K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:Minäkin luulin että ai no sittenhän minä voi terveyttä vaarantamatta syödä suolaa mielin määrin ja nostaa verenpainetta sillä, kunnes tuli tutkimus että niillä joilla on luontaisesti alhaiset paineet niin esim. keski-ikäisenä verenpaineen nouseminen aiheuttaa suuremman aivohalvausriskin kuin niillä on, joiden verisuonet on pikkasen "treenantuneet" paineeseen. Eli se luonnonkansainen painetaso pitäisikin säilyttää läpi elämän. Ja nykyisin myös tiedetään, että suolalla on verenpaineesta riippumattomia vaikutuksia verisuonten toimintaan, joten sitä pitää siitä huolimatta välttää. Plääh.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Joku kirjoitti tuossa aiemmin että on alhainen hemoglobiini. Mulla sama juttu. Voikohan nuo kulkea jotenkin käsikkäin, vai ei? Mä kiljun riemusta jos hemppa on 130, pahimmillaan on ollut reippaasti alle 100. Ja sukuvika taitaa olla mullakin, äitini ja siskoni joutuu myös säännöllisesti syömään rautaa nostaakseen hemoglobiiniaan.