ihmisistä, jotka on perheen halunnut niin mikä siinä perhe-elämän viettämisessä sitten on niin vaikeaa, ettei kokonaista viikkoa voi ikinä elää lasten kanssa?

Tässä se pointti, jota ihmettelen myös mä!

No näin just! En myöskään ymmärrä äitiä, joka joka päivä venyttää lapsensa (alle 1v) hoitopäivän pk:ssa 10-tuntiseksi, vaikka on töissä 6-7h ihan vaan, että pääsee rauhassa salille tai ruokakauppaan. Eikö kaupassa voi käydä lapsen kanssa? Tai isä katsoo, kun on salilla tms.? En käsitä :(



 
no voi paha paha.. mie vien muksuni hoitoon tänään tarhaan, huomenna mummulaan ja sunnuntaista keskiviikkoon se on isällään... tosin mie oon tässä nyt kolme yötä töissä.. ryyppäämisestä siis todella kaukana.. :snotty: :D mutta sitte tiistaina tämäkin mamma lähtee baanalle :D
 
Oikeesti, kuinka moni edes tuntee sellaiset vanhemmat, joiden lapset on JOKA vkl hoidossa pe-su? Oikeasti ne pahimmat viinan kanssa lotraajat istuu siellä kotona, ja ottaa lasten aikana, mikä on mun mielestä vielä pahempi.
 
voi että kun jotkut ei sitten tajua että toiset haluaa tehdä jotain myös itsekseen ja silti haluavat perheen ja pitävät läheisistään hyvää huolta. aina vänkytetään ettei pitäis tehdä lapsia jos niille hellanteltuille ei anna 24/7 seuraavan 18v ajan!ollaan niin niin putkikatseisia ja täydellisiä. karu totuus paljastuu sitten kun ukko menee vieraisiin kun ei ole yhteistä aikaa ikinä kahden tai kun lapset muuttaa pois eikä tiedetä mistä puhua kun elämän keskipisteet on lähtenyt.
 

Yhteistyössä