mä en ymmärrä miksei kaveri voi viedä lastaan mihinkään kerhoon tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sondersson";24897050]no eihän se mitenkään ole ap:n asia lähteä sinne kaverinsa lapsen kanssa keskenään!

Ap, ootko koskaan puhunut kaverilles siitä miten tärkeitä kaverit ja yhteiset leikit on lapsille ja lasten kehitykselle? Ihan niinkun siis suoraan sanonut että tuosta on haittaa lapselle?[/QUOTE]

Olen kertonut joo niin monen monta kertaa kyllä. Toteaa vaan että kun on niin vaikeeta lähteä lasten kanssa mihinkään.

[QUOTE="Vieras";24897161]Onko kaveri yh, missä isä ja miksei vie lasta edes illalla jotain harrastamaan? Makaa sohvalla vaan?[/QUOTE]

sen mies tekee pitkää päivää reissutyössä. Saattaa olla päiviä yhteen menoon poissa kotoa. Sitten kun on kotona niin ulkoilee kyllä sen isomman pojan kanssa mutta ei sekään sitä muualle vie.

Kirjoitit : "Joka kerta se muksu lyö, potkii tai muulla tavalla teloo mun lapsia"

Olet jo kokeillut vaikka mitä auttamista ja se on hienoa. Sydäntä kuitenkin särkee lasten takia, sinun lapsesi joutuvat hakattaviksi ja kaverisi lapsi ei saa sellaista apua ja kaverisuhteita kun tarvitsisi.

[QUOTE="apua";24897083]Voisit hyvin organisoida itsekin lapsen viemisen päiväkerhoon, äiti kuuluu tarvitsevan apua. Tai pyytää seurakunan työntekijitä apuun. Usein tuollaisessa tilanteessa auttavat.[/QUOTE]

No en mä oikein pysty enää sen lasten kerhoja hoitaa kun mulla on itsellä 3 lasta. Koululainen jonka läksyistä yms pitää huolehtia, 4vee joka käy kaks kertaa viikos kerhos ja kerran viikos muskaris ja lisäksi 1vee vielä. Ei mun resurssit riitä siihen että alkaisin vielä hoitaa kaverin lasta kerhoon ja takaisin. Vielä kun kaveri asuu toisella puolen kaupunkia eikä se voisi lastaan samaan kerhoon laittaa missä mun oma on koska mun lapsen kerhoryhmä on täynnä, ei siihen kesken vuotta enää oteta lisää lapsia. Ja vaikka oiskin niin mun pitäis aina ajaa erikseen 6km päähän hakeen kaverin lasta ja vielä sitte viedä takas kerhon jälkeen? Entä kun ei oo autoa käytössä, pyörälläkö haen sen sieltä kaukaa tänne kerhoon?? Kyllä se on kaverin oma asia ne hoitaa. Olisin valmis auttaan niin että lähden mukaan esim avoimeen päiväkotiin tai auttaisin vaikka kerhohakemuksen tekemisessä mutta kyllä sen ite pitäis se sinne kerhoon saada ja hakea sieltä.

Niin ja eikös ap:lla ollut vielä kaksi omaa lasta kotona, eli harva enää tuossa jaksaisi/pystyisikään lähtemään hakemaan toiselta puolelta kaupunkia kolmatta, vierasta lasta mukaan porukkaan.

Kieltämättä ap on jo tehnyt paljon asian eteen. Ei kai tuossa oikein muutakaan voi, täytyy stten vaan elää omien lasten kanssa sitä omaa arkea ja jos siltä tuntuu niin kieltäytyä ko äidin kylään kutsuista.

Juu mulla on 3 lasta, 7, 4 ja 1vuotiaat.Mulla on ihan tarpeeksi tekemistä esikoisen kouluasioiden kanssa (kouluun lähettäminen, sieltä vastaanottaminen, läksyjen teon valvonta jne), 4veen kerho- ja muskarikuskaamiset, ratsastustunnille menot ja haut ja sitte vielä 1vuotiaan tarpeet. Ja meillä on ihan tavis farmariauto, mielelläni ottaisin kaverin lapsineen kyytiin ja kuskaisin kun menen esim perhekerhoon tiistaisin, mutta kun ei sinne mahdu.

Yhteistyössä