Mä en voi nauttia tästä kesästä, koska se on kohta ohi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fortunate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fortunate

Aktiivinen jäsen
07.11.2010
8 015
1
36
Ahdistaa koko ajan kun miettii, että jo kuukauden päästä kesä alkaa olemaan finaalissa ja muutaman kuukauden päästä on kylmä..tulee lunta..pakkasta..ja piiitkä talvi. :(

Muita samanlaisia?
Kyrsii itseä kun ei osaa nauttia tästä nyt olevasta, kun masentaa ja ahdistaa jo valmiiksi se hemmetin pitkä kausi pimeää ja kylmää mitä on tulossa.
Miiiiiiiiiksi täällä on niin lyhyt kesä?!?!

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
no suomessa on neljä vuoden aikaa. itse nautin talvesta, mutta myös syksy on ihana kun on pimeät illat, syysmyrsky ja paljon kynttilöitä, keväästä ja kesästä en taas tykkää yhtään. mutta ei mua ahdista ajatus, että kohta alkaa kesä tai kevät, ne tulee ja menee,

Noin mäkin ajattelin 10v sitten teini-iässä. Mutta nyt, kun 30v lähenee, on sitä oppinut ostamaan lämpöisiä takkeja ja kenkiä, ei tule kylmä.. ja viis ulkonäöstä!

"Älä eilistä mieti tai huomista murehdi, vaan elä rauhassa tätä päivää".. lukee meillä yhdessä taulussa.

Noin mäkin ajattelin 10v sitten teini-iässä. Mutta nyt, kun 30v lähenee, on sitä oppinut ostamaan lämpöisiä takkeja ja kenkiä, ei tule kylmä.. ja viis ulkonäöstä!

"Älä eilistä mieti tai huomista murehdi, vaan elä rauhassa tätä päivää".. lukee meillä yhdessä taulussa.

Mä olen kulkenut aina talvet toppahousuissa, villasukissa, paksuissa pipoissa ja käsineissä, en silti pidä siitä neljää-viittä kuukautta putkeen. :D

Tuota lainaamaasi lausetta mikä teillä jossain taulussa lukee pitäisi kyllä opetella käytännössä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Joo minä;28723800:
On kun mun kynästä. Elokuun puoliväli on jo ihan syysfiilistä. Kamalaa, inhoan syksyäja talvea ja olen myös taipuvainen kaamosmasennukseen.

Peesi joka sanaan.

Lisäksi mulla on tänä vuonna elokuu lomaa- loman alkua ei tavallaan odota edes, kun se meinaa sitä että myös syksy on koko ajan lähempänä. Tavallaan kuitenkin loma loppukesästä on hyvä juttu, koska tuntuu että kesästä tulee nautittua sillä tavalla jotenkin enemmän. Ja monesti elokuu on vielä ihan lämmin ja kesäinen.

Tykkään kyllä syksystäkin, ja talvestakin, mutta se on vaan IHAN liian pitkä. En haluaisi missään nimessä asua maassa jossa ei olisi ollenkaan talvea. Mutta tykkäisin asua paikassa jossa talvi olisi lyhyempi ja kesä pidempi. Esim. keski-Euroopassa.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Välillä tulee tosiaan jo mieleen, että kohta tää ihana lämpö ja aurinko on taas loppu useaksi kuukaudeksi. Enpä tiedä, kuinka sitä taas jaksaa sen karmean kylmän ja pimeyden! :( Viime talvi meni "hyvin" kun oli ihan väsynyt raskaudesta ja sitten valvoi/nukkui vauvan kanssa, mutta nyt elämä on jo normaalia ja kesällä tämä on ihanaa! Pelkkä ajatuskin pimeästä ja kylmästä masentaa.

Olisikin ne neljä vuodenaikaa.. Kyllä se kevät jäi tänä vuonna tulematta kunnolla ja talvi oli loputtoman pitkä. Mä en myöskään jaksa sitä pitkää pimeää aikaa ja muakin inhottaa ajatus siitä, että tämä kesän ihanuus loppuu pian :(

• Tykkää
Reactions: fortunate
Mä tykkään ihan joo talvesta ja alkusyksy on ihana, kun on vielä lämmintä, mutta ei enää kuumaa ja kuitenkin pimeää.
Pitkästä talvesta EN tykkää, enkä myöskään loskasta, matalapaineesta päässä jne.

Ois ihanaa, jos kesä ois 8kk pitkä (ei hellettä, mutta 20-25 astetta ja hentoa tuulta), syksy kuukauden, kevät kuukauden ja talvi kaksi kuukautta. :D

Mut en mä tiedä, voi olla, että alan taas nauttimaan talvesta kunhan lapsi kasvaa.
Aiemmin nimittäin rakastin talvea ja syksyä, mutta lapsen saamisen jälkeen lähinnä vihaan niitä. En pääse lautailemaan, en hiihtämään, mutta sen tilalle "pääsen" joka stnan päivä seikkailemaan loskassa ja pakkasessa pissalla haisevissa julkisessa lapsen (eli luultavasti myös rattaat messissä) kanssa. :D

Selkeän eron huomasi myös muuttaessa Lapista tänne Helsinkiin.
Silloin minusta alkoi kuoriutua jonkin asteinen talvivihaaja, vaikka aiemmin rakastin sitä.

On vähän sama fiilis. Varsinkin kun kesä alkoi jo toukokuussa, niin nyt alkaa olla olo, että kesä on kestänyt niin pitkään, että se loppuu juuri.
Tykkään kyllä syksystä, mutta talvi... blaah.

Mä tykkään ihan joo talvesta ja alkusyksy on ihana, kun on vielä lämmintä, mutta ei enää kuumaa ja kuitenkin pimeää.
Pitkästä talvesta EN tykkää, enkä myöskään loskasta, matalapaineesta päässä jne.

Ois ihanaa, jos kesä ois 8kk pitkä (ei hellettä, mutta 20-25 astetta ja hentoa tuulta), syksy kuukauden, kevät kuukauden ja talvi kaksi kuukautta. :D

Just näin :D

Ihan on samat fiilikset. Ja vielä pahemmalta tuntuu kun en tänä kesänä ole osannut nauttia ollenkaan mistään vaikka se alkoi jo toukokuussa :( Ahdistaa ihan kamalasti että miten tulevan syksyn, koulujen alun ja kaiken taas kestää!

Hei talvimasentujat, hankkikaa kirkasvalolamppu. Se ihan aikuisten oikeasti toimii!

Koin tämän omakohtaisesti toissa talvena. Meiltä hajosi keittiöstä lamppu mun lempituolini luota missä aina istuin ja join aamukahvia. Laiskana ihmisenä en jaksanut alkaa korjaamaan sitä ja laitoin töpseliin vuonna miekka ja kirves lahjaksi saamani kirkasvalolampun. Ruma se oli kuin mikä, mutta sen valossa tuli sitten aamukahvi ja lehti luettua koko talven. Keväällä aloin miettimään, että eihän tämä talvi ollut yhtään niin synkkä mitä talvet yleensä ovat, mutta en osannut yhdistää kirkasvaloa ja mielialaani mitenkään yhteen. Viime syksynä sitten keittiönlamppu saatiin korjattua ja laitoin sen kirkasvalolamppurumiluksen takaisin varastoon. Jo joulun kohdalla olin viiltelemässä ranteita, että eihän tämä synkkyys lopu koskaan. Pikku hiljaa aloin yhdistelemään asioita ja tajusin, että edellisenä talvena se kirkasvalolampun vaikutus aamutuimaan oli ollut avain mun pirteään mielialaan. Ja ei muuta kun lamppu taas esiin ja avot, mieliala alkoi taas pikkuhiljaa nousta. :D

Pitkä sepustus, mutta kirkasvalolamppu siis todellakin toimii, mikäli amusta heti sen valossa itseään paistattelee. :D

Mua myös ahistaa... :( Samat fiilikset ku sulla on mulla monesti jo alkukesästä. Kai sitä pitäis osata nauttia edes siitä kesästä mikä on. Alkuvuodesta alan hiljalleen herätä talviunilta... En oo kyllä koskaan ymmärtäny miten jotku voi olla muita ku kesäihmisiä :D

Ihan mun ajatuskia. Enka edes asu Suomessa vaan maassa, jossa heinakuun loppua/elokuun alkua pidetaan keskikesana. Minun ei siis tarvisi murehtia kesan loppumisesta viela viikkoihin, mutta niinpa vaan murehdin.

Minulla on kesalomakin viela edessa. Tiedossa muutaman viikon reissu Kiinassa, Mongoliassa ja Venajalla. Sen sijaan, etta suunnittelisin reissua, mietin sita, kuinka takaisin tullessa onkin sitten jo syyskuu ihan nurkan takana. Puuh. Todella raivostuttavaa.

Mä nautin täysillä, vaikka mennäänkin jo heinäkuun puoliväliä. En halua vielä ajatella, että pian kaikki on ohitse, ihmiset lakkaavat hymyilemästä ja kaupoissa, julkisissa kulkuvälineissä yms näkee vain äreitä harmaita otuksia, joilta on evätty mahdollisuus nukkua talviunia ja jotka vaikka kyynärpäitä käyttäen haluavat mahdollisimman pian päästä takaisin pesäkoloihinsa. Talvisin ei tapahdu mitään, kukaan ei halua lähteä minnekään... plääh. Noh, kai siitä jotenkin selviää. Ehkäpä teen itselleni tietokoneohjelman, joka 1.9. lähtien näyttää näytöllä, montako päivää, tuntia ja minuuttia on toukokuun ensimmäiseen päivään.

Mua ei niinkään syksy tai talvi haittaa kylmyyden takia, mut se masentava pimeys mikä tulee on kyllä jotenkin ankeeta. Jos ois talvella yhtä kirkasta kuin kesällä ni ei haittais ollenkaan.

Yhteistyössä