Mä en ymmärrä miten 120/62 voi olla alhainen verenpaine. Osaako joku perustella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Minäkin luulin että ai no sittenhän minä voi terveyttä vaarantamatta syödä suolaa mielin määrin ja nostaa verenpainetta sillä, kunnes tuli tutkimus että niillä joilla on luontaisesti alhaiset paineet niin esim. keski-ikäisenä verenpaineen nouseminen aiheuttaa suuremman aivohalvausriskin kuin niillä on, joiden verisuonet on pikkasen "treenantuneet" paineeseen. Eli se luonnonkansainen painetaso pitäisikin säilyttää läpi elämän. Ja nykyisin myös tiedetään, että suolalla on verenpaineesta riippumattomia vaikutuksia verisuonten toimintaan, joten sitä pitää siitä huolimatta välttää. Plääh.

En minäkään normaalisti suolaista popsi sydämeni kyllyydestä :D ihan vaan silloin kun paineet on laskeneet entisestään ja esim. koko päivän jopa istumatyötä tehdessä huipannut. Tuolloin paineet laskivat hirmuisesta jännityksestä (olin ollut ekaa kertaa lentokoneessa ja pelotti ihan sikana), muutenkin tuppaa noi paineet aina laskemaan sellaisissa tilanteissa joissa ne muilla nousee...

Mulla oli koko raskausajan paineet sen verran matalat et terkka mittas ne ekoilla kerroilla varmuuden varalta aina muutamaan otteeseen.
En ees uskalla ajatella mitä ne nyt on kun sillon oli kuitenkin aiemmin polttanu ja jos raskaus nostaa paineita.
Noh, pystyssä pysytään ja ei kauheesti huimaakaan

Juu en henk. koht. sinua tarkoittanut :D. Mutta kyllä suola vaan on niin hyvää. Onkohan joku ikään liittyvä juttu. Itse aina äitiä haukkunut, kun tuhoaa terveytensä suolalla, mutta nyt vaan alkanut tekemään mieli kaikkea suolaista. Jospa ne paineet kuitenkin vaan ilmoittelee itsestään:D.

Joku kirjoitti tuossa aiemmin että on alhainen hemoglobiini. Mulla sama juttu. Voikohan nuo kulkea jotenkin käsikkäin, vai ei? Mä kiljun riemusta jos hemppa on 130, pahimmillaan on ollut reippaasti alle 100. Ja sukuvika taitaa olla mullakin, äitini ja siskoni joutuu myös säännöllisesti syömään rautaa nostaakseen hemoglobiiniaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Joku kirjoitti tuossa aiemmin että on alhainen hemoglobiini. Mulla sama juttu. Voikohan nuo kulkea jotenkin käsikkäin, vai ei? Mä kiljun riemusta jos hemppa on 130, pahimmillaan on ollut reippaasti alle 100. Ja sukuvika taitaa olla mullakin, äitini ja siskoni joutuu myös säännöllisesti syömään rautaa nostaakseen hemoglobiiniaan.

mulla taas on hyvä hemoglobiini :D
130-150 ollu raskausaikoina, nyt ei oo taas aikoihin tullu missään mitattua..

Onko sulta kilpirauhanen tutkittu. Se aiheuttaa sekä alhaista verenpainetta, hemoglobiinia ja myös painonnousua ( niitä kiloja, joista halusit paineen vuoksi kiinnipitää:D).

Yhteistyössä