Mä en ymmärrä että adoptio olisi parempi kuin abortti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaihtoehdot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poistun tästä kekustelusta, koska asiat halutaan ainan ymmärtää väärin.

Vieraalle sanon vielä sen verran, että aika paljon adoptiota ja lapsettomuusasioita läpikäyneenä, en todellakaan ajattele, että valinta tehdään adoption ja abortin välillä. Kyllä elämä on minulle opettanut kuinka moniuloitteisia asiat ovatkaan. Tämä on toisaalta palsta, jossa ei kannata kovin syvällisiä alkaa kirjoittelemaan, joten asia on puolestani käsitelty.

Alkuperäinen kirjoittaja w:
Alkuperäinen kirjoittaja tytti82:
Lapsettomana ja adoptiota harkitsevana olen kovin kiitollinen niille ihmisille, jotka ovat monille mahdollistaneet lapsen saamisen valitsemalla abortin sijaan adoption.

Joo, ihan vaan hyvää hyvyyttään. Ehkä raskaus on ollut liian pitkällä tai muita juttuja. Ihan outoa lässyn läätä sellainen, että joku muka haluaisi vapaaehtoisesti olla raskaana ja synnyttää jonkun randomin lapsettoman vuoksi. Tietysti, jotkut niin tekevät, mutta he ovat kyllä sitten pääsääntöisesti hiemna yksinkertaisia, uskonnollisia tai on jotain muita paineita tai ongelmia.

kiitti vaan. mä harkitsin adopiota silloin kun olin raskaana-ainoana vaihtoehtona. nyt vieressä kulkee elämänpolkuja ihana 7-vuotias prinsessa. ja mulla oli todella vaikea tilanne kun olin raskaana. enkä ole mielestäni yksinkertainen, uskonnollinen tai muuten vaan ongemainen :snotty:
se on vaikea päätös, mutta ainakin mun kohdalla vaihtoehto adoptio unohtui kun lapsi alkoi kasvaa mahassa, ja sai aikaa miettiä rauhassa.
mulle kyllä kaikki sanoi että tee abortti, et sinä yksin tule lapsen kanssa pärjäämään. pidin pääni ja kertaakaan en ole katunut päätöstäni.

Alkuperäinen kirjoittaja tytti82:
Poistun tästä kekustelusta, koska asiat halutaan ainan ymmärtää väärin.

Vieraalle sanon vielä sen verran, että aika paljon adoptiota ja lapsettomuusasioita läpikäyneenä, en todellakaan ajattele, että valinta tehdään adoption ja abortin välillä. Kyllä elämä on minulle opettanut kuinka moniuloitteisia asiat ovatkaan. Tämä on toisaalta palsta, jossa ei kannata kovin syvällisiä alkaa kirjoittelemaan, joten asia on puolestani käsitelty.

Mä kyllä ymmärsin täysin mitä tarkoitit sanoillasi tuolla aiemmin.

Hyvin harva adoptiolapsi on ollut "abortti uhan alla ".
Jos nainen päättää jatkaa raskautta ja antaa lapsen sitten adoptioon,niin siinä käy yleensä niin että koko adoptiojuttu unohtuu,ja nainen päättää pitää itse huolta lapsestaan.
Ne ketkä ei lapsia sillä hetkellä halua,niin tekevät kyllä useimmiten sen abortin.

Mielestäni ei tarviste tehdä lapsia tähän maailman sen vuoksi että joidenkin muiden on mahdotonta saada omia lapsia.Tokihan niin voi tehdä,mutta ei tarvitse.
Kamalasti lapsettomia odottaa omaa lasta,ja lastenkodeissa lapset odottaa vanhempia..kohtaamatta koskaan...

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämän kevät:
Opettele sitten ajattelemaan sen verran, ettet päästä niitä soluryppäitä kasvamaan. Jos kerran olet sitä biologian kirjaakin opiskellut. Kait tiedät, että tämmöstä ei tartte vatvoa, jos huolehtii asioistaan.

Voi tulla sulle yllärinä mutta vahinkoja sattuu vaikka kuinka "huolehtisi" asioistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvin harva adoptiolapsi on ollut "abortti uhan alla ".
Jos nainen päättää jatkaa raskautta ja antaa lapsen sitten adoptioon,niin siinä käy yleensä niin että koko adoptiojuttu unohtuu,ja nainen päättää pitää itse huolta lapsestaan.
Ne ketkä ei lapsia sillä hetkellä halua,niin tekevät kyllä useimmiten sen abortin.

Mielestäni ei tarviste tehdä lapsia tähän maailman sen vuoksi että joidenkin muiden on mahdotonta saada omia lapsia.Tokihan niin voi tehdä,mutta ei tarvitse.
Kamalasti lapsettomia odottaa omaa lasta,ja lastenkodeissa lapset odottaa vanhempia..kohtaamatta koskaan...

olisiko syy näihin lastenkotilapsiin se että heitä ei voi adoptoida? heidät voi ottaa perhehoitoon, mutta aina on olemassa mahdollisuus että omat vanhemmat pystyvät heidät ottamaan hoitoon ja silloin lapsi palaa biologiseen kotiin. kuinka moni pystyy silloin luopumaan lapsesta jota on kasvattanut ja hoitanut, rakastanut ehkä vuosia? minä en ainakaan!

Yhteistyössä