V
"vieras"
Vieras
Jes, sellainen siis hankintaanHei talvimasentujat, hankkikaa kirkasvalolamppu. Se ihan aikuisten oikeasti toimii!
Koin tämän omakohtaisesti toissa talvena. Meiltä hajosi keittiöstä lamppu mun lempituolini luota missä aina istuin ja join aamukahvia. Laiskana ihmisenä en jaksanut alkaa korjaamaan sitä ja laitoin töpseliin vuonna miekka ja kirves lahjaksi saamani kirkasvalolampun. Ruma se oli kuin mikä, mutta sen valossa tuli sitten aamukahvi ja lehti luettua koko talven. Keväällä aloin miettimään, että eihän tämä talvi ollut yhtään niin synkkä mitä talvet yleensä ovat, mutta en osannut yhdistää kirkasvaloa ja mielialaani mitenkään yhteen. Viime syksynä sitten keittiönlamppu saatiin korjattua ja laitoin sen kirkasvalolamppurumiluksen takaisin varastoon. Jo joulun kohdalla olin viiltelemässä ranteita, että eihän tämä synkkyys lopu koskaan. Pikku hiljaa aloin yhdistelemään asioita ja tajusin, että edellisenä talvena se kirkasvalolampun vaikutus aamutuimaan oli ollut avain mun pirteään mielialaan. Ja ei muuta kun lamppu taas esiin ja avot, mieliala alkoi taas pikkuhiljaa nousta.
Pitkä sepustus, mutta kirkasvalolamppu siis todellakin toimii, mikäli amusta heti sen valossa itseään paistattelee.![]()